• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB stick niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Daarnet bestanden willen kopiëren naar een 32 GB USB 3 stick, en opeens is de stick niet meer leesbaar, stonden al gegevens op, is schijfbeheer staat deze al RAW indeling.
Hoe komt dit eigenlijk? heb dit nog nooit meegemaakt.
Kan ik deze stick weer gebruiken? en vertrouwen?
 
Data heb ik wel nog op mijn harddisk staan, maar zal het programmetje eens proberen, maar hoe komt dit zo opeens vraag ik me af.
 
Indien ik dat zou weten zou ik een hoop geld kunnen verdienen, helderziendheid is erg uniek. :)
 
Toont de files die erop staan, maar kon ze niet kopiëren.
Heb de stick in schijfbeheer aangepast, kan hem weer gebruiken.
 
Een heel goede methode om de partitietabel e.d. om zeep te helpen is de stick er uit trekken terwijl er nog naar de stick geschreven wordt
 
Weet ik ook, maar had dit niet gedaan, en gebruik ook altijd de optie in taakbalk "uitwerpen" en wacht dan tot ik melding krijg dat ik veilig kan verwijderen.
Heb dit vroeger eens voorgehad met een externe harddisk en sindsdien ben ik geleerd.
 
Kan ook zijn dat de USB ingang een probleem heeft, een los contact daar is niet zeldzaam omdat de krachtarm (lees: lengte + kracht) van zo'n stick de sterkte van zo'n poort snel overstijgt. Je hoort normaal een geluidje bij het insteken, en uittrekken, maar als je de stick wat op en neer beweegt mag dat natuurlijk niet gebeuren.
 
Ik trek die dingen zonder die handeling er gewoon uit, zolang er niet naar wordt geschreven maakt het echt niet uit, er zijn meerdere oorzaken, zie link.
 
Ik trek die dingen zonder die handeling er gewoon uit, zolang er niet naar wordt geschreven maakt het echt niet uit, er zijn meerdere oorzaken, zie link.

Dat is precies wat ik ook doe :grinning:
Vandaar dat ik vermelde
om zeep te helpen is de stick er uit trekken terwijl er nog naar de stick geschreven wordt
Nooit problemen gehad, alleen een kwestie van even opletten.
 
Heb wel al voor gehad dat het ledlichtje niet meer aan is, zie dus dat er geen trafiek is, en als ik veilig hardware verwijderen gebruik zegt die dat hij nog bezig is, probeer dan even later terug en dan krijg ik wel de melding dat ik de stick mag verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan