• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky USB Stick oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
33.967
Waarderingsscore
75
Ik ben op zoek naar een USB stick oplossing. Was daarin op zoek naar een snelle usb stick. Daarbij kom ik al gauw uit bij Corsair Voyager GTX of Sandisk Extreme Pro. Maar deze kosten schandalig veel (150+). Nu dacht ik aan de mogelijkheid om een SSD in de vorm van mSata, M.2 of Mini PCI Express te gebruiken en deze gewoon in een kleine externe USB 3.0 behuizing te plaatsen. Maar welke combinaties kan ik hiervoor best gebruiken? Ik heb een minimale schrijfsnelheid van 120mb/s nodig over USB 3.0 en liefst een lange garantieperiode. Grootte maakt niet zoveel uit; vanaf 32Gb is in principe al oké.

Wie kan me gericht advies geven?
 
Poort beschikbaar in een 3.1 uitvoering?


Wat is het budget?
 
Het probleem bij een gewone usb stick is de schrijfsnelheid en dat vooral bij kleine bestandjes. De stick die Abraham aanhaalt is daar een goed voorbeeld van. In de praktijk haal je zelden of nooit 100mb/s en eigenlijk is dat nog behoorlijk traag. Zie ook deze grafiek:
https://be.hardware.info/categorie/32/usb-sticks/testresultaten?products[]=158117&specId=11164&tcId=320

De usb sticks worden alle dagen gebruikt vanuit een volledig lege stand. Ze worden dus dagelijks meerdere keren geformatteerd en herschreven met allerlei soorten bestanden. Ze zullen oa ook moeten dienen als boot schijven voor het installeren van besturingssystemen en dat op steeds verschillende computers. De meeste hiervan zijn nog niet voorzien van de nieuwe aansluitingen.

Het schrijfsnelheid probleem is er minder bij SSD's via bijvoorbeeld M.2. Vandaar mijn idee om zo'n kaart in te bouwen in een case met usb 3. Bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/1131205/wd-green-ssd-m2-(g2g0b)-120gb.html
in combinatie met iets als dit:
https://www.benl.ebay.be/itm/Hard-d...338094?hash=item1c95161aae:g:0hIAAOSwjodZ55Vi

De maximale schrijf en leessnelheid zou dan wel in bottleneck komen met het limiet van usb 3, maar in de praktijk heb je dan toch al gauw 200-225mb/s vermoed ik. Bovendien ben ik over het algemeen best goedkoper uit. Is dat een realistische redenering en zou dat werken voor mijn doeleinden of zie ik iets over het hoofd?
 
Kwestie van proberen lijkt mij !
 
Ik heb wat oudere sticks - maar de snelste van de twee heb ik een poosje gebruikt via USB-3 om daarmee Linux Mint (geïnstalleerd op die stick) mee te draaien.

En dat ging meer dan prima.

Maar wil je echt overdrachtsnelheid hebben - dan is een interne HD altijd sneller.
 
Op advies van de leden hierboven getest. Werkt erg goed. Alleen herkend Rufus de stick niet als stick, dus kan hem niet altijd als opstartschijf gebruiken. Vreemd genoeg werkt het wel via de Media Creation Tool van Microsoft voor de Windows versies dan. Dit is wel echt de snelheid die je nodig hebt. Ik gebruik nu een 120Gb SSD via mSata van Sandisk en heb een constante schrijfsnelheid van zo'n 130mb/s. Super!

@Lange Pier, waar die laatste reactie op slaat begrijp ik niet helemaal...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan