• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Verrassing! Windows Defender is de beste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijven rommelen met antivirusproducten in Windows door installatie en weer verwijderen zorgt er in ieder geval voor dat er veel rotzooi in het Windows register ontstaat, dat is iets wat de meesten van de antivirus erin en eruit gebruikers vermoedelijk niet eens realiseren.
En dan praten we nog niet eens over AV-drivers die in de map drivers van Windows achterblijven en vaak nog actief blijken!
 
Dat zou ik ook wel eens willen weten wat voor bedragen daarin omgaan.
Zat maar wat te stangen maar als er een *.com achter staat is het een commerciële side, Independer b.v. vangt er ook centjes voor om bepaalde verzekeraars voor te trekken, die zijn ook niet objectief.

Daarnaast zijn er ook vele AV testsides zonder winstbejag die een andere uitkomst hebben dan die in de startpost staat.

Maar ja, als leek weet je echt wat er nu waar is en wat niet en als je geen besmetting hebt is het ook niet belangrijk, dan werkt die je gebruikt goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De titel van dit topic vond ik wel grappig, zeker gezien de status en ervaring van poster...…….
Wellicht is het spreekwoord "een zwaluw maakt nog geen zomer" de beste omschrijving om dit topic te categoriseren.
Er zijn (volgens de deskundigen) in principe weinig 'slechte' scanners. Een enkele scoort 'onder de maat' er zijn er veel die voldoende, een fors aantal dat goed en een paar die zeer goed scoren en nu terug naar mijn zwaluw opmerking: er zijn er maar enkele die jaar in, jaar uit en dat al een decennium lang érg goed scoren en daar behoort Microsoft Defender niet bij. Kaspersky en Bitdefender wel.

Los van betalend of gratis, maar als ik nu een nieuwe scanner zou zoeken, dan ging ik voor merken die al 10 jaar lang de lijstjes aanvoeren, gratis of niet en niet voor een scanner die als een vroege zwaluw is...............
 
Als ik hier kijk, ook al is dat van feb-mei en niet van juni zie ik nog steeds veel fals-positives.
Fals-positives vind ik ook maar behoorlijk lastig. Er wordt iets verwijderd of in quarantaine gezet terwijl er niets aan de hand is. Hoe vaak dit echter voor kan komen weet ik ook niet maar houdt mij wel nog even bij Microsoft weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan