• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

van Windows Live Mail in oude W7 naar Thunderbird in nieuwe W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Binnenkort moet ik W10 installeren bij iemand die nog W7 gebruikt, mèt Windows Live Mail (WLM). In plaats van de Mail App van Windows wordt het in de nieuwe W10 Thunderbird. Zelf gebruikt ik dit programma al vele jaren, ken WLM niet en moet nu even uitzoeken hoe je de hele inhoud van WLM in Thunderbird krijgt.

Ik kom eigenlijk op twee verschillende methodes:
1. met behulp van Mailstore waarvan je hier de aanpak vindt
2. met behulp van de ImportExportTools met hier de uitleg.

Ik wil eerst Thunderbird in W7 volledig installeren, dus met de complete inhoud van WLM in de default map van Thunderbird (C:\Users\<Windows-gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles), als ik dan daarna Thunderbird in W10 geïnstalleerd en geaktiveerd heb hoef ik alleen dié map van W7 te kopiëren naar de nieuwe profielmap van Thunderbird in W10. Zo doe ik het zelf altijd al en werkt probleemloos.

Alleen, wat is nu de beste of makkelijkste manier om in W7 WLM naar Thunderbird over te zetten, met Mailstore of met ImportExportTools?

Ik kwam ook nog ergens de waarschuwing tegen om in Thunderbird bij het instellen voor IMAP te kiezen i.p.v. POP3 omdat de laatste voor problemen zou kunnen zorgen bij het ex- en importeren van alle data (maar ik geloof dat IMAP standaard ingesteld staat in Thunderbird, zelf heb ik voor POP3 gekozen).
 
Ik heb geen problemen ondervonden bij de overstap van WML naar Thunderbird pop3. Ik heb meerdere accounts. Zowel in imap als pop3. Ik heb "ImportExportTools gebruikt."
 
Bedankt, Veng. Mijn voorkeur ging ook al uit naar die ImportExportTools. Het is de PC van een ander, dan ben je extra voorzichtig, vandaar mijn 'research' vooraf.
 
@Veng: kan je eens duidelijk uitleggen hoe je dat precies hebt gedaan vanuit Windows Live Mail tot in Thunderbird? Ik heb die vraag onlangs ook gehad en het is mij niet echt gelukt. Geld dit ook voor overzetten naar MS Outlook (Office 2019)? We spreken hier toch duidelijk over een POP-account in WLM.
 
Evenmin als artstudiog is het mij gelukt om WLM goed over te zetten, in dit geval naar Thunderbird. Ik heb het geprobeerd met Mailstore en met de ImportExporttools, in beide gevallen werden lang niet alle mails overgezet. Het ging hier wel om een inhoud die terugging tot 2011, zonder dat er veel aan onderhoud gedaan was, dus het was in de loop der tijd een mega-groot en niet heel geordend geval geworden.

Hoe dan ook, alle mails ná 2015 ontbraken. Met de eigenaar van de PC heb ik afgesproken dat hij nu eerst de boel gaat opschonen, dus alle mails van vroeger weggooien die toch niet meer terzake doen, daarna proberen we het nog een keer. Geen idee of dat helpt, maar je kan het allicht proberen.

De contacten waren wel compleet geëxporteerd maar eenmaal in Thunderbird zag je bij een groot aantal alleen het icoontje. Als je daar op dubbelklikte kwam de inhoud wel te voorschijn maar in de praktijk is dat toch lastig omdat je van geen enkel icoontje weet wat eronder zit. Al met al een vrij problematische onderneming.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan