• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

van photoshop naar indesign

Status
Niet open voor verdere reacties.

markvelde

veldesign
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
818
Waarderingsscore
6
Hallo,

steeds als ik een foto wil plakken vanuit photoshop naar indesign krijg ik de melding.
"Adobe Photoshop is te groot om geexporteerd te worden"
Ik heb ook al kleinere bestanden bewerkt maar toch steeds dezelfde melding.
Ik doe de volgende bewerkingen:
achtergrond selecteren met toverstaf.
selectie omkeren.
kopieeren en dan plakken in indesign document.

Alvast bedankt, Mark
 
Hallo - geen idee hoe het web met foto's omgaat?

De digitale diepte moet teruggebracht worden naar 72 dpi
En ook het formaat moet naar kleiner worden gebracht.

En programma dat dit allemaal is WebResizer

Uit de handleiding die ik als webbeheerder voor medegebruikers heb gemaakt:

Ga naar http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Digital-Photo-Tools/Web-Resizer.shtml
Klik op de donkerblauwe knop Download now.
In het nieuwe venster klik je dan op External Mirror 1 en dan beland je weer op een nieuwe pagina.
Gebruik je Google Chrome, dan zal de download mogelijk al zijn begonnen.
Ik zelf gebruik Firefox en ik klik daarom op de linker pijl met de tekst
Download not starting, CLICK TO START IT MANUALLY
 
Als je Photoshop hebt, heb je geen Webresizer nodig. Waarom zou je?

Bewaar het bestand vanuit Photoshop als EPS en importeer het in Indesign.
 
Volledige foto's op een website nemen meer ruimte in op de server en laden langzamer.
 
In Design is een opmaakprogramma (layout of DTP) die met koppelingen werkt.
Daarom kan een Indesign document redelijk klein blijven.
In plaats van te kopieren of plakken, maak gebruik van het commando: File->Place of Bestand ->Plaatsen
of maak gebruik van de shortcut CTRL-D.
Dit plaatst een verwijzing of koppeling in je InDesign document zonder dat ie onnodig groot wordt.
 
nu gedaan via plaatsen in indesign en dat werkt idd beter.

Bedankt voor de reacties, Mark
 
Graag Gedaan
 
In Design is een opmaakprogramma (layout of DTP) die met koppelingen werkt.
Daarom kan een Indesign document redelijk klein blijven.
In plaats van te kopieren of plakken, maak gebruik van het commando: File->Place of Bestand ->Plaatsen
of maak gebruik van de shortcut CTRL-D.
Dit plaatst een verwijzing of koppeling in je InDesign document zonder dat ie onnodig groot wordt.

Dank je voor de opheldering, nu begrijp het!
 
Indesign werkt inderdaad met "links" zoals het vroegere Quark Express. Copy/Cut/Paste vanuit Photoshop lukt wel maar als je de boel sluit en terug opent is de link verdwenen en krijg je een lage resolutie preview dat op niks trekt. Je dient de foto's van een beheerprogramma (zoals de verkenner, of Adobe Bridge) te importeren/plaatsen/slepen zodat Indesign later die foto op dezelfde kan gaan terughalen. Zo kan je er een pdf van maken en heb je een hoge resolutie bestand voor drukwerk, enz.
Misschien doel je wel op het plaatsen een deel van een foto (uitgeknipt met transparante achtergrond), dan moet je in photoshop werken met paden (paths) en een werkpad (workpath) maken + opslaan om daarna als eps te bewaren. Zo krijg je een bestand met transparante achtergrond in Indesign.
Let wel goed op: eps-bestanden zijn CMYK, dus de klassieke foto's in RGB moet je omzetten naar CMYK!!! Wil je echter iets opmaken voor internet dan werk je best met JPG (voor volledige foto's) of PNG (voor uitsnijdingen), beiden zijn RGB.
Is misschien meer uitleg dan nodig maar als graphic designer werk ik dagelijks met Photoshop/Indesign CC2016
 
Mooie Uitleg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan