• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vervangen wifi5 in wifi6

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
560
Waarderingsscore
8
Ik voel ne eigenlijk dom met deze vraag.
Heb een HP Pavilion met Realtek 802.11b/g/n/a/ac (1x1) en Bluetooth® 4.2 combo
Wil die upgraden naar wifi6, ook omdat er nu een wifi6 modem in huis hangt
Dus gewoon simpel intal ax200 wifi 6 desktop kit kopen.
Maar is die realtek een apart kaartje in de pc wat ik simpel kan vervangen of moet die intel kit op een vrij slot gezet worden.
Dan hebben we ook nog een asus vivobook x705qa met erin dezeflde realtek vlg gegevens.
Zou die ook vervangen kunnen worden door dat ding van Intel ?? Kan niet eens bij Asus vinden of daar nog extra slots oid in zit.
Groet
Chris

 
Wat denk je te winnen met upgraden van WiFi 5 naar WiFi 6?
 
snelheid
Maar goed, dat was niet mijn vraag.
 
Kijken of het wel dezelfde M.2 gleuven heeft.

Of een dongle gebruiken.
 
Wat denk je te winnen met upgraden van WiFi 5 naar WiFi 6?
Het schijnt toch meerdere pluspunten te hebben.

  • De maximale snelheid van Wifi 6 is hoger: van 3,5 GBit/s naar 9,6 GBit/s.
  • Wifi 6 heeft in de toekomst ook een extra frequentie: 6GHz. Wifi 5 heeft 2 frequenties: 2,4 en 5 GHz.
  • Wifi 5 heeft geen OFDMA en kan maar 4 apparaten tegelijk bedienen (heeft maar 4 ‘postbodes’). Bij Wifi 6 merk je daardoor dat je verbinding stabieler is bij hoge drukte, dus als je heel veel apparaten tegelijk online hebt.
  • Je merkt bij Wifi 6 minder vertraging, dus live tv streamen, online gamen en videobellen gaat soepeler. Als gamer hoef je daarmee geen internetkabel meer te trekken naar je game-pc.
  • Wifi 6 heeft een slaapstand. Het kan verbonden apparaten in een Wifi-slaapstand zetten. Deze weten precies wanneer ze het volgende signaal kunnen verwachten en gaan in de tussentijd in slaapstand. Zo wordt je energierekening lager!
  • Door de nieuwe beveiliging (WPA3) is het voor hackers moeilijker om je wachtwoorden te kraken.
  • Met Wifi 5 heb je wel eens last van andere wifi-netwerken die je signaal verstoren. Wifi 6 herkent en negeert verkeer van andere routers, en heb je dus geen last meer van het internetverkeer van je buren.
 
Kijken of het wel dezelfde M.2 gleuven heeft.

Of een dongle gebruiken.
Dank je. Vroeg me nml af of het nu een printplaat is of chip op moederbord.. bij amazon is die intel 18 euro.
Blijft nog vraag over de laptop, daar geeft site asus verder helemaal geen info over. Maar als dat ook card is, kun je die vervangen mits dezelfde m2 sleuf. Dus toch openmaken eerst. Mijn vrouw niet blij, bang dat ik iets sloop :)
 
Het schijnt toch meerdere pluspunten te hebben.

  • De maximale snelheid van Wifi 6 is hoger: van 3,5 GBit/s naar 9,6 GBit/s.
  • Wifi 6 heeft in de toekomst ook een extra frequentie: 6GHz. Wifi 5 heeft 2 frequenties: 2,4 en 5 GHz.
  • Wifi 5 heeft geen OFDMA en kan maar 4 apparaten tegelijk bedienen (heeft maar 4 ‘postbodes’). Bij Wifi 6 merk je daardoor dat je verbinding stabieler is bij hoge drukte, dus als je heel veel apparaten tegelijk online hebt.
  • Je merkt bij Wifi 6 minder vertraging, dus live tv streamen, online gamen en videobellen gaat soepeler. Als gamer hoef je daarmee geen internetkabel meer te trekken naar je game-pc.
  • Wifi 6 heeft een slaapstand. Het kan verbonden apparaten in een Wifi-slaapstand zetten. Deze weten precies wanneer ze het volgende signaal kunnen verwachten en gaan in de tussentijd in slaapstand. Zo wordt je energierekening lager!
  • Door de nieuwe beveiliging (WPA3) is het voor hackers moeilijker om je wachtwoorden te kraken.
  • Met Wifi 5 heb je wel eens last van andere wifi-netwerken die je signaal verstoren. Wifi 6 herkent en negeert verkeer van andere routers, en heb je dus geen last meer van het internetverkeer van je buren.
Dat is dus exact waarom.
 
Amazon link werkt niet maar;
Zelfde aansluiting en gleuven.
 
Heb foto's kunnen maken met moeite, maar kan nog niet vinden waar de realtek wifi 5 card nu zit. Kijk er overheen of. ??? Maar de foto's zijn te groot om hier te plaatsen.
dus
@Lange Pier of @Aarie25 heeft een van jullie beter inzicht erin dan ikzelf. Zit al een tijdje te turen.
 
Eerste foto (linksboven) Bijna vierkante chip met witte sticker onderaan. Eerste regel op de sticker: WLAN MAC: Dat is de wifi met Bluetooth combi chip.

Maar je hebt een probleem. Je huidige chip heeft maar een antenne, je nieuwe chip heeft er twee. Zie het kabeltje dat aangesloten zit. Dus die chip gaat niet goed werken zonder een tweede antenne.
 
Ik zie het plaatje niet dat je gekoppeld hebt, maar die nu in de computer zit heeft er één, de nieuwe heeft er twee.
 
Eerste foto (linksboven) Bijna vierkante chip met witte sticker onderaan. Eerste regel op de sticker: WLAN MAC: Dat is de wifi met Bluetooth combi chip.

Maar je hebt een probleem. Je huidige chip heeft maar een antenne, je nieuwe chip heeft er twee. Zie het kabeltje dat aangesloten zit. Dus die chip gaat niet goed werken zonder een tweede antenne.
Thnx. Vermoedde het, maar zocht naar tekst Realtek.
Ga morgen verder kijken. Nieuwe chip heeft 2 kabeltjes naar bijgevoegd extension slot en 2 antennes.
 
Nog 1 pijnpunt De card zit onder een tray, voor uitbreiding. Plaatsen van CD/DVD drive of HardDrive.
Leuk de summiere documentatie geeft aan, dat je omhoog moet halen. Maar zit bij mij nogal muurvast. (step 1 omhoog). Die step2/3 moet ook eerst, want zit met schroefje vast bovenop, die tray.
Wat mij ook opvalt dat de aanwezige aansluitkabeltjes wel erg kort lijken.
 
PC ondersteboven, achterstevoren gehad. Zat er ergens nog een schroefje die die tray vasthoudt.
Vind de documentatie wel heel erg summier, ben dat niet gewend van HP, bij vorige PC's was alles veel duidelijker/uitgebreider.
Klein minpunthe dus. Maar gaat lukken nu. Zorgen dat ik niet statische geladen ben, want heb daar wel eens last van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan