• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Video films op youtube.

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
hallo, ik maakte een 15 min durende videofilm over ons kunst atelier, ik monteerde in adobe premiere elements 2023 en exporteerde de film naar youtube, ik zette hem in de youtube instellingen op prive en gaf een aantal email adressen in die hem wel mochten bekijken, een aantal leden konden dat dan ook, anderen gaven aan hem niet te kunnen bekijken omdat er gemeld werd dat het om een prive film ging, wat kan hier mis zijn in mijn poging? Alle Email adressen werden juist ingegeven! Zou het helpen als ik de youtube link naar hen stuur?
thx
 
Hallo,

Zeg geen gebruiker van Youtube en zeker niet privè.
Maar ik zag dit voorbij komen.
Dus lijkt mij dat het antwoord op jou vraag. (of ik lees het verkeerd)

ActiePrivéVerborgenOpenbaar
Kan URL delenNeeJaJa
Kan worden toegevoegd aan een kanaalsectieNeeJaJa
Wordt weergegeven in zoekresultaten, bij gerelateerde video's en bij aanbevelingenNeeNeeJa
Wordt op je kanaal gepostNeeNeeJa
Wordt weergegeven in de abonneefeedNeeNeeJa
Gebruikers kunnen reacties postenNeeJaJa
 
Lijkt dat ik het toch verkeerd lees.
Zie optie 1.

Let erop dat er twee verschillende instellingen zijn als je video's niet openbaar wilt maken: Verborgen en Privé. Bij Verborgen kan iedereen die een link heeft de video bekijken, maar als je video onder Privé staat moet men ook een YouTube-account hebben om hem te kunnen zien.

Je kunt je video's op twee manieren delen:

1. Door de video-url die rechts naar de video staat te kopiëren en per e-mail naar iemand toe te sturen;
2. Door onder "Privacy-instellingen" (achter: "Alleen mensen die jij selecteert, kunnen de video bekijken") de e-mailadressen in te vullen van mensen die de video mogen zien. Zodra je dan, onderaan de pagina, op "Wijzigingen opslaan" klikt, krijgen zij een uitnodiging om de video te bekijken.
 
En check ff bij de mensen of de mail adressen waar je de uitnodiging naar hebt verstuurd ook wel met dát email adres zijn ingelogd op Youtube. Of dat ze uberhaupt ingelogd zijn..
 
Het lijkt er op dat de posting van Aarie25 wel eens de oplossing zou kunnen zijn, zit nu even aan zee maar ga denk ik de video als verborgen instellen en de link versturen naar mijn vrienden want het zou maar kunnen dat die geen youtube account hebben, de Email adressen die ik gebruikte waren wel foutloos en juist.
 
Het "probleem" is opgelost, ik heb enkele youtube instellingen aangepast zoals niet privè zetten maar "verborgen" en de link via mail sturen naar mijn kennissen en iedereen tot nog toe heeft de video film kunnen bekijken.
allemaal thx voor de info.
catmen
 
Fijn dat je het het kunnen oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan