• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

verhindering zenden e-mail via Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanspanje

Nieuw lid
Lid geworden
26 jun 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
L.S.,
Als ik een e-mail wil versturen met Thunderbird krijg ik een weigering en een verwijzing naar spamhost 84.17.46.135 en de aanwijzing dat ik het e-mail adres van de geadresseerde moet controleren. Maar met dat adres is niets mis.
Deze melding is soms na een aantal dagen verdwenen en worden de e-mails direct verstuurd. maar na een aantal dagen krijg ik weer dezelfde melding.
Hoe kan ik dat repareren?
 
Hallo bvanspanje,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Welke antivirus heb jij in jouw Windows (10?)
 
Deze melding is soms na een aantal dagen verdwenen en worden de e-mails direct verstuurd. maar na een aantal dagen krijg ik weer dezelfde melding.
Hoe kan ik dat repareren?
Kun jij waarschijnlijk niet repareren. Dat heeft niets met AVG te maken maar met spamcontrole van de verzendende mailserver of ontvangende mailserver, ligt er aan wanneer de melding voor komt.
Gaat het om een email adres in Italie? Want het ip 84.17.46.135 verwijst naar een Italiaanse server.

Ook op dit moment stat 84.17.46.135 weer op de Spamhaus ZEN blacklist. Zo gauw een server hierop gaat controleren krijg jij dus die mail.

Daar kun jij niets aan doen behalve misschien de ontvanger adviseren een andere mail provider te nemen.
 
Het is de gekochte versie. De geadresseerden zijn allemaal in Nederland.
De ontvanger weigert de e-mail niet. Thunderbird meldt dat de e-mail niet worden verzonden.
 
IP 84.17.46.135:

Datacamp:

Over Datacamp:
 
Het is de gekochte versie.
???? Thunderbird heeft geen gekochte versie dat is een gratis email programma.
Waar heb je die vandaan? Lijkt mij dat je dan misschien een clone versie hebt, of mis ik iets?

Als Thunderbird het weigert te verzenden is het dus jouw provider die hem weigert te versturen.
Ik zou e.e.a. eens goed nakijken, als jij gaat verzenden naar geadresseerden in Nederland, dan heb jij in principe helemaal niets te maken met 84.17.46.135 die dus in de spamlijsten staan.

Dus als ik dit zie in combinatie met een "gekochte" Thunderbird krijg ik wel een vermoeden wat er mis kan zijn. Je zou dan zelfs malware op je pc kunnen hebben.

Maar eerst even, hoe bedoel je gekochte versie, bedoel je echt daar Thunderbird mee en zo ja waar heb je die dan gekocht?
 
" Als Thunderbird het weigert te verzenden is het dus jouw provider die hem weigert te versturen. "
De situaties zullen wel niet vergelijkbaar zijn maar een zeldzame keer (gisteren toevallig nog) weigert bij mij Thunderbird ook wel eens om een mail te verzenden. De melding weet ik niet meer maar gelukkig kom ik dan snel op het idee om te rebooten en dan is het probleem weer opgelost.
 
Het kan natuurlijk bij elk email programma wel eens gebeuren dat deze weigert te verzenden. Maar in dit geval komt er ook een foutmelding en een verdacht ip bij kijken.
Vandaar dat ik niet de indruk heb dat het een toevallig iets is.

@Abraham54 In dat geval zou het misschien toch AVG kunnen zijn. Als het de internet suite is, want ik weet niet zeker wat die met de mail doet, als die ook RBL's controleert kan dat ook een oorzaak zijn.
Echter de vermelding van dat ip is vaag.
Dat ruikt misschien wel naar malware want de mail hoeft niet via dat ip verstuurt te worden dus is op zijn minst vreemd te noemen.
 
Volgens mij ligt he aan een instelling van AVG. Ik neem het me ze op.
Over en uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan