• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB wifi adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik ben op zoek naar een goede en vooral snelle usb wifi adapter voor mijn 6 jaar oude Asus laptop. Deze kan helaas alleen op 2.4 GHz ontvangen en dat is niet de allersnelste verbinding.
Iemand een voorstel?
 
Volgens mij is een antenne kaartje, of hoe het heet, altijd sneller dan via usb op hetzelfde toestel, langzamer iig niet lijkt me. Heb hier simpele voor op usb 2.0 doet ongeveer 14 mbps. Maar bereik veel minder dan ingebouwde kaart van laptops hier, en in één geval, van de twee usb 2 laptops ook een stuk trager (op papier).
 
Volgens mij is een antenne kaartje, of hoe het heet, altijd sneller dan via usb op hetzelfde toestel,
Nee dat was vroeger. Sinds usb 2.0 is usb sneller dan pcmcia (dat kaartje).

Het ligt er natuurlijk een beetje aan welke laptop en ingebouwde wifi adapter je hebt, maar met een beetje goede usb adapter is ook het bereik vrijwel even goed. En die dingen zijn niet duur.

Iets als dit doet het al redelijk goed, max 150 mbit.

Hier zijn meer voorbeelden, kun je ook de snelheden zien.
voor 12 euro heb je dus al eentje met 300 Mbit. Deze heb ik bij een kennis in gebruik gegeven die is er heel happy mee.
Voor nog sneller (als de oude laptop dat al aan kan) wordt het duurder zoals je kunt zien.
 
Usb 2.0 wifi hier doet 25 mbps., maar 4 meter van kastje af deed deze al aardig moeilijk. Direct kabel dongel op pc voor internet 5.5 mbps volgens speedtest vreemd genoeg, aan snelheid merk ik het niet, maar geadverteerd als 10/100 mbps, ik maakte daaruit op max 100 mbps, maar kans dat dat toch anders in elkaar zit met die cijfers dan eerste gezicht lijkt, wilde ik , maar zeggen, maar is ander verhaal op zich. En ja, i.d.d wat ouwetjes, zal anders zijn met minder oude laptop van 6 jaar terug misschien, en modernere dongel, maar zou oppassen met bereik dus, al kost het niks, (vooral bij de chinezen) en is altijd makkelijk achter de hand. Recent dongel aangeschaft, maar lang terug gefabriceerd misschien, zal geen 3,0 zijn die op 2.0 past neem ik aan, vica versa zal kunnen misschien. Zal 3.0 vast wel beter bereik hebben, zou je haast denken, misschien dat iemand hier dat specifiek zou kunnen beamen voor je/u. Kaartje hier in oude laptop doet 45 mbps , dus dat is toch sneller dan de 2.0 usb. Van uitgaand dat met "vanaf 2.0" ook 2.0 daar nog onder valt, 3.0 nul misschien sneller dan kaart, maar kaart leek mij ook mee te evolueren, lijkt me stug dat usb ooit sneller dan maximale snelle kaart in één en zelfde toestel kan zijn. Maar dat niet uit eerste hand dus. Beetje veel gezwam, maar misschien wat van nut er tussen, dus post toch maar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk ook eens naar de TP link Archer T3U ,deze gebruik ik zelf sinds kort op meerdere systemen thuis .
Maar ik ben het met Black Tiger eens probeer het zo simpel mogelijk te houden

Waar ik zelf jaren mee gewerkt heb en nog af en toe is de Edimax EW 7811UN ,werkte op Linux ,Raspberry Pi ,Mac Windows 10.
 
Zal 3.0 vast wel beter bereik hebben, zou je haast denken, misschien dat iemand hier dat specifiek zou kunnen beamen voor je/u.
USB 2 of 3 heeft totaal niets met het bereik te maken alleen met de snelheid die de usb dongle aan kan. Het bereik wordt bepaald door de ingebouwde antenne.
 
Niet vanwege dat het 3.0 is, bedoelde ik, maar dat latere versie is, dus zal dat misschien ook verbeterd zijn ondertussen. Het bereik word door dongle bepaald lijkt me, deed bij mij toch echt moeilijker dan kaartje. Maar dat alleen maar mijn ervaring hier ermee dus.

PS Denk , antwoord toch maar ff, al vind ik uw manier van corrigeren wat als een soort aantijging over komen, en nogal vooronderstellend, en heb daar wat een broertje ..... aan. maar vooruit maar, zo ben ik dan ook wel weer.

PS usb 2.0 wifi deed hier vandaag 40 mbps, trouwens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
GeWij, geef mensen een beetje ruimte voor eigenheid ?
.... Beetje veel gezwam, maar misschien wat van nut er tussen, dus post toch maar.
 
Ondertussen blijf ik toch maar bij de oude situatie. Zoals ik lees levert het niet veel snelheidswinst op met een usb adapter.
Topic kan dus dicht.
 
al vind ik uw manier van corrigeren wat als een soort aantijging over komen,
Ik geef gewoon feitelijk aan hoe het is? Dus ik zie niet in wat daar als een soort aantijging aan is. Gewoon een kort en krachtig antwoord.

@Berend Jansen Dat is ook een mogelijkheid uiteraard, die keuze staat je vrij. ;)
 
Huh ? beperkte ik iemand ergens in ? Behalve mezelf, had het over mijn eigen post, vond het wat omslagtig, maar toch misschien dat wat van nut in zat, vandaar dat even bij vermelde. Dat mensen niet denken, dat maar alles neerpen, zonder beetje rekening met eventuele lezers te houden, leek me toch net een beetje netter even bij te zeggen..
 
Dit is/was mijn topic over een usb wifi adapter. Ik heb, dacht ik, lichtjes aangegeven dat dit topic verder niet meer hoeft te worden voortgezet.
Maar nu dus maar iets duidelijker, aangezien men wat afdwaalt: dit topic mag dicht, alsmede op slot.
 
Toch even rechtzetten:
Huh ? beperkte ik iemand ergens in ? Behalve mezelf, had het over mijn eigen post....
Klopt, je had het in die quote over je eigen post, waarin je ook nogal eens wat dwalend verhaalt (had ik je al eens eerder opgemerkt), en ik gebruikte het eigenlijk als illustratie dat we allemaal soms onze eigen-aardig-heden hebben, nadat je in het bericht van Black Tiger een 'verkeerde toon' dacht te bemerken.
Ik begrijp nu dat je mijn plaatsing van jouw quote niet direct kon plaatsen.

Ik zal verder niet afdwalen 😜
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan