• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Venster vast zetten van VLC mediaplayer

Marvel

Junior lid
Lid geworden
8 okt 2023
Waarderingsscore
22
Ik had vroeger, echt lang geleden, een programaatje waarmee je vensters vast kon zetten zoals b.v. VLC mediaplayer zodat je door kon werken terwijl je een film aan het kijken was.
Weet iemand nog waarmee dat kon?
Of waar het nu mee kan?

Het zal vroeger een ander programma geweest zijn misschien.
Maar je kunt dit nu doe met Microsoft Powertoys.
Download dit van de Microsoft Store en installeer het. Na installatie opent het zelf en kun je het configureren.

Standaard is dan de sneltoets: Windows toets + CTRL + T
Maar dat kun je dus zelf ook anders configureren.

Ik had vroeger, echt lang geleden, een programaatje waarmee je vensters vast kon zetten zoals b.v. VLC mediaplayer zodat je door kon werken terwijl je een film aan het kijken was.
Weet iemand nog waarmee dat kon?
Of waar het nu mee kan?
Ik vind het altijd wel leuk om mee te kunnen denken en heel soms misschien ook een kleine bijdrage aan de oplossing te kunnen bijdragen, maar waar ik een beetje mee zit is dit keer het begrijpen van je vraag. Dat lukt mij namelijk niet echt.

Oké, er wordt een film gestart middels de VLC. Tot zover snap ik 'm. Maar dan schrijf je over het vastzetten van een scherm zodat je verder kunt werken. Daar raak ik je even kwijt.

Ik denk dat bedoeld wordt: een printscreen maken van een bepaalde scène uit die video
660a67a3a27ce-No.001.jpg

(Voor de zeer ouderen: uit "The Third man" circa 1948)

je bedoeld dat je een actief venster vastzet op de voorgrond
je kan je scherm opdelen
of je gebruikt een stukje software zoals pinme! van softsonic (gratis)

Ja, maar da's het gemakkelijke gedeelte van de vraag, zó simpel kan het imho niet worden bedoeld.

In de VLC op pauzeknop -> (II) drukken, vervolgens op de prt-sc toets drukken, Word, Powerpoint of whatever openen en daar middels Ctrl-V de prt-sc dump plakken. Desgewenst vergroten / verkleinen / bijsnijden of whatever.

Mocht TS bedoelen dat íe naast de in VLC afspelende film door wil werken in bijv. Excel, dan is het een simpele kwestie van de VLC vanaf rechtsboven naar links onder te verkleinen om de VLC player vervolgens de helft van het scherm deel uit te laten gaan maken. Dezelfde 'truuk' voor bjjv. Excel en dat appje op het rechter gedeelte van het scherm te laten draaien.
Vervolgens fijn doorwerken in Excel en de film weer laten doorlopen.
Maar ik vermoed dat ik de vraag van TS niet (goed) begrijp. We gaan het wel lezen.

Daar raak ik je even kwijt.
Scherm vastzetten, lijkt mij heel duidelijk.
Vast zetten zodat het niet meer naar de achtergrond verdwijnt als je iets anders doet.

Daar werkt mijn oplossing prima voor.

Het Paasweekend is wel zo'n beetje voorbij, maar vrager "M" Marvel is nog afwezig, Dat wordt dus afwachten.

Het zal vroeger een ander programma geweest zijn misschien.
Maar je kunt dit nu doe met Microsoft Powertoys.
Download dit van de Microsoft Store en installeer het. Na installatie opent het zelf en kun je het configureren.

Standaard is dan de sneltoets: Windows toets + CTRL + T
Maar dat kun je dus zelf ook anders configureren.
Maar als ik dat via Microsoft doe krijg ik dan niet weer dat inlog/registreer gezeik van hun?
Je had vroeger er een heel mooi klein programaatje voor, ik weet niet de naam niet meer precies. Iets met jvo of zoiets? Powertoys, of gewoon toys..... Oh kon ik bij mezelf maar geheugen bijplaatsen in mijn hoofd 😇

Ik bedoel dus dat ik zo'n mediaplayer in een hoekje boven in m'n scherm iets kan laten afspelen en verder gewoon internetten bijvoorbeeld.

Powertoys, of gewoon toys....
LoL... Wat schreef ik nu net. :D
Microsoft Powertoys = Powertoys. :)

Login geregistreer, ligt er aan hoe je dat nu doet. Je schrijft dat niet inlogt, maar wat dan. Heb je een account zonder wachtwoord of zo?
Volgens mij hoef je niet voor alles wat je download in de store een account, maar anders kun je ook weer uitloggen uit die store.

Misschien dat een van de anderen nog een idee heeft over een op zichzelf staand proggie wat niet van MS is.

Oh kon ik bij mezelf maar geheugen bijplaatsen in mijn hoofd 😇
Dat probleem heb ik ook. Sterker nog, naarmate je ouder wordt krijg je memory leaks en memory errors en je kunt het geheugen niet vervangen. :cry:

zoals pinme! van softsonic (gratis)
NOOIT naar Softonic verwijzen voor gewone forum gebruikers, daar zit altijd zooi bij en veelal veroorzaakt dat rommel en malware. Die site staat daar bekend om.

Pinme is wel een goede tip, maar verwijs dan naar een betrouwbare site als Majorgeeks, Softpedia of de originele maker.

LoL... Wat schreef ik nu net. :D
Microsoft Powertoys = Powertoys. :)

Login geregistreer, ligt er aan hoe je dat nu doet. Je schrijft dat niet inlogt, maar wat dan. Heb je een account zonder wachtwoord of zo?
Volgens mij hoef je niet voor alles wat je download in de store een account, maar anders kun je ook weer uitloggen uit die store.

Misschien dat een van de anderen nog een idee heeft over een op zichzelf staand proggie wat niet van MS is.

Dat probleem heb ik ook. Sterker nog, naarmate je ouder wordt krijg je memory leaks en memory errors en je kunt het geheugen niet vervangen. :cry:
Ja maar dat programaatje vroegah was dan niet van Microsoft zelf. Dat was dan een vrij te gebruiken tooltje van .... ja van wie?

Ja ik ga op mijn laptop zonder in te loggen en meer van die sjit. Ik werd daar op mijn oudere laptop helemaal gestoord van. Nu kan ik gewoon op aanmelden klikken en hoef ik niks in te vullen.
Nadeel is dat iedereen op mijn laptop kan kijken. Maar goed, dat ding staat altijd thuis 😄

was dan niet van Microsoft zelf
Dan heette het ook niet Powertoys. Want Powertoys zat ook al in Windows 95. Werd toen Powertoys of Windows Powertoys genoemd.

Maar zoals gezegd kun je ook dat Pinme gebruiken, moet ook werken.

Nu kan ik gewoon op aanmelden klikken en hoef ik niks in te vullen.
Ik maak het voor mijn dochter altijd zo dat ze zelfs dat niet eens meer hoeft te doen. Moet ik tegenwoordig wel een kleine registeraanpassing voor doen. :)

Dan heette het ook niet Powertoys. Want Powertoys zat ook al in Windows 95. Werd toen Powertoys of Windows Powertoys genoemd.

Maar zoals gezegd kun je ook dat Pinme gebruiken, moet ook werken.

Ik maak het voor mijn dochter altijd zo dat ze zelfs dat niet eens meer hoeft te doen. Moet ik tegenwoordig wel een kleine registeraanpassing voor doen. :)
Klopt, het was iets met een j. jvs ofzo. Ik kan het ook niet vinden als ik daar op google. Grrrrr waarom weet het niet meer....

Ik begin maar niet in het register te rommelen.... lijkt me geen goed idee :LOL:

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan