• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vanaf iPhone foto's overzetten naar pc, maar alleen mapje favoriete foto's. Tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lara32

Nieuw lid
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik wil graag vanaf mijn iphone 11 foto's overzetten naar mijn pc, maar wil alleen het mapje favoriete (met hartje gemarkeerde) foto's overzetten, om van die foto's een fotoalbum te maken. Dat scheelt opnieuw selecteren, want dat hem ik gedurende het jaar al gedaan.
Iemand een tip hoe?
Via Itunes, dropbox, usb kabel etc lukt het me alleen om ALLE foto's op mijn pc te zetten en dan moet ik opnieuw alles door om een selectie te maken. Vandaar dat ik zoek naar hoe ik alleen de favoriete foto's kan uploaden.
 
Als je de iPhone met de kabel aan de computer koppelt dan kan je via de verkenner de map met foto's op je telefoon openen. Daar kan je dan de gewenste foto's selecteren en kopiëren.
 
Dat wil ik ook graag. Voorheen kon ik in de mappenstructuur van mijn iphone 7 komen. Nu lukt het mij niet meer. Ik kom er niet in. Als ik mijn iphone aansluit, krijg ik niet de melding : "vertrouw deze computer". Ik zie de iphone wel in de verkenner, maar als ik daarop klik krijg ik de melding:"deze map is leeg". Nu kan ik niet op een eenvoudige manier mijn foto's over zetten. Hoe nu verder?
 
Als jij 1 keer een computer hebt aangemerkt als vertrouwd komt als het goed is deze melding niet meer.

Wanneer u voor het eerst een iPhone op een ander apparaat aansluit, wordt u meestal gevraagd het te vertrouwen of niet. U zou een prompt op uw telefoon met de titel 'Trust This Computer?' wanneer aangesloten op een pc. U kunt dan Vertrouwen of Vertrouw niet. Door Trust te selecteren, krijgt de computer toegang tot de iPhone terwijl Do not Trust geen toegang tot bestanden en mappen biedt.

Als je per ongeluk op Niet Vertrouwen bent geraakt, moet je dit misschien veranderen. Wat er moet gebeuren, is dat u telkens wanneer u uw iPhone aansluit op de computer, de melding Trust ziet, maar dit gebeurt niet altijd. Je kunt het echter wel forceren.

  1. Navigeer naar Instellingen en Algemeen op je iPhone.
  2. Selecteer Reset en vervolgens Locatie en privacy resetten.
  3. Voer uw toegangscode in en selecteer Reset instellingen.
Lees dit anders eens door.
 
Met dit onderwep stoei ik regelmatig .Als alternatieve oplossing stuur ik dan een mail naar mezelf met de foto ,(s)
 
Dat doe ik dan meestal ook. Maar nu heb ik veel foto's via whatsapp gekregen en die wil ik graag bewaren op de pc. Dan is even kijken in de mapstructuur wel net even makkelijker. Ik heb jouw advies opgevolgd maar zonder resultaat. Heb je nog een andere oplossing?
 
Heb jij geen SD kaartje?
Zo kun je ook de foto's op de pc zetten.
Maar dan moet je wel een sd kaart adapter hebben. Zal ook even werk zijn, maar dan kun je wel de favoriete foto's overzetten.
 
Een iphone daar past meestal geen losse SD-kaart in. Kun je de foto's of foto's die je ontvangt, niet via de Icloud ophalen? Door daar op de computer in te loggen?
 
Heb je iCloud? Schakel dan (indien je dat nog niet hebt gedaan) iCloud foto’s in via <instellingen> <iCloud> op je iPhone.

Ga daarna naar de website van iCloud, log in met je Apple-ID en je kan de foto’s die op je iPhone staan online zien. Als het goed is moet je dan ook je favorieten kunnen selecteren en downloaden naar je PC.
 
Heb je iCloud? Schakel dan (indien je dat nog niet hebt gedaan) iCloud foto’s in via <instellingen> <iCloud> op je iPhone.

Ga daarna naar de website van iCloud, log in met je Apple-ID en je kan de foto’s die op je iPhone staan online zien. Als het goed is moet je dan ook je favorieten kunnen selecteren en downloaden naar je PC.
Eén waarschuwing: installeer iCloud voor Windows niet.
Dat veroorzaakte bij mijn laptop destijds een hoop gedonder (wifi die niet meer werkte en nog veel meer vreemde dingen). Na deïnstallatie was dat weer over, gelukkig.

Gewoon naar icloud.com gaan, inloggen --> Foto's en dan kan je de geselecteerde foto's downloaden.
 
Ik heb nooit iets gedownload. iCloud gebruik ik via mijn PC altijd als website. Kwestie van inloggen en klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan