• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verschil grootte Windows 10 ISO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo650

Junior lid
Lid geworden
15 mei 2012
Berichten
47
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb een Windows 10 ISO gedownload met de Windows MediaCreationTool Windows Link en vervolgens ook één met
Windows-ISO-Downloader van Filehorse. Filehorse Link
Mijn vraag is ,wat is het verschil tussen deze 2 waarvan de ISO van Windows MediaCreationTool 3,5 GB is
en de ISO van Windows-ISO-Downloader van Heidoc ruim 4.2 GB.
Welke zal ik gebruiken voor een schone Windows 10 installatie
 
Beide ISO's stammen van MS-servers.
Mogelijk dat de grotere versie actueler is met aanpassingen.
 
ik heb ze beiden opgehaald ter vergelijking ..
de iso opgehaald via de Heidoc iso Downloader is hier 4.79Gb groot en bevat de instal.wim in de source map
de iso opgehaald via het media creation tool 2004.exe is hier 3.75Gb groot en bevat de instal.esd in de source map ..
*echter om dism.exe te kunnen gebruiken is het nodig dat de instal.wim aanwezig is en niet de instal.esd
waarom dat Microsoft hier géén rekening mee houd ontgaat me aangezien beide iso's vanaf de MS-servers op te halen zijn

enkel de instal.wim en de instal.esd van beiden iso"s verschillen in grootte .. zover ik kon zien ..
ook deze aanmaakdatum verschillen tenopzichte van elkaar ..

Ashampoo_Snap_zaterdag 30 mei 2020_06h45m11s_001_.jpg
 
@Emi - ik heb mijn nieuwe notebook geïnstalleerd met de ISO gedownload met het hulpprogramma.
DISM werkt!
 
soms geeft dism.exe een foutmelding met een foutcode 0x800f081f dit heeft dan betrekking met de instal.esd want indien de instal.wim aanwezig zou zijn dan krijgt men deze foutcode niet ..
 
Kaspersky zegt dat dat tooltje ( Windows-ISO-Downloader ) adware bevat. Geen ramp maar ik zou toch maar even scannen.
 
Er start een leeg videovenster mee op, voor reclame doeleinden.
Mogelijk dat de downloader zonder dat schermpje extra niet kan opstarten, want als ik dat venstertje weer sluit, sluit ook de downloader.
 
Adware.Dealpy typically installs browser extensions/add-ons that display advertisements in the browser, and that do not originate from the sites the affected users are visiting.
 

Bijlagen

  • Magweg.jpg
    Magweg.jpg
    2,3 KB · Weergaven: 6
Dat zegt kaspersky, nietwaar?
Ik gebruik het tool al twee jaar en nog nooit heb ik zulke adware in mijn browsers gehad.
 
" Ik gebruik het tool al twee jaar en nog nooit heb ik zulke adware in mijn browsers gehad. "
Mss zat die adware er toen nog niet in. Scan hem voor de aardigheid eens.

Ja. Kaspersky deed de melding maar de beschrijving komt van:
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht, dan haal ik hem via die HeiDoctoch op. Vervolgens begint Kaspersky pas echt te protesteren:
 

Bijlagen

  • Magweg2.jpg
    Magweg2.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 5
Ik moet eens kijken waar Kaspersky op gereageerd heeft want bij de tweede keer downloaden en checken lijkt er niets aan de hand te zijn. Corrupte file of zo?
 
Ik heb vandaag de nieuwste versie gedownload en geen enkele melding gekregen dat er iets mis.
Na bovenstaande berichten heb het tool door WindowS Defender late scannen en het resultaat was 0 gevonden, oftewel het bestand is schoon.
 
ik heb ze beiden opgehaald ter vergelijking ..
de iso opgehaald via de Heidoc iso Downloader is hier 4.79Gb groot en bevat de instal.wim in de source map
de iso opgehaald via het media creation tool 2004.exe is hier 3.75Gb groot en bevat de instal.esd in de source map ..
*echter om dism.exe te kunnen gebruiken is het nodig dat de instal.wim aanwezig is en niet de instal.esd
waarom dat Microsoft hier géén rekening mee houd ontgaat me aangezien beide iso's vanaf de MS-servers op te halen zijn

enkel de instal.wim en de instal.esd van beiden iso"s verschillen in grootte .. zover ik kon zien ..
ook deze aanmaakdatum verschillen tenopzichte van elkaar ..

Bekijk bijlage 13627

Maar wat is het voordeel of nadeel als ik dism.exe kan gebruiken in Windows 10 Pro ?
 
een groot voordeel is dat je hiermee de Windows systeembestanden kunt vernieuwen zonder verlies van eender wat ..
 
Ik heb idd met Dism de fouten kunnen repareren welke sfc niet kon repareren.
 
een groot voordeel is dat je hiermee de Windows systeembestanden kunt vernieuwen zonder verlies van eender wat ..
Oké bedankt, nu weet ik wat meer👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan