• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies USB stick heeft status readonly

  • Onderwerp starter Verw. forumlid 117235
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verw. forumlid 117235

Gast
Een usb stcik van mij 32 gb heeft deze status :
DISKPART> attributes disk
Current Read-only State : Yes
Read-only : No
Boot Disk : No
Pagefile Disk : No
Hibernation File Disk : No
Crashdump Disk : No
Clustered Disk : No
Ik krijg het niet voor elkaar om deze stick weer goed te krijgen, niet met diskpart en niet met acronis disk director.
Is niet belangrijk, kan de stick zo missen, stond niets op, ben gewoon nieuwsgierig
 
Bedankt, geprobeerd, maar lukt ook niet : zie foutmelding hieronder :

Sorry, de huidige operatie werd geannuleerd!
Informatie Code: 6
Beschrijving: De partitietabel op de schijf kon niet bijgewerkt worden, wegens vergrendeling door een ander programma, Sluit dat ander programma en herprobeer.

Wat betekent de Informatie-code? Raadpleeg hiervoor: https://www.disk-partition.com/help/errorcode.html
 
Via Aomei de hele stick verwijderen en als Aomei aanbiedt dit geforceerd te doen - prima.
Daarna kan je de stick weer opnieuw aanmaken en formatteren.
Daarna moet die stick weer normaal gebruikt kunnen worden,
 
Ik zie die optie niet staan. Qua schijfoperaties zie ik o.a. herbouw MBR en Veeg harde schijf staan. Bij Partitie Operaties staan o.a. Verwijder Partitie, wijzig partitie type ID. Maar alles geeft een error code. Ik vergat nog te melden dat de partitie EXT4 formaat is, dat is gebeurd toen ik de stick als opslag gebruikte in een VU+ box. Dus misschien moet ik Linux commando's gaan proberen, heb daar nog niet op gezocht, weet ook niets van Linux. Maar bedankt voor de reactie.
 
Ik vind het maar een vreemde zaak. dat bij jou allerlei foutmeldingen ontstaan met die stick.
 
Is het ook, op zich geen probleem, stick kan zo de prullenbak in, heb er nog genoeg. Ik kan het alleen niet uitstaan dat ik het niet kan oplossen. Overigens nog een aanvulling : de boosdoener is Open ATV geweest , die op de VU+ geinstalleerd is. De stick raakte te vol met TV opnames, en daar kon ATV niet mee omgaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan