• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Verificatiecode Whatsapp

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits45

Gewaardeerd
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
1.595
Waarderingsscore
2
Ik moet van Whatsapp een verificatiecode krijgen om mijn Whatsapp-account te activeren. Per SMS krijg ik nooit een code en bellen lukt ook niet. De helpdesk geeft wel antwoord maar ze geven geen code. Hoe kan ik nu toch mijn Whatsapp-account aktiveren?
 
Dit klink zeer vreemd en haast onmogelijk. Weet je zeker dat het telefoonnummer correspondeert met dat WhatsApp account?
 
Toen ik een WhatsApp accound aan maakte op mijn nieuwe telefoon kreeg ik een soort van code.
Het leek belangrijk te zijn, maar ik had nooit van iemand gehoord dat ze dat ooit nodig hadden.
Uit voorzorg heb ik dat opgeschreven in mijn telefoonboekje.

Is dit het aanmaken van een nieuw account van jou, of al een bestaand activeren ???
 
Nummer is correct ingegeven
 
Heb jij zelf de helpdesk gebeld of via de bel mij optie?
Zo ja da heb jij de bovenste 2 opties al geprobeerd, dan blijft alleen de probleemoplossingen over.

Je hebt geen 6-cijferige code via sms ontvangen​

Wacht totdat de voortgangsbalk voltooid is en probeer het opnieuw. Dit kan tot wel 10 minuten duren. Je hebt geen 6 cijferige code ontvangen.

Probeer de code niet te raden want dan wordt je toegang mogelijk voor een bepaalde tijd geblokkeerd.

Als de timer is verstreken voordat je de code hebt ontvangen, verschijnt er een optie om een oproep te ontvangen. Kies de optie Bel mij om een oproep aan te vragen. Wanneer je de oproep beantwoordt, hoor je een automatische stem die je de 6-cijferige code geeft. Voer dit in om WhatsApp te verifiëren.
Belangrijk: Afhankelijk van je provider kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor sms‘en en oproepen.

Probleemoplossingen​

Als je problemen hebt met het verifiëren, probeer deze stappen:

  1. Start je telefoon opnieuw op (Om je telefoon opnieuw op te starten, schakel hem uit, wacht 30 seconden en schakel hem weer in).
  2. Verwijder en herinstalleer de nieuwste versie van WhatsApp.
  3. Verzend met een andere telefoon een sms-bericht naar je persoonlijk telefoonnummer, exact zoals je het hebt ingegeven in WhatsApp, inclusief het landnummer, om de ontvangst ervan te controleren.
 

Vereisten​

  • Je kunt alleen een telefoonnummer verifiëren waarvan jij de eigenaar bent.
  • Je moet in staat zijn om oproepen en sms-berichten te ontvangen op het telefoonnummer dat je wilt verifiëren.
  • Alle instellingen voor het blokkeren van oproepen, apps of taken moeten uitgeschakeld zijn.
  • Je moet een actieve internetverbinding hebben via mobiele data of wifi. Als je aan het roamen bent of een slechte verbinding hebt, kan de verificatie mogelijk mislukken. Probeer https://www.whatsapp.com te openen op de internetbrowser op je telefoon om te controleren of je een internetverbinding hebt.
 
met een modern Android toestel leest watsapp de code zelf uit de sms en hoeft je die niet in te voeren.
dat kan @daan69 verklaren
 
Nee er wordt steeds geen code verstuurd
 
Maar werkt Whatsapp dan ook niet op de manier van Boertje?
Dus via automatische activatie?
 
met een modern Android toestel leest watsapp de code zelf uit de sms en hoeft je die niet in te voeren.
dat kan @daan69 verklaren
klopt ..ik ontving de code na dat het telefoon nummer geverificeerd werd maar diende deze niet in te geven ..
 
Nee ik krijg geen code
 
Ik zie dat ik geen SMS kan ontvangen
 
Wat kan de oorzaak zijn dat ik geen SMS krijg?
 
Ik zie dat ik geen SMS kan ontvangen
Waaraan kun je dat zien?
Kun jij daar een foto van maken en dan met Imgdumper de foto hier plaatsten?
 
Ik zie dat ik geen SMS kan ontvangen
is dit enkel voor whatsapp of kun je gewoon geen gebruik maken van de sms functie...
indien dit enkel voor de whatsapp is dan dien je de whatsapp app te stoppen en te verwijderen ..
vervolgens je toestel te herstarten ... na deze herstart download je de nieuwste versie van de whatsapp app messenger via de google play store en probeer je de stappen terug uit te voeren om deze werkende te krijgen .
 
@frits45:
Misschien kan je ons meer informatie geven om de oorzaak van jouw probleem te kunnen vinden.
- welke smartphone heb jij (merk en model)
- heb je een abonnement of prepaid, en is jouw nummer wel in werking (je geeft namelijk aan geen sms te kunnen ontvangen en bellen lukt ook niet)
- zit de simkaart wel correct in het toestel?
 
Ik heb de SIM-kaart in een andere telefoon gestoken en een verificatiecode gekregen. Maar die werkte nog niet wegens te veel fout ingetikte verificatiecodes. Over 23 uur kan ik een nieuwe verificatiecode aanvragen. Ik denk nu dat de SIM-kaart niet goed in de telefoon zat
 
Dan zal het vast goedkomen.
 
Ik heb het vermoeden dat de telefoon waarop geen vericatiecode binnenkomt niet verbonden is met mijn G-mailacount
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan