• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Vegen uitschakelen bij oproep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberke

Gevestigd lid
Lid geworden
15 nov 2013
Berichten
455
Waarderingsscore
1
Ik heb dit jaar een Nokia 5 aangeschaft.
Als ik een telefonische oproep krijg moet ik vegen om contact te hebben met de beller.
Dat vegen speelt me parten! Meestal moet ik verscheidene malen vegen alvorens dat het lukt.
Soms moet ik de oproeper zelf bellen, omdat het vegen te lang duurde zonder resultaat.
Is er een mogelijkheid om in plaats van te vegen, dat ik simpel een toets moet aanraken om contact te hebben?
 
Veeg jij om jouw phone wakker te maken of hoe moeten wij dat vegen begrijpen?
 
Als mijn smartphone rinkelt komt er een groen gekleurd cirkeltje op het scherm, met de vermelding dat ik via dit cirkeltje moet vegen.
Welnu ik heb al met al mijn vingers onafhankelijk van elkaar geveegd.
Het is dit, dat me meestal niet zo goed lukt.
 
Dan nu de vraag: is telefoon dan op dat moment standby geschakeld?

En een andere vraag: heb jij in de Android instellingen veranderingen aangebracht?
 
Dan nu de vraag: is telefoon dan op dat moment standby geschakeld?

En een andere vraag: heb jij in de Android instellingen veranderingen aangebracht?

Vraag 1:
Stanby wil toch zeggen in mijn broekzak? Ja dus!

Vraag 2:
Ik heb kleine wijzigingen aangebracht, onder "Weergave --> Geavanceerd --> Slaapstand" op 2 minuten gezet.
Omdat ik nogal traag ben, daarvoor stond hij op 15seconden.
 
Als mijn smartphone rinkelt komt er een groen gekleurd cirkeltje op het scherm, met de vermelding dat ik via dit cirkeltje moet vegen.
Welnu ik heb al met al mijn vingers onafhankelijk van elkaar geveegd.
Het is dit, dat me meestal niet zo goed lukt.

Vaak moet je eerst het cirkeltje even vasthouden voordat je gaat vegen.
 
Dit staat er in de handleiding van de Nokia 5.
Wanneer de telefoon gaat, veegt u omhoog om op te nemen.
 
Weet ik allemaal.
Toch lukt het me niet!!
 
Vreemd zou gewoon moeten werken.
Er is denk ik niet een optie om dit te veranderen.
Dus kun je een telefoon alleen opnemen door te vegen.
Het zou kunnen dat het een software probleem is en die alleen is op te lossen door een reset of hem terug naar de winkel te brengen voor garantie.
 
Wat je eerst zou kunnen doen is jou probleem hier op het Android forum plaatsten.
Daar zitten mensen die jou mogelijk beter kunnen helpen om dit op te lossen.
https://androidworld.nl/forum/
 
zelf heb ik de alcatel x1 met android 8.1 er op ik kan vervolgens bij beveiliging >schermbeveiliging instellen en vervolgens ook kiezen hoe ik deze smartphone wens te starten ...dit kan door het ingeven van een van de volgende opties > pin code ...patroon...vegen .....of een wachtwoord
staat hier ook vegen ingesteld en gaat de telefoon over dan zie ik dus hier de groene knop met 2 pijltjes die naar boven wijzen en ik dien dan ook hier de groene knop in te houden en tegelijkertijd te vegen ..
 
**het grootte nadeel is indien er een schermbeveiliging ingesteld is dat je nooit rechtstreeks de telefoon kunt aannemen … was vergeten te vermelden dat er ook de optie is om geen schermbeveiliging in te stellen ..
 
Laatst bewerkt:
Op wat voor manier veeg jij?
Een rustige vloeiende beweging of een hele snelle beweging.
 
Dit probleem heeft mijn vrouw en mijn schoonvader ook. Blijkbaar vegen ze of allebei te snel, of wellicht reageert hun scherm niet goed op hun type huid. Als ik over het toestel van mijn vrouw en schoonvader "veeg" is er niks aan de hand. Het zou dus misschien te maken kunnen hebben met de hoeveelheid huidvet iemand heeft of zo... Grappig (en vervelend uiteraard) dat er blijkbaar meer mensen zijn met dit probleem...
 
Dit probleem heeft mijn vrouw en mijn schoonvader ook.

Dit is waarschijnlijk mijn probleem!
Daarom mijn allereerste vraag: Kan ik dat vegen uitschakelen en via een andere handeling toch verbinding maken?
 
Kijk eens in het menu van de instellingen (bij Samsung een tandwieltje), dan Toegankelijkheid, dan (bij Samsung) als ik naar benden scroll staat er een optie:

Eén keer tikken
Gebruik één tik in plaats van vegen om op alarmen, meldigen en inkomende oproepen te reageren.
 
Ik ben naar --> "Toegankelijkheid --> Interactieopties --> Toegang via schakelaar" gescrold en heb een berichtje gelezen zoals in het prentje vermeld is.

5b71425b09447-Screenshot_20180813-102406.png


Dit is dus een schermafbeelding. Waarschijnlijk iets te groot uitgevallen?
Hier weet ik dus niet goed wat ermee te doen.
Dus een vermelding i.v.m. vegen heb ik niet tegen gekomen.
 
als jij nu deze aanzet dan bekom je meerdere opties … je kan steeds weer deze terug uit zetten indien je niet tevreden bent over de opties .
 
Als ik deze activeer krijg ik volgende boodschap:
5b714881b3b4a-Screenshot_20180813-104611.png

Als ik dan voortga dan krijg ik de melding om via USB te koppelen, enz..
Dus toch niet praktisch. Ik heb het terug uitgeschakeld.
 
Ik heb toch een beetje het vermoeden dat je in deze buurt moet wezen, want Android is Android en ik neem aan dat er niet heel veel verschillen in de merken telefoons zitten. Een optie zoals ik in bericht 16 typte, zie je nergens?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan