• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vba script afhandelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

azapel

Junior lid
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
62
Waarderingsscore
2
In de webversie van Microsoft 365 kunnen geen in VBA geschreven macro's worden afgehandeld, ik heb een aantal worksheets waarin dit speelt, dus ben ik geïnteresseerd in alternatieven, zijn die er (behalve de desktop-versie), zo ja,
welke?

Graag een reactie waarvoor dank bij voorbaat.

Vriendelijke groeten,
Aza Pellekooren
 
Ik denk niet dat er een web-based Microsoft 365 alternatief bestaat dat VBA ondersteund.

Je zult waarschijnlijk alsnog een desktop applicatie moeten gebruiken. Maar als je liever niet Microsoft Office gebruikt, bestaat er ook nog LibreOffice die volgens Wikipedia VBA ondersteund.
 
Nee, ik denk niet dat het zo makkelijk wordt als een vervanger zoeken die wel VBA doet met een web app, want die bestaat niet, voor zover ik weet.

Maar voor een beter antwoord zullen we toch echt meer moeten weten wat uiteindelijk precies gedaan moet worden. Vaak is er wel een oplossing voor te bedenken met een online database en wat server side scripts. Maar dan praat je over software ontwikkeling en niet over een simpele vba macro.
 
Dank en sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan