• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies verschillende netwerken aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Ik heb 4 kinderen en ik zou graag een netwerk aanmaken waar ik op zit en dan een waar mijn kinderen op kunnen en dan nog een derde netwerk voor bezoek bij mij thuis,maar hoe?
Iemand een link naar een tut ofzo?
 
Ja,eigenlijk bedoel ik dat mijn kinderen op hetzelfde netwerk zitten als mij.
Dus iedereen hier thuis zit op 1 netwerk,maar ik ben goed beveiligd op mijn pc(denk ik toch)
daarentegen mijn kinderen met hun tablet niet en als er mensen op bezoek komen(met hun laptop) dan loggen die in op mijn netwerk,maar als die een bepaalde opdracht uitvoeren in CMD dan kunnen ze het paswoord van het netwerk zien,versta je wat ik bedoel?
Als ik bijvoorbeeld voor mijn schoonmoeder haar deur ga staan met een laptop en ik log in op haar netwerk dan kan ik surfen maar heb ik toch geen toegang tot haar pc,bestanden enz...???
 
Op veel routers kun je een gastennetwerk aanmaken. Als je hierop inlogt kun je internetten maar het is een geheel afgescheiden netwerksegment. Ze kunnen dus niet op jouw eigen netwerk komen. Hiermee is dus al een gedeelte van je probleem simpel op te lossen. Welke router gebruik je?
Met welk commando in de opdrachtprompt zouden ze jouw wachtwoord kunnen zien?
 
Dus iedereen hier thuis zit op 1 netwerk,maar ik ben goed beveiligd op mijn pc(denk ik toch)
daarentegen mijn kinderen met hun tablet niet en als er mensen op bezoek komen(met hun laptop) dan loggen die in op mijn netwerk,maar als die een bepaalde opdracht uitvoeren in CMD dan kunnen ze het paswoord van het netwerk zien,versta je wat ik bedoel?

Dat is de kat bij de melk zetten . Jij beveiligd je draadloos netwerk en als er bezoek komt krijgen die het wachtwoord om op je netwerk te kunnen . Eigenlijk als jij dat paswoord niet verandert als je bezoek weg is , raken die achteraf zomaar op je netwerk .
 
Die krijgen het wachtwoord niet maar ik log in voor ze...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan