• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Veranderen draadloos wachtwoord Linksys router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quote

Junior lid
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
45
Waarderingsscore
0
Hallo,
ik heb het idee dat iemand gebruik maakt van mijn draadloos netwerk omdat er vaak netwerksnelheid wordt gebruikt terwijl ik niets aan het downloaden ben. Toen ik de beveiliging een tijdje geleden instelde had ik wel een wachtwoord ingesteld, maar deze is niet al te moeilijk. Ik wil dus nu graag het wachtwoord veranderen... maar ik weet niet hoe.
Help!
 
heey,
Ga naar je router (open je browser, type 192.168.1.1 in de adresbalk) en log in met het standaard wachtwoord: admin. (behalve als je het verandert hebt)
Je hoeft geen gebruikersnaam in te vullen.
Ga naar de pagina Administration en vul daar een goed wachtwoord in. Het mag maximaal 32 tekens zijn en geen spaties bevatten. Hoe meer tekens je gebruikt, hoe moeilijker het wachtwoord te kraken is.
Schrijf je wachtwoord desnoods op en bewaar hem.

Ik hoop dat je hier eerst wat aan hebt zo niet dan hoor ik het graag:biggrin:
 
Hey,
bedankt voor je reply. Ik kon gewoon inloggen met 'admin', en heb dat wachtwoord veranderd, maar hoe kan het dat ik met 'admin' kon inloggen terwijl ik toen ik de router had gekocht een ander wachtwoord had ingesteld?
Mijn oude wachtwoord (netwerksleutel staat hier) werkt nu nog steeds .. ?! Is dat admin wachtwoord misschien iets anders dan netwerksleutel? Ik wil dus mijn netwerksleutel veranderen ;)
 
als je met admin bent ingelogged, kan je daarbinnen je netwerk sleutel ergens veranderen ;)
 
als je met admin bent ingelogged, kan je daarbinnen je netwerk sleutel ergens veranderen ;)

Jemig... scheelt het als ik zeg dat ik blond ben?:eek::eek:

Bedankt!!!! :biggrin::worship:
 
:p iedereen moet het leren ;)
 
Kijk onder het kopje Wireless, en dan Security als het goed is.

EDIT: je kan ook instellen dat je router de MAC-adressen (heeft niets met Apple te maken) filtert, dan kan alleen het apparaat met het mac-adres dat jij hebt opgegeven erbij. Elk netwerk apparaat heeft een MAC. Dus stel dat je van al jou draadloze dingen de MAC's toevoegd bij jou router, en je zet het op 'permit only these' ofzo, dan kunnen alleen de apparaten bij jouw router. Dit geldt trouwens alleen voor wireless.

Wat voor router heb je? Kijk even voor hoe je dat moet doen in je handleiding. Bij mij werkt het in ieder geval prima.
 
Okee, zal ik doen Fleuris, bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan