• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vergader verzoeken komen ook in mijn zakelijke mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirtroller

Nieuw lid
Lid geworden
11 sep 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb diverse email accounts. Zodra iemand een agenda/ vergaderverzoek stuurt naar mijn @gmail.com dan komt deze ook in de agenda van mijn werk te staan. Ik zie vervolgens in mijn agenda app op mijn android smartphone ook 2 afspraken naast elkaar staan. 1 in de juiste en 1 in mijn werk agenda. Deze agenda kan op mijn werk ook ingezien worden door collega's wat natuurlijk niet gewenst is. Ik kan de afspraak uit mijn zakelijke agenda verwijderen, maar vervolgens komt daar dan weer een mailtje ter bevestiging van binnen op mijn werk email account. Ook niet gewenst. Het office account van mijn werk betreft een office 365 account.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen/ loskoppelen?
 
Welke agenda app gebruik je op de telefoon?

Hoe ik het heb ingericht en het wel goed gaat. Ik gebruik voor mijn privé mailadres een andere app als voor mij zakelijke mailadres. Op die manier blijft het van elkaar gescheiden.
 
De Agenda app die standaard op android staat. Maar ik kan zo 123 even niet vinden hoe ik een account kan verwijderen uit deze app. Ik heb ook al de google agenda app op mijn telefoon staan, daar zou ik dan juist mijn werk account alleen aan kunnen zetten.

Heb net nog een test gedaan:
- Ik maak via 1 van mijn gmail accounts een afspraak waarbij ik mijn eigen prive zakelijke email account uitnodig, waar ik geen agenda bij heb zitten. Vervolgens staat deze afspraak ook gelijk in mijn werk account van de klant waar ik hem niet in wil hebben.
Het lijkt alsof dat zakelijke email account de afspraak detecteert en zelf automatisch in zijn eigen agenda zet. Hij moet dat helemaal niet bij de andere mail adressen doen.
 
Ben hier niet zo thuis, allemaal verschillende Android versies en zo (heb zelf een oude), maar wanneer ik naar de lijst accounts ga, en ik druk (b.v.) Google, en in het vervolgscherm druk ik lang op mijn e-mail adres, dan opent zich een hele lijst met synch opties. Al gezien ?

En ik zou eens kijken of je niet op je juiste adres een regel hebt ingesteld om mails door te sturen naar dat werkadres, zij het in je Office, zij het op de server.
 
In die app kan je, door links bovenaan op de streepjes te klikken kiezen welke agenda's er gesynchroniseerd moeten worden. Heb je daar al eens gekeken om bijvoorbeeld je werkagenda uit te zetten?
 
Ik heb via accounts in het instellingen menu inderdaad de sync optie van mijn (klant) werk agenda uit gezet. Nu lijkt het vooralsnog te werken. Nu moet ik alleen voor het gebruik van die agenda ff een aparte app gebruiken of gewoon de online versie. Gelukkig gebruik ik de agenda van dat email account niet dus is het geen probleem.

Bedankt voor de tips!
 
Gebruik je voor je werk Outlook? Die hebben een eigen app met een goed werkende agenda functie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan