• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verzenden naar apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceesvb

Junior lid
Lid geworden
6 dec 2015
Berichten
66
Waarderingsscore
0
In de nieuwste Chrome kun je het beeld op je scherm 'verzenden naar je andere apparaten' b.v. Chrome-tabbladen verzenden naar een ander apparaat: zo doe je dat .
Dat lukt vanaf mijn W10-laptop wel naar mijn andere laptop, iphone en ipad, maar niet naar de iphone van mijn echtnote, ook niet als ik op mijn laptop inlog op het gmail-account van echtgenote.
Wat zie ik over het hoofd??
 
Krijg je iets van een melding te zien?
 
Nee, mijn vrouw heeft een iphone6; die staat gewoon niet in het lijstje:

Schermopname (90).png
 
In je startpost gaf je zelf de link naar de website die jij geraadpleegd hebt. Op die website staat:
"Je kunt alleen tabbladen versturen naar apparaten waarop de Chrome-browser is geïnstalleerd. Ook moet je hier op hetzelfde Google-account zijn ingelogd, anders werkt het niet."

Je kunt dus in principe alleen tabbladen versturen naar je eigen apparaten, niet naar het apparaat van iemand anders.

Je probeerde dat te omzeilen door op je eigen laptop in te loggen met het Gmail account van je echtgenote.
Dan zou het wel moeten lukken, op voorwaarde dat je vrouw de browser Chrome heeft geïnstalleerd op haar iPhone en dat ze die browser ook open heeft staan, waarbij ze tevens ingelogd moet zijn met haar Google account.

Wat jij nu probeert te doen vind ik wel bar ingewikkeld: je moet eerst inloggen in Chrome op jouw eigen apparaat met het Google account van je vrouw...
En wat doe je als je een pagina wilt verzenden naar iemand anders, bijvoorbeeld een neef of nicht? Van hen ken je het wachtwoord van hun Google account immers niet.

Ik kies zelf voor een andere manier. Ik heb aan Chrome deze extensie toegevoegd: Share link via email. Hij is hier te vinden in de Chrome winkel: Share link via email
Na installatie zie je in de rechter bovenhoek een pictogram met een envelopje:

5df38cbf53181-Ashampoo_Snap_2019.12.13_14h04m55s_002_.png

Klik op de envelop en dan wordt een e-mail aangemaakt waarin de link naar de website staat. Je hoeft enkel nog het e-mailadres van de geadresseerde in te vullen, waarna je op Verzenden klikt.
In plaats daarvan kun je ook rechtsklikken op de geopende website. In het contextmenu klik je dan op 'Send page via Email':

5df38c35be5be-Ashampoo_Snap_2019.12.13_13h57m54s_001_.png


Je kunt in de instellingen van die extensie zelf kiezen op welke manier die e-mail verzonden wordt: bijvoorbeeld via Gmail, maar het kan ook via een e-mailprogramma dat op jouw pc is geïnstalleerd. Ik heb ingesteld dat die e-mails verzonden worden via Thunderbird, mijn favoriete e-mailprogramma, dat ik dan ook als mijn standaard e-mailprogramma heb ingesteld.
Dat instellen deed ik via een rechtsklik op het envelopje, waarna ik klikte op Opties. Daarna zette ik een vinkje voor 'Default email client':

5df38dcb1313c-Ashampoo_Snap_2019.12.13_14h09m31s_003_.png
 
Hallo porrelaar,
Zie je post nu pas.
Zeer bedankt voor je uitgebreide reactie; heb uitgeprobeerd: 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan