• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Van videokaart hdmi met een adaptor naar monitor display poort

Ernst.A

Nieuw lid
Lid geworden
19 aug 2019
Waarderingsscore
5
Hallo , ik ben wat aan het stoeien met 2 monitoren en de pc
Wil graag de digitale signalen gebruiken.
Onboard kaart wordt automatisch uitgeschakeld heb ik ondekt als het pci slot in gebruik is.
Dus de videokaart is in gebruik met de dvi aansluiting en de vga aansluiting. Echter is de monitor met de vga aansluiting minder scherp dan die met de dvi , zoals verwacht.
Nou zit op 1 monitor ook een display ingang, zou ik die kunnen gebruiken met een display/ hdmi connector?
Als dat kan is de vga aansluiting niet meer nodig en verwacht ik dat beide monitoren digitaal kunnen werken.
Is er iemand die dit weet of er ervaring mee heeft?
Hoor het graag,
Met vriendelijke groet,
Ernst.

Ja er bestaan Displayport naar HDMI adapters. Die kosten paar een paar euro.
Of het werkt? Geen idee. Ik had laatst een PC met een kabel van Displayport naar HDMI (dus zonder adapter) en daar kreeg ik pertinent geen beeld mee.
Dit was voor werk en dus met nieuwe hardware. Dus of je het werkend krijgt kan ik je niet garanderen.

Zou handig zijn om de gebruikte hardware te vermelden met merken en type nummers.
Dus de videokaart is in gebruik met de dvi aansluiting en de vga aansluiting. Echter is de monitor met de vga aansluiting minder scherp dan die met de dvi , zoals verwacht.
Merk hier totaal geen verschil, 1 monitor voor W11 en Mint op een HDMI en VGA aansluiting.
Zijn gewoon dezelfde signalen....

Also ik vga gebruik kan ik duidelijk zien dat de tekst minder scherp is.
Met dvi is dit met beide monitoren een stuk scherper.
Aangezien ik het moederbord niet kan gebruiken moet het met de pci kaart.
Daar zit ook een hdmi uitgang op en die wil ik koppelen met de display poort.
Heb een verloopje hdmi naar display besteld, komt vandaag binnen.
Hopelijk werkt het.

Aangezien ik het moederbord niet kan gebruiken
Welke?
Heb in het verleden er eentje aan de onboard gehad en eentje aan de insteekkaart, was in te stellen in de bios.

Helaas, het werkt niet met de adapter.
Ik denk dat het komt dat de grafische kaart een hdmi uitgang heeft en de monitor een display ingang. Andersom denk ik dat het misschien wel gaat.
Zou ik in de bios misschien de onboard kaart ook kunnen inschakelen?
Moederbord is een Asus PB H61- i R2.0 is al een oudje.

Sorry kaart is een Asus P8 H61-i R2.0

Opgelost, heb de bios instelling gevonden en kan nu ook de onboard dvi uitgang gebruiken. Beide schermen hebben nu een mooi scherp beeld.
Bedankt voor de hulp en sugesties.

Helaas, het werkt niet met de adapter.
Ik denk dat het komt dat de grafische kaart een hdmi uitgang heeft en de monitor een display ingang. Andersom denk ik dat het misschien wel gaat.
Zou ik in de bios misschien de onboard kaart ook kunnen inschakelen?
Moederbord is een Asus PB H61- i R2.0 is al een oudje.
Dat zei ik in post 2 ook al. Adapters of kabels met 2 verschillende connectoren zijn gewoon ondingen die meer problemen geven dan dat ze oplossen.
Als die onboard kaart werkt voor wat jij het gebruikt is dat ook een prima oplossing.

Ja zeker, heb nu een mooi duidelijk beeld op beide monitoren, het is goed zo.

Terug
Bovenaan