• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Versie Thunderbird verschilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik zag in een ander topic over het adresboek van Thunderbird een screenshot van Abraham:

thunderbird-jpg.12522


Bij mij staat er echter een lager versienummer, terwijl er toch wordt gemeld dat TB up-to-date is.
Heeft dat te maken met het feit dat ik Windows 8.1 gebruik en Abraham Windows 10?

tb-versie.jpg
 
Thunderbird versie 60 kan niet geupdated worden naar versie 68!
Die versie zal je moeten downloden en installeren!
 
Versie 60 kan niet geupdated worden naar 68. Alleen manueel maar dan ben je alle instellingen kwijt.
 
oa adresboek, extenties en alles wat er maar aan instellingen veranderd is (nieuwe installatie is default instellingen). Ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen want er zou een update naar versie 68.1 komen die je er gewoon over kan zetten, ook van 32 naar 64 bits zouden de instellingen overgenomen worden.
 
Bij installeren naar versie 68 worden alle gegevens gewoon overgenomen, heb ik ook gedaan en ook updaten kan nu gewoon, overigens.
 
Ik heb het net nog geprobeerd, 2 problemen:
1. ik vind geen nederlandse 64 bit versie, alleen 32 bits (zogezegde 64 bit blijkt na installatie nog steeds 32 bit.
2. Bovendien lukt de update naar 68.3 nog steeds niet, na installatie is alles weg, adresboeken, extenties.... Ook werken verschillende functies (menus) niet.
Ik heb dan maar een backup van 60.9.1 teruggezet.

2 vragen:
Waar kan ik een nederlandse 64 bit vinden?
Doe ik iets verkeerd want updaten lukt nog altijd niet?
 
Geen 64 bits maar zojuist gewoon probleemloos gedownload en geupdate naar 68.3.0 32 bits (die stond er nl op en ik heb voor "standaard" installatie gekozen.)
1575915658964.png
 
oa adresboek, extenties en alles wat er maar aan instellingen veranderd is (nieuwe installatie is default instellingen). Ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen want er zou een update naar versie 68.1 komen die je er gewoon over kan zetten, ook van 32 naar 64 bits zouden de instellingen overgenomen worden.
Ik gebruik dit programma al jaren Mozbackup - Backup tool voor Firefox en Thunderbird om back-ups te maken. Dus na een backup maken van je oude installatie, kun je dit programma gebruiken om alle instellingen, enz importeren naar je opnieuw geïnstalleerde Thunderbird email programma.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van versie 60 t.o.v. 68?
 
Is mozila backup compatibel met windows 10 pro en thunderbird 68 ?
 
Dit is een handige link naar de Mozilla website voor thunderbird (alle versies - talen) via de thunderbird community.
 
Hier binnengehaald via de knop help in Thunderbird, Over Thunderbird , via het updatekanaal van Thunderbird naar versie 68 geupdated.
 
Is mozila backup compatibel met windows 10 pro en thunderbird 68 ?
Ik heb Thunderbird versie 68, 32 bits en het backup programma werkt er nog prima mee.
Windows 10 pro, weet ik niet, sinds 2012 wordt het programma niet verder ontwikkeld.
Het is altijd te proberen!
 
Voor de zekere geit het backup programma gedraaid. Daarna versie 68 32 bits ge-update naar 64 bits.
Werkt zonder problemen.
 
Wat is het voordeel van 64 bits en hoe heb jij hem zo ver gekregen. Bij mij blijft hij in 32 bits hangen.
Al weet ik nog niet zeker of ik wel naar 64 bits wil want nu kan ik de data waarschijnlijk gewoon overzetten naar een 32 bits machine (als reserve)
 
Tja wat is het voordeel? Ik heb eerst even gegoogled. Het schijnt dat de 64b versie sneller reageert. Zeker als je grote hoeveelheid data hebt.
Ik had gisteravond eerst de 32 b versie geupdate. Vandaag via de link in post #15 de 64b versie gedownload. En uitgevoerd. Ging vanzelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan