• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Veel te warme 4870x2

Status
Niet open voor verdere reacties.

nlreiniernl

Gewaardeerd
Lid geworden
10 jun 2007
Waarderingsscore
160
hello everyone,

ik heb een tijdje geleden deze pc inelkaargezet etc nooit problemen mee gehad.

Ik speelde tot deze week een vaste online game cod2.
Toen MW2 uitkwam heb ik de singleplayer gespeeld op de hoogste instellingen niks aan de hand na 5 minuten ging me fan naar 100% en zakte weer terug naar mij vast ingestelde waarde van 80% waarmee hij ook al aardig heet werd voor een simpel spelletje als cod2.

Dit zinde me niet egt maar ik dacht het zal wel goed zijn.

Nu ben ik overgestapt naar de online shooter Call of duty 4 en tot mijn verbazing haalde ik 250 fps steady niet wat natuurlijk niet kan met zooon videokaart nu zal dat aan me bottleneck met me processor liggen dus dat is niet mijn probleem.
Nu is echter wel mijn probleem dat ik op cod4 mijn fan 100% laat draaien en als ik dan stop met gamen ik in CCC zien dat mijn videokaart gewoon ja schrik niet 105 C was dit kan niet goed zijn, een vriend van me heeft ook deze videokaart en zegt met 60 % zijn fan te laten lopen alles games kan spelen zonder dat CCC zelf naar 100 % gaat afentoe.

Dit baard mij zorgen ik heb een 120 MM inlaat 120 MM uitlaat en een andere CPU koeler waar ook weer een 120 MM fan op zit nou heb die niet veel met airflow te maken maar het waait er aardig binnen.
Vorige week heb ik mijn videokaart eruit gehaald en met een wattestaafje alle ventilatior ribben schoongemaakt en ook de rest stof vrij me CPU blok heeft ook een beurd gehad dus hij is zowat stofvrij.

Hier wat foto's en oordeel, zit er wat verkeerd fannetjes die verkeerd zitten of wat dan ook post heb AUB. Als ik hem terug moet sturen hoor ik het ook graag. ( ben even ten einde raad )

en PS 40 en 45 graden is mijn CPU idle! dat vind ik ook te warm voor deze koeler wat is deze pc een heethoofd zeg.

19%281%29.jpg

20.jpg

24.jpg

Groeten!
--- automatische edit ---
iemand niemand niemand iemand? tis denk beetje laat om reacties te verwachte check morge wel Rustig

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi nlreiniernl, :)

Heb zelf een Sapphire HD4870x2, het is vrij bekent dat de 4870x2 een heethoofd is. Zelf heb ik een aangepaster cooler (28C Idle en onder 50C load). Dus dat de GPU kaart zo'n 90-100C kan worden verbaast mij niks. Volgens de fabrikant zou dit gewoon moeten kunnen..

Grtn,

killman

tsja ik weet dat deze dingen warm kunnen en mogen worde maar tot hoever dan 100 graden man omg kan me waterkoker wel de deur uit doen.

daarbij lijkt mij het helemaal niet goed boven de 100 graden gaat het beeld flikkeren en krijg ik fps drops.

daarbij lijkt mij het helemaal niet goed boven de 100 graden gaat het beeld flikkeren en krijg ik fps drops.

100C heb ik bij meerdere gezien op internet, maar dat is ook wel echt de max!

Maar inderdaad, dat het beeld gaat flikkeren en je FPS drops krijgt is niet goed..?!

Grtn,

killman

En dit is zomaar gekomen? Je had er eerst geen last van?

nou ja ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet :confused

Ik speelde alleen Call of duty 2 maar dat is natuurlijk kattenpis maar hij deed het altijd wel op 50% dus het was niet altijd zo..

Je kabel management mag wel wat strakker voor in de kast, dit zit de airflow behoorlijk in de weg.
Maar dat zou niet de extreme GPU temperaturen verklaren,
wat je zou kunnen proberen is de koeler los te halen en opnieuw te mounten, misschien met andere aftermarket koelpasta.
Bedenk je wel dat als de fabrikant hier achter komt je garantie vervalt!
Dus geen krassen/sporen achter laten als je hieraan wilt beginnen.

Maar verwacht ook hier geen wonderen, omdat hij gewoon heet wordt.
De enige oplossing die flink zou moeten schelen is een complete aftermarket koeler,of waterkoeling (wellicht wat extreem :P )

zit wel wat in ja maar haal liever niet de GPU uitelkaar..

kabelmanagment tsja kan niet beter man zijn redelijk dikke kabels, 800watter.
zal wel is even kijken voor een aftermarked koeler, toch blijft het strange.

Tja, ook met de gewone koeler zou een kaart (niet overclocked) niet te heet mogen worden.

zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik een overklok heb geprobeer maar niet was gelukt en toen heb ik me PCI-E Frequentie op 100 gezet, de PCI-e bussen heb ik niet meer naar gekeken dus ook niet veranderd.

Draait de kaart wel op zijn standaard snelheden?

ja dit is een screen van CCC in idle status:

kaart.JPG

nee zoals je ongetwijfeld heb gelezen word mijn graka over de 100 graden als ik eventjes cod4 speel dus ik moet zelf de fan instellen tot 100 procent.

niemand weet wat zo te zien.. vandaag heb ik windows 7 erop gezet en het probleem is nogsteeds niet weg:S ik heb maar 1 vermoeden en dat is de niet afgemaakte overklok..

Ik vind de temp wel normaal...
Mijn Nvidia wordt normaal ook iets van 154 bij het gamen
Maar met mijn waterkoeling iets van 60

Heb je je kaart getest op je vriends pc en vice versa.

Ik vind de temp wel normaal...
Mijn Nvidia wordt normaal ook iets van 154 bij het gamen
Maar met mijn waterkoeling iets van 60
Bedoel je dat jouw kaart tijdens het gamen 154 graden Celcius wordt?!

Dat lijkt mij niet de echte temperatuur, zal wel aan een kapotte sensor liggen. Bijn 154c brandt je videokaart al aardig aan.

Normaal kn hij wel 154 graden Celcius worden, dat is ook een normale temparatuur voor Nvidia, maar met mijn waterkoeling komt ie net niet tot 60 :P

- EDIT -

Mischien niet 154, maar hij is wel eens 130 geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan