• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost usbstick werkt niet meer na formatteren vanaf een yamaha keyboard/piano

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob m

Nieuw lid
Lid geworden
24 okt 2020
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Ik heb een keyboard waarop je een usbstick kan gebruiken maar dan moet je volgens de beschrijving eerst via het keyboard formatteren nadat ik dat gedaan heb kan mijn computer het niet meer lezen ik krijg dan de melding mapnaam is ongeldig en kan er dan niets meer mee doen ,ik heb bij een ander op de computer het usbstickje geprobeerd en daar werkt het wel hoe kan dat, voordat ik de usbstick op het keyboard heb geformatteerd werkte de usbstick wel op mijn computer, weet iemand hoe je dit kan oplossen (ik heb wel een oude computer AMD 64 duo core 2,7 ghz) met windows 10 pro graag een reactie. bedankt al vast...................
 
Welk bestandsysteem staat er op, te zien op de andere pc waar hij wel werkt in schijfbeheer.

En welke OS'en staan er de PC's?
Beide W10?
 
Welk bestandsysteem staat er op, te zien op de andere pc waar hij wel werkt in schijfbeheer.

En welke OS'en staan er de PC's?
Beide W10?

ik heb het in de winkel van het keyboard gezien op de pc (een apple meen ik) dat het werkt maar ik weet niet het bestand de winkelier zij dat het op 32 bit werkt en dat eigenlijk de pc het moet herkennen, ik heb daar de map gezien die het keyboard heeft gecreëerd maar niet op het bestand gelet (kan je niet zoveel mee met deze info denk ik he) ik ben niet zo technisch met de computer, ik kan ook niet meer de usbstick op de pc formatteren werk niet maar bedankt voor de reactie............
 
Je schrijft niet welk merk/type keyboard het is.
Ik heb het vermoeden dat de stick HFS(+) of APFS ingedeeld is, dat is een Apple bestandsindeling, standaard kan Windows er niet mee overweg en zul je een HFS/APFS reader moeten installeren.
Dat is echter niet erg handig als je altijd met een windows pc werkt, misschien is het mogelijk om het keyboard de stick op NTFS of exFat in te stellen, dat is de standaard indeling van Windows.
Dus vandaar het merk/type keyboard.?
 
ik heb bij een ander op de computer het usbstickje geprobeerd en daar werkt het wel hoe kan dat
Zal wel FAT32 zijn geweest dan op de stick of de pc is idd een mac.

Maar je geeft helemaal geen antwoord op de gestelde vragen.
 
Je schrijft niet welk merk/type keyboard het is.
Ik heb het vermoeden dat de stick HFS(+) of APFS ingedeeld is, dat is een Apple bestandsindeling, standaard kan Windows er niet mee overweg en zul je een HFS/APFS reader moeten installeren.
Dat is echter niet erg handig als je altijd met een windows pc werkt, misschien is het mogelijk om het keyboard de stick op NTFS of exFat in te stellen, dat is de standaard indeling van Windows.
Dus vandaar het merk/type keyboard.?
oke niet goed gereageerd, het type keyboard is yamaha psr e463 en wat ik al vermelde ik ben niet zo technische met de computer en wat ik dan waarschijnlijk moet installeren is voor mij een hele uitzoekerij, maar ik ga wat je heb vermeld de hfs/apfs reader gewoon proberen en kijken wat er gebeurd de beschrijving is wel te downloaden van de psr e463 misschien staat er wat over beschreven maar die termen zeggen mij niet veel,,,,maar alvast bedankt voor de reactie
 
Zal wel FAT32 zijn geweest dan op de stick of de pc is idd een mac.

Maar je geeft helemaal geen antwoord op de gestelde vragen.
Die term OS zegt me niks en het was in een winkel, is bij mij niet naast de deur
misschien is het mogelijk om het keyboard de stick op NTFS of exFat in te stellen, dat is de standaard indeling van Windows.
Dus vandaar het merk/type keyboard.?
IK weet niet of het keyboard in te stellen is ikzelf denk van niet..
 
ik heb ook van yamaha wat voorgesteld wordt het stuurprogramma voor windows gedownload YSUSB V203 win, maar het reageert niet.
 
Ik heb even snel het één en ander gelezen op een muziekforum en daar is het meest voorkomende antwoord dat je de stick gewoon in de pc moet formatteren op FAT32, daar kunnen (naar het schijnt) alle Yamaha's mee overweg en Windows natuurlijk ook.
Er zijn wat Yamaha's die kieskeurig voor wat betreft merk en type stick, maar in dit geval heeft de stick al wel gewerkt dus dat is hier het probleem niet.
 
Even vluchtig de handleiding door gelezen.
Voor zover ik het begrijp heb je dat programma nodig als je het keyboard rechtstreeks aansluit op de pc via de USB to HOST(keyboard) naar een gewone USB aansluiting op de pc. (pagina 47)
 
Ik heb even snel het één en ander gelezen op een muziekforum en daar is het meest voorkomende antwoord dat je de stick gewoon in de pc moet formatteren op FAT32
Ik heb inmiddels door het advies van dit forum en wat lezen op internet het voor elkaar gekregen om de usbstick weer werkend te krijgen ik heb het met het programma EaseUS Partition master 14.5 gedaan en het fat 32 kunnen invullen zeg maar er stond helemaal geen bestand op de usbstick ,als ik nu op eigenschappen klik zie ik fat 32 staan,, mijn dank is groot voor het wegwijzen en de hulp, groetjes rob m...................
OS=Operating System.
bedankt voor de uitleg,, rob m
 
Fijn dat het is opgelost, ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan