• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remmy

Tick Tock, Cheater
Lid geworden
19 feb 2008
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik heb de laatste tijd ontzettend veel last van vastlopers op mijn notebook.
Het gaat hier om een Packard Bell EasyNote TJ65, met Windows 7 Home Premium 64-bits.
Het vastlopen gaat altijd willekeurig.
Ik ben ergens mee bezig, en opeens (ik klik dus niet te snel ergens op ofzo, ik ben soms gewoon iets op internet aan het lezen, dus dan doe ik helemaal niks) loopt de PC vast.
Het programma waar ik dan mee bezig ben springt dan plots op 'Reageert Niet'.
Het gevolg hiervan is dan ook meestal dat ik mijn notebook met de hand uit, en weer aan moet zetten.
Dit gebeurt zo'n 3 keer per dag, en op een dag staat de notebook ongeveer 3 uur aan.
Soms gebeurt het na 5 minuten, andere keren pas na een uur, maar ik kan er altijd van opaan gaan dt het gebeurt.
Vrij irritant dus..

Nog even iets belangrijks:
Ik heb mijn notebook vrijwel nooit uitstaan, maar op de zogeheten slaapstand.
Als ik dus klaar ben met computeren klap ik 'm dicht, en dan gaat ie vanzelf in de slaapstand.
Dit vind ik prettig, want zodra ik 'm openklap, is het wachtwoord invullen en beginnen maar.
Mijn vriend deed dit ook altijd, en die had nergens last van (hij heeft wel een andere laptop).

Ik hoop dat iemand dit probleem voor mij op kan lossen, en ik zal diegene zeer dankbaar zijn!

MvG,
Remmy

Juist in verband met het juist installeren van updates, waarbij je niet hoeft te herstarten, is het normaal afsluiten toch beter - dit in verband met het goed inlezen van het Windows register!

Maar de notebook heeft een keer 's nachts uitgestaan, en toen had ik na het opstarten dezelfde problemen.
--- automatische edit ---
Ik wil niet ongeduldig overkomen, maar er is haast bij :blush:

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eerst eens in de logboeken, wat je daar vindt m.b.t. de fouten!
Want nu is het puur giswerk wat het kan zijn!

Ik ben niet zo goed in dingen als logboeken, maar waarschuwingen die steeds weer terugkomen zijn:

WLAN AutoConfig-service is gestopt.

Het stuurprogramma \Driver\UBHelper kan niet worden geladen voor het apparaat IDE\CdRomTSSTcorp_CDDVDW_TS-L633B________________

In de naamomzetting voor de naam teredo.ipv6.microsoft.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

In de naamomzetting voor de naam www.msftncsi.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Bij logboeken over applicaties staat niks vreemds tussen.

Lijkt me allemaal over het Internet te gaan!
Heb je draadloos?
Probeer dan eens een andere kaart/USB

Ik heb een laptop, draadloos internet zit ingebouwd, dus een andere kaart gaat een beetje lastig.
Maar die meldingen in het logboek kloppen ook.
Regelmatig moet ik mijn laptop opnieuw opstarten nadat internet plots wegvalt.
Andere PC's met draadloos internet in huis hebben dat niet.
Maar mijn hoofdprobleem is dat programma's (met name IE8 en Mozilla FF) plotseling vastlopen, zonder duidelijke reden..

Waar precies is de draadloze modem genstalleerd?

Zijn er gipswanden in jullie woning?

De draadloze modem?
Als je router bedoeld, die staat in de werkkamer op de eerste verdieping.
Ik zit meestal beneden, en op dit moment zit ik op de eerste verdieping, waar de ontvangst duidelijk beter is.
Verder hebben wij een aantal gipswanden in huis ja.

De frequentie van de WLAN-router is dezelfde als van water!

Doordat de WLAN-router kontinu signaal uitzend, wordt het water in de gipsplaten langzaam aan verwarmd en gaat daardoor een barrire vormen voor het draadloze signaal!

Wil je zeggen dat er wter in onze muren zit?
Met gipswanden bedoelde ik eigenlijk een muur van gipsblokken.
Ik wist niet dat er nog zoiets anders bestond, en zeker niet met water..

Nee remmy, ik denk dat abraham bedoeld dat de gipsblokken op waterbasis zijn gemaakt, lijkt mij iig sterk dat er (vloeibaar) water in zit. Die dingen zijn hartstikke licht;)

Ga dan eerst maar eens na hoe een gipsblok gemaakt wordt en hoe gips zelf aangemaakt wordt!

In die cel-gipsblokken zit nog meer water dan in een gipsplaat!

En als je me niet geloven wil, tsja dan houdt het op; voor mij is je probleem dus heel duidelijk!

Nee, ik geloof je!
Maar heeft het uitvallen van Internet ook te maken met het continu vastlopen van applicaties?

Ik heb geen tweakprogramma gebruikt.
Wel staat er best veel software op mijn PC, en draaien er zo'n 75 (!) processen (waarschijnlijk door voorgenstalleerde software).

Natuurlijk.
PB is nu van Acer dus dezelfde troep wordt meegenstalleerd!

Helaas is het ook zo, dat je met dit soort Windowsen, ook schakel je alle troep uit, nooit het aantal processen kan bereiken als in een via installatieDVD genstalleerde Widows.

In mijn Vista ultimate draaien nu 61 processen, dit mede vanwege een aantal extra tools en de sidebar.

Indien jouw notebook geschikt is voor 64bits Win7, dan raad ik je aan Windows 7 Profesional 64bits OEM te kopen!

Of eerst dat eens te testen middels de negentig dagen versie van Enterprise!

En dan kan je meteen nagaan, of je dan ltimo weer vastlopers krijgt.
Want gebeurt dat dan weer - dan is het waarschijnlijk een hardwarekwestie!

Installeer zowel CoreTemp als CrystalDiskInfo.

Dan krijg je info over de aktuele temperaturen van processor en harddisk.

Bedankt Abraham!
Ik zal die Enterprise versie eens downloaden binnenkort.
Maar eerst eens proberen om de voorgenstalleerde troep eraf te halen :lol:

ik wil graag 1 opmerking plaatsen
eigenlijk 2 hahaha
check eerst of je drivers up to date zijn
daarnaast controleer de schoonheid van je laptop
laptops zijn erg gevoelig voor stof in de koelfan
hitte verpest veel laptops ik maak het dagelijks mee
vooral latops die gebruikt worden in ruimtes met dieren en Laminaat/hout
stof is nu eenmaal zeer gevaarlijk voor pc en laptop
1x per jaar minimaal even laten schoonmaken leverd langere levensduur op

Status
Niet open voor verdere reacties.