• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verkeerde formaat en verkeerde grootte foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits45

Gewaardeerd
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
1.595
Waarderingsscore
2
Je foto's kunnen niet worden geüpload. Foto's moeten kleiner zijn dan 4 MB en zijn opgeslagen als JPG-, PNG-, GIF-, TIFF-, HEIF- of WebP-bestand
Ik krijg deze mededeling als ik een foto in Facebook wil zetten
Welk Nederlands programma is er om dit probleem op te lossen, zodat ik formaat enz. kan aanpassen, zodat ik de foto wel kan plaatsen?
De foto staat nu in HTML formaat
Gelieve het meest simpele programma op zijn Nederlands
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat een "foto in HTML formaat" is. Je bedoelt dat deze op een webpagina staat ?
Dan is denk ik de makkelijkste manier:

* start Paint (een bij Windows geleverd simpel afbeeldingsprogramma)
* ga naar de foto op de webpagina.
* rechtsklik er op en kies voor 'Kopiëren'.
* terug in Paint kies je links boven voor 'Plakken'.
* Vervolgens 'Opslaan als...' in het menu 'Bestand'. Men kiest meestal voor .jpg. Als je geheel geen kwaliteitsverlies wil, kies dan voor .png, maar dan loop je soms de kans boven de 4 MB uit te komen.
 
Plakken lukt niet
 
Lukt de rechtsklik en kopiëren wel ? Dan staat de afbeelding op het klembord.
Je moet overigens op het kleine pijltje ONDER 'Plakken' klikken, en dan nogmaals 'Plakken'.
 
Kun je de foto niet eerst op slaan in de verkenner?
Want dan zou je hem wel in Paint kunnen openen.

Nog een aanvulling op de uitleg van Erik.
Als het niet als jpg wordt opgeslagen in Paint, dan kun je zoals hij al uit legt kiezen voor opslaan als, alleen moet je dan nog even kiezen voor andere indeling en daar onder opslaan als krijg je verschillende opties te zien, zoals jgp en png.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan