• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Vaste lokaal IP adres toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat u beschrijft is het tegenovergestelde.
Geen idee waarom u van die KPN box af wilt, maar u stelde een vraag en ik gaf daar antwoord op want die mogelijkheid is er ook. En er zijn ook altijd mensen die mee lezen.

Het is geen plicht om er gebruik van te maken. Als u het wilt doen zoals u wilt, dan komt u er niet onderuit om de ip adressering van de KPN box te wijzigen.
En in dat geval moet de kabel die van de KPN box komt inderdaad in de WAN poort van de Netgear geplaatst worden.

Mijn Eset netwerk scanner tool vind de Kpn box op 192.168.2.254, maar verbinden lukt dus niet....
Dat verbaast me dan bijzonder. Want nu heb je een volledige reset gedaan van de KPN box, alle instellingen worden dan volledig teruggezet naar fabrieks instellingen zoals toen u hem kreeg aangeleverd thuis.
Dit is ook van toepassing op evt. wachtwoorden en wifi instellingen.

Krijgt de laptop wel een ip adres in het 192.168.2.x netwerk?
Probeer eens met een andere browser en/of ctrl-F5 in de browser.
 
Ik heb hem 2x gereset en een half uur gewacht. Nu doet hij het weer.
Ik heb weer verbinding met Kpn box.

Hoe kan ik de Kpn box op 192.168.1.1 zetten? In zijn menu lukt het mij niet, zie screenshot:
screenshot10-KPN.png

screenshot11-KPN.png

Als dit lukt, dan kan de Netgear op 192.168.2.1 blijven en alle apparaten daarachter 192.168.2.2 etc... Dan gebruik ik de DHCP server van Netgear (gewenst).
 
Ik weet niet als je DHCP aan zet of het dan wel kan. Maar na heel veel zoeken op internet lees ik dat het met een V10 wel nog zou kunnen en met een V10a niet meer.
Of ze moeten het op de V10 inmiddels ook uit gezet hebben.

Aangezien routers geen zelfde ip range op LAN en WAN wensen gaat het dan niet lukken.

Of iemand anders die ook KPN klant is moet weten of het via een verzoek aan KPN wel kan. Maar is een beetje belachelijk dat die optie uitgeschakeld is.
 
Bedankt.

Kortom, het is niet mogelijk om een eigen router achter kpn box v10a te zetten om vervolgens volledig te genieten van je eigen router? Ik vind het echt heel vreemd. Een reden om naar een andere ISP te gaan.
 
Dat is wel vervelend.
neem eens contact op met de kpn volgens mij moeten ze tegenwoordig verplicht meewerken als je iets anders wilt


maar waarom pas je de nat eigenlijk niet aan dat moet toch ook gewoon kunnen
 
Kortom, het is niet mogelijk om een eigen router achter kpn box v10a te zetten om vervolgens volledig te genieten van je eigen router?
Jawel, dat is wel mogelijk, alleen niet met de eigen router in het 192.168.2.x segment.
En alleen router achter router want die V10 kan ook geen bridgemode.

Of wat je kunt doen is wat Boertje zegt, een eigen modemrouter kopen en deze gebruiken.

maar waarom pas je de nat eigenlijk niet aan dat moet toch ook gewoon kunnen
Ben eens wat specifieker? Een NAT kun je niet aanpassen. Je kunt netwerk segmenten aanpassen en dan kan NAT wel of niet werken. NAT is gewoon de vertaling, niet iets specifiek aanpasbaars.
 
Ok, dus als ik een ISP modem zou hebben van degelijke kwaliteit die wel in de bridge mode kan, dan zou ik wél volledig mijn gang kunnen gaan met mijn eigen router daarachter? Dus modem op subnet 192.168.1.1 zetten en mijn eigen router daarachter op 192.168.2.1.
 
Ok, dus als ik een ISP modem zou hebben van degelijke kwaliteit die wel in de bridge mode kan, dan zou ik wél volledig mijn gang kunnen gaan met mijn eigen router daarachter? Dus modem op subnet 192.168.1.1 zetten en mijn eigen router daarachter op 192.168.2.1.
Wanneer je je modem bridged doet het apparaat niets meer qua routerfuncties he.. Dus je hoeft helemaal niet met subnetten te kloten.
 
sorry tipfout in bedoel waarom kan je de NAS niet aanpassen?
die moet toch ook gewoon in een ander netwerk range kunnen
 
Kan wel. Althans ik heb nog nooit een netwerk apparaat gezien waar je geen static (lokaal) ip kan geven.
 
ie wel in de bridge mode kan, dan zou ik wél volledig mijn gang kunnen gaan met mijn eigen router daarachter?
Kortom. Ja. Een modem wat in bridgemode kan of waarvan je het ip netwerk kan aanpassen.
Zoals @nlreiniernl al zegt heb je dan nergens meer mee te maken.
Dan is je modem alleen nog maar een simpel modem dus doorgeefluik.

waarom kan je de NAS niet aanpassen?
Kan wel, maar is niet gewenst, reden stond in initiele post:
Het zou mooi zijn als ik 192.168.61 weer kan gebruiken voor mijn NAS, aangezien een aantal laptops allerlei netwerk stations hebben toegevoegd in "Deze computer". Die moet ik anders een voor een opnieuw toevoegen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan