• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Van Vista naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanGroen

Junior lid
Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
96
Waarderingsscore
7
Beste allemaal,

Mijn laptop (Toshiba P200-1A4) draait op Windows Vista. Omdat ik hem alleen gebruik voor wat internetten, e-mailen en het synchroniseren van mijn iPhone is dat voor mij geen probleem.

Helaas heeft iTunes recent besloten om niet meer te werken op mijn laptop. Ik zal daarvoor moeten updaten naar een nieuwere versie die alleen maar onder Windows 7 draait.

Ik heb een originele WIndwos 7 Home Premium installatie DVD gekocht en ik wil mijn laptop nu gaan upgraden naar Windows 7, zodat iTunes weer kan draaien.

Omdat Microsoft gestopt is met het ondersteunen van WIndows 7, vroeg ik mij af hoe ik aan de updates uit het verleden van Windows 7 kom. Op de website van Microsoft lukt het niet meer om een Service Pack te downloaden voor Windwos 7.
 
De oude updates zijn gewoon te verkrijgen, alleen nieuwe beveiliging update worden niet meer ondersteunt.

De aanbevolen (en eenvoudigste) manier om aan SP1 te komen, is door automatisch updaten in te schakelen in Windows Update in het Configuratiescherm, en te wachten totdat u door Windows 7 op de hoogte wordt gebracht dat SP1 klaar is om te worden geïnstalleerd. Het installeren duurt ongeveer 30 minuten. Halverwege de installatie moet uw pc opnieuw worden opgestart.
 
Zet W10 erop, draait die, schaf dan een goedkope key aan.
 
@ Aarie25:
Ik wist niet dat de oude updates nog verkrijgbaar / te downloaden waren. Ik dacht dat die ook off-line waren gehaald met het stoppen van de ondersteuning.

@ Lange Pier:
Ik vrees dat mijn laptop dat niet trekt.
 
Ik vrees dat mijn laptop dat niet trekt.

Dat valt nog wel mee hoor.
Microsoft zei:
Als u Windows 7 op uw PC wilt uitvoeren, gaat u als volgt te werk:

Processor van 1 GHz of sneller, 32 bits (x86) of 64 bits (x64)*

1 GB RAM voor 32-bits en 2 GB RAM voor 64-bits

16 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor 32-bits en 20 GB voor 64-bits

DirectX 9 grafische kaart met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger



Microsoft zei:
Windows 10
Processor:

1 gigahertz (GHz) of sneller of Systeem op een chip (SoC)
RAM:
1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits
Hardeschijfruimte:
16 GB voor 32-bits OS of 32 GB voor 64-bits OS
Grafische kaart:
DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma
Beeldscherm:
800x600


Enige nadeel, je hebt maar 2Gb intern geheugen, dus zit je eigenlijk vast aan de 32 bits versie, wil je een beetje snelheid houden, tenzij je er 2 Gb (dat kan in je laptop) erbij stopt.
Moet even kijken, maar waarschijnlijk heb ik dat nog wel ergens liggen in de stapel.
 
Dat wist ik niet. Ik dacht dat de computer voor Windows 10 veel moderner moest zijn.

Ik kan zo werkgeheugen bijkopen. Dan verander ik 2 x 1 GB naar 2x2 GB (of meer als dat kan).

Ik heb nu een installatie DVD van Vista Home Premium. Hiermee kan ik een nieuwe HDD (heb ik al) in mijn laptop installeren. Ik heb ook een originele Vista SP 1 op een DVD.

Nadat deze SP 1 is geïnstalleerd kan ik upgraden naar Windows 7 Home Premium met de DVD die ik ook heb.

Hierna moet ik alleen Windows 7 Service Pack 1 nog hebben om te upgraden naar Windows 10.

Ik kan ook kijken naar een originele installatie DVD / key van Windows 10. Dat is minder omslachtig.
 
bij gamivo.com kun je spotgoedkoop een licentie aankopen voor de Windows 10..
de installatie medium het zijnde een usb stick of een dvd dl maak je aan via het MediaCreationTool 20H2.exe ..je kan dus best voor een verse installatie gaan ..
*maximaal kan er maar 4 gb ddr2 in deze Toshiba P200-1A4
je kan geen 64 bits besturingssysteem installeren aangezien je cpu (Intel Core Duo T2450 ) enkel 32 bits ondersteund
 
Is die licentie site betrouwbaar? Waarom is de licentie daar zo goedkoop?
 
Wat een gepapagaai.
Links waren al geplaatst.....

TS, miss. niet fijner om een leuke 2e hand's notebook met W10 te zoeken en mee te werken?
 
Ach, m’n laptop doet het nog goed voor wat ik er mee doe. En ik weet nu wat ik heb en niet wat ik van een ander koop.
 
sorry L.P. maar de vorige berichten had ik dus niet gelezen of bekeken .. aan de TS ja die site is betrouwbaar ..het zijn verkopers van over de gehele wereld die hun producten via gamivo aanbrengen .. heb daar zelfs vandaag nog voor een ander een Office pro 2019 licentie aangekocht .. en in het verleden ook de Malwarebytes premium life time licentie als ook een Windows 10 pro licentie .. deze doen het nog steeds ... je dient er wel rekening mee te houden dat je zulke licenties maar 1 x kunt gebruiken en dat je deze ook binnen de 24 uur na aankoop dient te gebruiken .
*wacht je daar langer mee bestaat de kans dat deze niet aanvaard word omdat deze dan aangerekend word als zijnde ingebruik te zijn !
 
Nog even een vraagje: ik heb een Windows 7 Home Premium DVD gevonden op Marktplaats. Deze heb ik geinstalleerd op de PC (als upgrade van de Windows Vista Recovery DVD die bij de PC geleverd was). Windows 7 draait nu, maar deze moet nog geactiveerd worden.

Kan ik via de site die hierboven genoemd was een key kopen? Er staat namelijk bij "This product can be used only on downloaded Windows 7".
 
Indien je nog een key moet aanschaffen, wat niet nodig is bij een upgrade van Vista naar W7, kan je natuurlijk gelijk een W10 key aanschaffen en er gelijk W10 opzetten zonder al die upgrades.

En een W7 versie had je hier kosteloos op kunnen halen met deze tool, tip was van @Emi?

Je hebt toch wel de 32 bit versie?

W10 download was al gegeven in #5.
 
De reden dat ik voor upgraden kies is het volgende: als ik de PC herstel met de recovery DVD zelf, dan heb ik Vista Home Premium met daar gelijk de drivers van de betreffende PC in (uitgegeven door HP).

Vervolgens upgrade ik naar Windows 7 Home Premium (originele DVD gekocht via Marktplaats, want via onbekende websites een *.ISO downloaden vind ik altijd een beetje riskant).

Vanuit deze Windows 7 Home Premium kan ik gratis upgraden naar Windows 10 zonder key.

Probleem is dus alleen dat ik de Windows 7 niet geactiveerd krijg en ik neem aan dat dat gebeurd moet zijn voordat Windows 10 er op kan. Voor Windows Vista (via de Recovery DVD van HP) heb ik geen Key in hoeven voeren.

PS: alles is 32-bits.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dus alleen dat ik de Windows 7 niet geactiveerd krijg
Bel Microsoft.
020 500 1500
(originele DVD gekocht via Marktplaats, want via onbekende websites een *.ISO downloaden vind ik altijd een beetje riskant)
Met de gegeven tool echt niet.
de drivers van de betreffende PC
Heb je echt niets aan, en verouderd en vaak niet eens niet werkend op W7.
Na W10 te hebben geïnstalleerd, de automatische driver update uitzetten en die van de hardware bakkers zelf gebruiken.
 
Bijzondere ontwikkeling: als ik upgrade vanaf Vista (Recovery DVD) naar Windows 7 dan krijg ik Windows 7 geinstalleerd maar niet geactiveerd met gekochte Key van Gamivo.

Installeer ik Windows 7 direct vanaf de originele DVD dan wordt de installatie niet afgerond. Ergens in het laatste stukje (na het herstarten) gaat het mis.

Ik ben nu bezig om Vista vanaf een originele DVD te installeren. Nog even aankijken ofik die geactiveerd krijg en of ik daarna kan upgraden naar Windows 7.
 
upgraden vanaf de Vista recovery DVD wel das straffe toebak ... !
om de vista up te graden naar de Windows 7 volstond het gewoon om licentie aangekocht bij Gamivo in te geven in de draaiende Vista .
*tevens kun je ook via de aangekochte licentie eerst de Win7 sp 1 installeren ..
en vervolgens upgraden naar de Windows 10
note : het is niet nodig om de updates uitgekomen na het sp1 te installeren maar het sp1 dient wel aanwezig te zijn om te kunnen upgraden naar de W10.

**waarom dat jij niet rechtstreeks een licentie W10 aangekocht heb ontgaat me aangezien die aangebracht werd in bericht 8
 
Ik heb net Vista geïnstalleerd en geactiveerd. Wil ik de SP 1 installeren (nodig om verder te gaan) is de update mislukt. Geen idee waarom.

@ Emi:
De aangekochte key werd niet geaccepteerd door Windows. Waarschijnlijk omdat het een upgrade was vanaf een HP-versie van Vista (recovery DVD) en geen “cleane” Vista installatie.

Verder lukte dus niet wat je schrijft: voor Windows 7 SP 1 heb je eerst Windows 7 nodig en voor Windows 7 heb je een werkende key nodig (Gamivo) die niet werd geaccepteerd.

Direct Windows 10 installeren via de download van Microsoft met een key van Gamiva kan ook niet, want daarvoor moet je minimaal Windows 7 SP1 hebben (je moet op de site een paar stappen doorlopen om de juiste versie te selecteren en dat kan alleen als je dienstje vanaf Windows 7 of hoger bezoekt).
 
de Windows 10 kun je toch downloaden via hert media creation tool 20H2.exe of wil je zeggen dat je dat tool niet kunt gebruiken op de Vista ... in dat geval dien je het tooltje van Heidoc te gebruiken .. zie bericht 14

je geeft aan in bericht 15 een 32 bit te willen ...is je processor geen 64 bits ..en bezit je minimaal 4 gb ram geheugen (meer is aanbevolen ) indien zo kun je een 64 bits windows installeren ...
*neem er nota van dat Microsoft de 32 bits versies wilt stop zetten en enkel nog met de 64 bits wilt verder gaan .. voor wanneer dit zou zijn heb ik het raden naar !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan