• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Vervelend avontuur met printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Af en toe heeft de printer canon Pixma MG 6650 kuren in de trant van "geen verbinding" (die er wel is) ,documenten in de wachtrij zetten. Een enkele keer besluit ik dan te de-installeren en opnieuw installeren. Recent wordt er dan kennelijk online de meest recente software opgehaald lijkt het. Deze keer ging het aardig mis: de laatste fase (sluit de USB-kabel aan...) werd niet volbracht. PC werd spontaan opnieuw opgestart, maar verder dan het zwarte scherm met naam van moederbord kwam de pc niet. Ook niet met een opstartbare USB-stick of met een recente kloon van de harde schijf. Tijdens de koffie bedacht ik de printer-kabel maar eens te verwijderen uit de pc: et voilà hij deed het weer. En na inpluggen printer-usb werd de rest van het installatie-programma afgewikkeld. Toch zijn dat vervelende zaken. Heeft iemand wellicht een nuttige toelichting?
 
Wat je kan proberen
Eens een andere USB kabel gebruiken .
Bij het installeren van een printer of printer/scanner/copieermachine beveelt elke fabrikant aan, lees je ook in de handleidingen om de installatie sucsesvol uit te voeren, tijdelijk de beveiligingssoftware uit te schakelen .
 
Tijdens de koffie bedacht ik de printer-kabel maar eens te verwijderen uit de pc: et voilà hij deed het weer. En na inpluggen printer-usb werd de rest van het installatie-programma afgewikkeld.

Bij het installeren of verwijderen van software van een eenvoudige deskjet printer mag de printer met USB kabel aangesloten zijn.
Maar als er een mulifunctioneel apparaat geïnstalleerd word mag het apparaat niet aangesloten zijn met USB kabel en tijdens de installatie word dan gevraagd om het apparaat aan te sluiten om de installatie te kunnen afronden .
 
In de loop der tijden al heel wat printers versleten, deze heb ik al een tijdje.(ooit begonnen met een HP 690 c met de software op een aantal diskettes...) Maar op zich zou het geen kwaad kunnen de (her)installatie zonder USB kabel te beginnen . Deze Canon is een eenvoudige printer/scanner/kopiëerder.
 
De HP 690 C was een eenvoudige deskjetprinter . Je moest enkel de stuurprogramma's en printersoftware installeren .
Een multifunctioneel apparaat printen/scannen/kopieren zijn drie apparaten in één .
Zo heb je dan ook nog eens multifunctionele apparaten waarmee je draadloos kan printen (Wifi) maar ook draadloos via wifi kan scannen .
Printen via wifi doe je dan via de laptop/pc of ander azpparaat zoals smartphone , maar scannen en via wifi verzenden doe je dan rechtstreeks via het apparaat zelf . Scannen via het apparaat dus en via wifi verzenden vanaf het scantoestel . In zulke draadloze scanners zit een chip ingebouwd om via wifi te kunnen verzenden .
 
Duidelijk verhaal was dat. Maar waarom die canon ineens zo vervelend deed en mij trakteerde op een bijna zwart scherm zal onduidelijk blijven. Toch wat brakke software? Ik ben nu al blij als ik (bedraad) met een andere pc deze printer kan gebruiken héél af en toe.
 
Een tip
Als je de software van het apparaat gaat verwijderen word niet alles verwijdert . Als je met de verkenner je computer gaat verkennen ga je opmerken dat de mappen nog bestaan . Verwijder die en maak onmiddelijk de prullenbak leeg .
Als je iets kent van het windows register , ga de achtergebleven restjes ook handmatig verwijderen uit het register en dan kun je een nieuwe zuivere installatie uitvoeren .
 
ik gebruik vrijwel altijd Revo; die verwijdert m.i. heel wat registerbestanden (maar misschien niet alle?), maar waarom er bij een printopdracht soms gemeld wordt dat er geen verbinding is, en dat de opdracht in de wachtrij staat is lastig. Dat is dan moeilijk of geheel niet te corrigeren.
 
Dat er soms gemeld word dat bij een printopdracht geen verbinding is en in de wachrij blijft staan , betekent dat de computer geen fysiek contact maakt met de printer , daarom dat ik voorstel eens een andere USB kabel te gebruiken . Blijft het probleem bestaan moet het ergens anders gezocht worden . Slechtwerkende USB poort ? Eens op een andere USB poort aansluiten .Ondervind je dat er geen melding(en) meer verschijnen met een andere USB kabel dan weet je dat het aan de USB kabel te wijten is .
 
In mijn bescheiden verzameling kabels was ook nog een printerkabel met kruisjes op het vierkante plugje: kennelijk een teken van vroeger dat "er iets mee was" geweest. Maar er was ook nog en nieuwe bij, die heb ik gebruikt en de twee twijfelachtige gaan bij plastic- en ijzerafval. Tot nu toe nog gen problemen. Blijft vreemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan