• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Van WIFI naar RJ 45-MESH?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Llibertat

Nieuw lid
Lid geworden
25 jan 2021
Berichten
15
Waarderingsscore
0
De uitdaging:

Ziggo router in woonkamer en werkkamer ongeveer 10 meter verderop maar uiteraard gescheiden door een muur. Ik heb voor mijn werk stabiel Internet nodig en ben een bekabelde evangelisto_O. Wifi s*** zeg maar

Helaas kan ik vanaf de router geen kabel trekken. Internet via de stekker geprobeerd, werkte niet. Wat zou dan een oplossing zijn? Repeater met een hele goede wifi adapter in de PC? Stabiliteit en behoud van bandbreedte zijn echt key. Dus sowieso de 5 Ghz band. Of wachten tot producten op de 6 Ghz beschikbaar komen?

Wie heeft hier ervaring mee? Advies voor apparatuur? En ja het mag wat kosten:p
 
Laatste is onzin, frequentie heeft er weinig te maken.
Op zoek naar een snelle Powerline.
 
Kijk eens op de site van Ziggo ,zij hebben hiervoor 2 oplossingen en garanderen de wifi
Het is mesh of powerline, zoals Lange Pier aangeeft .
 
Mijn oplossing, repeater, en die bekabeld met de pc verbinden.

Ik had ongeveer hetzelfde probleem als jou, maar dan verticaal ipv horizontaal. Ziggo komt binnen op een hoek van de woning op de begane grond en mijn computer staat op de eerste verdieping, met een betonnen vloer ertussen waar ik doorheen wilde/kon boren. Ik heb van alles geprobeerd, dure dual band wifi inbouw kaart, USB3 wifi adapter aan de achterkant van de pc, daarna aan de voorkant, USB3 adapter op een verlengkabel een paar meter van de pc af, betere router, noem het maar op ik heb alles zo ongeveer geprobeerd, behalve Mesh, want dat was nog niet op de markt.

Wat ik al een paar jaar gebruik:
- Ziggo Technicolor router in bridgemode.
- Netgear R6800 router
- Fritzwian Repeater 1750E in Wireless bridge mode.

Op de eerste verdieping is alles aangesloten op een gigabit switch, die zijn internet krijgt van de repeater. De repeater zelf ligt onder een kast, recht boven de router op de begane grond. De computer en alle bekabeling stoorde nogal op de wifi ontvangst, dus het scheiden van wifi signaal en de computer was al een verbetering, maar het werd pas een goede oplossing nadat ik de repeater boven plaatste. Ook kon ik toen makkelijk andere apparatuur van internet voorzien.

Wat ik nu haal op een 250-25 ziggo lijn:

 
Laatste is onzin, frequentie heeft er weinig te maken.
Op zoek naar een snelle Powerline.
Nou de 6 Ghz is wel erg schoon vergeleken tov de 2.4 en de 5. En nog wat andee voordelen. Powerline geprobeerd, werkte helaas niet:rolleyes:
 

Bijlagen

  • verschil wifi.jpg
    verschil wifi.jpg
    17,4 KB · Weergaven: 7
Mijn oplossing, repeater, en die bekabeld met de pc verbinden.

Ik had ongeveer hetzelfde probleem als jou, maar dan verticaal ipv horizontaal. Ziggo komt binnen op een hoek van de woning op de begane grond en mijn computer staat op de eerste verdieping, met een betonnen vloer ertussen waar ik doorheen wilde/kon boren. Ik heb van alles geprobeerd, dure dual band wifi inbouw kaart, USB3 wifi adapter aan de achterkant van de pc, daarna aan de voorkant, USB3 adapter op een verlengkabel een paar meter van de pc af, betere router, noem het maar op ik heb alles zo ongeveer geprobeerd, behalve Mesh, want dat was nog niet op de markt.

Wat ik al een paar jaar gebruik:
- Ziggo Technicolor router in bridgemode.
- Netgear R6800 router
- Fritzwian Repeater 1750E in Wireless bridge mode.

Op de eerste verdieping is alles aangesloten op een gigabit switch, die zijn internet krijgt van de repeater. De repeater zelf ligt onder een kast, recht boven de router op de begane grond. De computer en alle bekabeling stoorde nogal op de wifi ontvangst, dus het scheiden van wifi signaal en de computer was al een verbetering, maar het werd pas een goede oplossing nadat ik de repeater boven plaatste. Ook kon ik toen makkelijk andere apparatuur van internet voorzien.

Wat ik nu haal op een 250-25 ziggo lijn:


Dank voor je reactie Enigma147!👍. Ik ga hiermee aan de slag want de uitkomst is precies wat ik wil en bedoel.Top!
 
5 Ghz is sneller maar 2.4 komt veel verder en gaat beter door muren.
een kabel kan altijd desnoods rol je hem weer op als je klaar bent met werken.

je schrijft dat je internet via de steker hebt geprobeerd.
had je wel de juiste?
Het maakt uit of je een moderne installatie hebt met overal randaarde of een installatie die grotendeels geen randaarde heeft.

zowel de zender als de ontvanger moeten echt in de muur niet in een stekkerdoos
 
"Powerline geprobeerd, werkte helaas niet".
Dat hangt van de powerline af. Voor de eerste powerlines was het nodig dat beide stations op dezelfde fase zaten. Het zou kunnen dat dat voor de huidige, wel duurdere typen, niet meer nodig is.


Maar zelfs dan. Je kunt het fase proleem (laten) oplossen door een capacitieve verbinding tussen je fasen aan te (laten) brengen. Dat moet in je meterkast gebeuren dus als je geen elektrotechnicus bent zou ik daar niet zelf aan beginnen.
Zoek maar eens op: "powerline" "koppeling" "fasen"

Verwar overigens de begrippen "fasen" en "groepen" niet met elkaar. Een fase is een van de drie draden die van de centrale binnen komt. Een groep is de verdeling van 'n fase via zekeringen naar de verbruikersaansluitingen.
Op één fase zitten veelal meerdere groepen. Er zijn blijkbaar woningen die maar één fase hebben? Mijn woniging heeft echter gewoon 3 fasen.
In de meterkast hoort een kaart te hangen waarop staat aangegeven welke fase welk deel van het huis verzorgt.
Het kan zo zijn dat je door het verzorgingsgebied van de fasen wat aan te passen (draden wisselen in de groepenkast) dat je je probleem ook op kunt lossen, dus dat de gewenste modules op dezelfde fase komen te zitten. Dat zul je lokaal moeten bekijken.

"Het maakt uit of je een moderne installatie hebt met overal randaarde of een installatie die grotendeels geen randaarde heeft."
Mogelijk dat dit te maken heeft met een goede koppeling tussen de fasen?

Los van dit alles blijft een draadverbinding de beste optie.
 
Die fasen kan je helemaal niet koppelen - VOEM !!!! En als dat toch kan dan zal het een duur apparaatje gaan worden.
Als er meerdere fasen in gebruik zijn heb je een leuk probleem om op te lossen.

Mijn voorkeur gaat meer uit om de handen uit te steken in plaats van werk te besparen en dan gigantische technische problemen tegen komen waarbij je weer ZOVEEL pleuries moet gaan uitgeven wat helemaal niet de bedoeling was.

Mijn voorkeur gaat uit naar het trekken van CAT6 LAN kabels.
Of je metselt een pvc-buis in de muur of een kabel koker, of wat ook kan (heb ik gedaan) is dat je bij de bouwmarkt van die plafond sierlijsten koopt (tussen 4 en 10 euro). die zijn in de hoek hol, en daar achter kan/kunnen de LAN kabel(s) lopen. Zelf heb ik de goedkoopste gekocht. Alles netjes weggewerkt, niks te zien.
Op deze manier heb ik door het hele huis DLNA lopen - gescheiden van de internet router.

Ik heb geen Mesh, maar misschien is het de bedoeling om het zo makkelijk mogelijk op te lossen. Maar de wind zit je tegen en misschien toch maar de handen uit de mouwen steken.

MESH is TE duur om ermee te zitten klooien, en zou gewoon zo moeten werken zonder veel problemen. (gezien de prijs)
 
"Die fasen kan je helemaal niet koppelen"

604d37fb4b2e9-Fasenkoppeling.jpg

€ 32,98 incl. btw
 
5 Ghz is sneller maar 2.4 komt veel verder en gaat beter door muren.
een kabel kan altijd desnoods rol je hem weer op als je klaar bent met werken.

je schrijft dat je internet via de steker hebt geprobeerd.
had je wel de juiste?
Het maakt uit of je een moderne installatie hebt met overal randaarde of een installatie die grotendeels geen randaarde heeft.

zowel de zender als de ontvanger moeten echt in de muur niet in een stekkerdoos
Hi,

dit was de set die ik had gekocht.

TP-Link TL-PA8033P KIT

Rechtstreeks in wandcontactdoos , niet in stekkerdoos. Ik woon in een appartementencomplex uit de jaren '90. Je eigen groepen kunnen oké zijn, maar de centrale invoer....
 
Die fasen kan je helemaal niet koppelen - VOEM !!!! En als dat toch kan dan zal het een duur apparaatje gaan worden.
Als er meerdere fasen in gebruik zijn heb je een leuk probleem om op te lossen.

Mijn voorkeur gaat meer uit om de handen uit te steken in plaats van werk te besparen en dan gigantische technische problemen tegen komen waarbij je weer ZOVEEL pleuries moet gaan uitgeven wat helemaal niet de bedoeling was.

Mijn voorkeur gaat uit naar het trekken van CAT6 LAN kabels.
Of je metselt een pvc-buis in de muur of een kabel koker, of wat ook kan (heb ik gedaan) is dat je bij de bouwmarkt van die plafond sierlijsten koopt (tussen 4 en 10 euro). die zijn in de hoek hol, en daar achter kan/kunnen de LAN kabel(s) lopen. Zelf heb ik de goedkoopste gekocht. Alles netjes weggewerkt, niks te zien.
Op deze manier heb ik door het hele huis DLNA lopen - gescheiden van de internet router.

Ik heb geen Mesh, maar misschien is het de bedoeling om het zo makkelijk mogelijk op te lossen. Maar de wind zit je tegen en misschien toch maar de handen uit de mouwen steken.

MESH is TE duur om ermee te zitten klooien, en zou gewoon zo moeten werken zonder veel problemen. (gezien de prijs)
Eens, maar een "een pvc buis in de muur metselen" vind ik ook nogal vergaand. Is niet klusje zeg maar;). Ik heb nu een ASUS RT-AX58U besteld met TP-LINK WLAN Adapter Archer TX3000. Ga de ASUS in bridge-modus zetten rechtsreeks achter mijn Ziggo router. TP Link extern met PCI op bureau. RJ45 naar de PC. Eens kijken of het werkt. Hou jullie op de hoogte!
 
Mijn oplossing is gelijk aan die van @Enigma147 Weet niet wat voor router je van Ziggo hebt maar over het algemeen is de kwaliteit daarvan slecht.

Dat ding in bridgemodus trappen en een eigen router met een sterke wifi radio plaatsen. Dat als eerste. Daarna zou een Mesh kit een heel goede oplossing kunnen zijn.
 
Hi,

terugkoppeling zoals beloofd.

Aanschaf:

Asus RT-AX58U en TP-Link AX 3000

Router in bridgemodus achter Ziggo modem.

Gaat als de brandweer! Zie screenshot speedtest Ookla.

Iedereen dank voor het meedenken en de tips!
 

Bijlagen

  • ziggo-speedtetest-tplink-ax3000.jpg
    ziggo-speedtetest-tplink-ax3000.jpg
    133 KB · Weergaven: 4
Graag gedaan. Ik zet het topic op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan