• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Verbinding tussen smartphone en een Win7 laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Met mijn smartphone kan ik een Internet ruimte krijgen.
Ik wil met mijn laptop het Internet op via de smartphone. Dat is in het verleden verschillende keren zonder problemen gegaan, ook naar een tablet en deze laptop.
Ik heb in ******** een draadje gestart (onder het hoofdstuk smartphone en tablets) en Black Tiger heeft zich ingespannen dit probleem op te lossen. Dat is niet gelukt.
De smartphone verschijnt niet meer in het rijtje van active WIFI gebruikers in de buurt.
Wel zie ik de Vodacom Internet key, (waar ik dit probleem aankaart) in het rijtje als actief.
In het verleden heb ik nogal wat gerommeld met het opzetten van een WIFI netwerk via een router tussen deze Win7 laptop en een Win10 laptop. Dat is niet gelukt.
Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
perloc
 
Je kan je mobiele telefoon als Hotspot gebruiken. Dit betekent wel dat deze over het mobiele netwerk gaat. Dus je mobiele telefoon schakelt de wifi dan uit. Vervolgens kan je een ander mobiel apparaat met je telefoon verbinden.

Let op: soms staat de MAC-adres filtering aan. Voor het gemak zet je deze even uit.
 
Dag Rubensky! Zoals gezegd, ik kan mijn smartphone gebruiken om een 40MB (Minimum, afhankelijk hoeveel geld je eraan wilt besteden, voor 40MB: 14 Eurocent). Dus staat dan in tethering hospot en zou moeten verschijnen, zover ik weet, in het rijtje van Internet gebruikers, aanklikken rechtsonder in de start balk. Daar zie ik nu mijn Movitel (mijn Internet phone key 3,5G, wat vrijwel nooit wordt gehaald) connectie.
Maar omdat Movitel vaak overdag op bepaalde uren haast niet vooruit is te branden wil ik een tweede mogelijkheid hebben via Vodacom, mijn smartphone connectie.
Waar vind ik de MAC address filtering? En kan dat de oorzaak zijn? Zoals gebruikelijk vindt de help van Windows nix wat, in dit geval, de MAC address filter betreft.
Ik zie, en dat heb ik verzuimd te melden, geen enkele buur actief, behalve mezelf met de MOVITEL Key.
perloc
 
Merk en type smartphone?
 
Lenovo A369i
perloc
 
Die telefoon heeft die functie wel.
 
Welke functie bedoel je?
Het gaat niet om de phone maar om win7. Daar is het mis mee!
perloc
 
Met de driver moet ik je kunnen helpen. Als je mij van de volgende gegevens voorziet:

Merk en type laptop
Windows versie
64 of 32 bits?
 
Rubensky: als je even in de link kijkt die ik je in mijn laatste antwoord heb gegeven vindt je alles wat betreft mijn laptop. 64 bit.
Windows 7 Ultimate.
perloc
 
Die 2 zaken die je nu handmatig vermeld had ik dus niet.

Dit zou je wifi adapter moet zijn.

Atheros 2011 Wireless LAN Driver

Mocht dat niet werken dan moet je een een link plaatsen met je Speccy gegevens.
 
Dag Rubenskey! Bedankt voor het advies naar er is een probleempje.
Er zijn 3 Atheros WLAN drivers:
1. 7.2.0.179 (Zonder toevoeging dus)
2. 4.2.2.7 - 802.11.abg
3. 9.2.0.227 update (update voor welke?)
Dusse.... wie van de drie?
perloc
P.s. Trouwens, ik zie bij de zoekticht van Google (Via Firefox) geen nummer 2011
 
Daarvoor zal ik verder moeten kijken. Zou je mij via Speeccy de technisch gegevens van je computer willen verstrekken?
 
Natuurljk! Speccy voor je bekkie.
Ik heb ut gedaan, maar hoe stuur ik die op?
Ik zie geen mogelijkheid voor een tekstfile met de resultaten. Alles staat in Speccy zelf.
Moet ik die oploaden?
perloc
 
Ga maar voor deze: 2. 4.2.2.7 - 802.11.abg
 
Zo gezegd, zo gedaan.
Download, install, reboot. Geen probleem.
Maar helaas, ik zie nog steeds geen buren actief op de Wlan lijst.
Ik ben al blij dat mijn beide Internet Phonekeys werken! Die komen wel in het rijtje, zoals nu:
Ik zie Netwerk 31 - Internet access (dat is mijn Vodacom key)
ik zie Broadband connection ????
en ik zie Movitel - geen connection en is mijn tweede Internet phonekey.
Verder nix.
perloc
 
We gaan verder puzzelen.

Weet je hoe in het apparaatbeheer te geraken? Ga daarheen en kijk eens of daar gele uitroeptekens staan.
 
Ik was aan het kijken in Control Panel bij "Network and Sharing Cnetre" en opeens kreeg ik dit:
1541870740249.png
Dus de network adapter die ik heb geïnstalleerd is niet de juiste!
Hoe nu verder?
perloc
 
Nu ik hiermee bezig ben heb ik weer het euvel dat de HD konstant staat te rammelen. Ook deze text invoeren gaat met horten en stoten. Dus dat is al bijna 25 minuten zo. Ik heb gekeken in de Task manager en zie het volgende:
CPU use 10 tot 30%
Memory bijna bovenaan met vermelding 3.57 GB
Networking: piek tot 50 %
Processes: Firefox (3X vermeld) 264.972 KB andere 2 stuk lager.
Checking for update al die tijd aan het zoeken.
Checking for updates stond uit, aangezet: Ïnstall auto. updates.
Lampje van HD nog steeds kontinu aan.
perloc (En nu uploaden! Zal ook wel een hele tijd duren!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan