• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Video Montage Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hx191d

Nieuw lid
Lid geworden
12 sep 2012
Waarderingsscore
0
Goedendag,
Kunnen jullie me helpen met de bouwen van een video montage pc,
alle hulp is welkom.

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
750-800

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
Muis, toetsenbord en speakers.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Video montage,Web browsen

- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)
Geen games,Office 2007,Adobe CS3

- Ben je van plan te gaan overklokken?
Nee

-Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc ?
Windows 7, Draadloos internet (WiFi)

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)
Nee

- Heb je hiervoor ook een apart budget? Ja

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7

- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?
1920 x 1080

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
Nee

-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd?
Nee

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Goedkoopste uitzoeken

Vriendelijke groet,

---------- Bericht toegevoegd op 20:17 ---------- Vorige bericht was op 16:30 ----------

Is er genoeg informatie of moet er meer ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een samenstelling gemaakt; kijk maar wat je er van vindt ;), en wat de anderen er van vinden.

Winkelmandje

Wat onderbouwing voor de TS zou wel fijn zijn. Wat mij betreft maak je prima keuzes, maar enkel zeggen dat iets goed is kan iedereen natuurlijk... :)

Is de 'onderbouwing voor de TS' heel belangrijk ?

Dat betekent dat ik wat uitleg geef bij mijn samenstelling. Ik heb daar op dat tijdstip geen tijd voor gehad, ik zal er vanmiddag/vanavond nog naar kijken, maar ik heb ook veel andere dingen te doen.

Dat betekent dat ik wat uitleg geef bij mijn samenstelling. Ik heb daar op dat tijdstip geen tijd voor gehad, ik zal er vanmiddag/vanavond nog naar kijken, maar ik heb ook veel andere dingen te doen.

Oke,alvast bedankt.

Bij deze:

Winkelmandje

Processor: Intel Core i7 3770

Omdat je aangeeft dat je een video montage systeem wil, heb ik gekozen voor een i7. Dit is de snelste (nog relatief betaalbare) consumenten processor op de markt. 4 Cores van 3,4Ghz (3,8 in Turbo) zorgen voor een snelle werking. De aftermarket koeler zorgt ervoor dat de processor automatisch overklokt.

Koeler: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Een goede aftermarket koeler die goede prestaties neerzet voor een niet al te hoge prijs.

Moederbord: MSI B75A-G43

Een zeer degelijk moederbord met alle functies die je nodig zal hebben, nl. USB 3.0, genoeg PCI(e) aansluitingen, enz. De Chipset B75 is de meest recenten van de Intel 7 series.

Kast: Coolermaster CM 690 II

Een betaalbare kast met een super kwaliteit (heb hem zelf ook). Met twee meegeleverde fans koelt hij meer dan voldoende al je waardevolle componenten. Hij heeft natuurlijk ook voldoende uitbreidingsmogelijkheden.

Voeding: Corsair CX 430W

430W is meer dan voldoende voor een stabiele levering van energie aan deze computer. Corsair staat bekend om zijn betrouwbare producten en deze voeding wordt geleverd met 3 jaar garantie!

HDD/SSD

Een grote SSD is belangrijk; dit zorgt voor een snelle werking van de programma's die erop staat. Crucial levert met de m4 een zeer snelle en betrouwbare SSD voor een lage prijs. Hier wil je je meest gebruikte applicaties opzetten. Als harde schijf heb ik een WD Caviar Blue van 500GB genomen, je moet zelf oordelen of dat genoeg is. Misschien heb je nog een schijf uit je oude computer.

Geheugen: Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600Mhz

8GB RAM is meer dan voldoende voor een soepele gebruikerservaring; je kan dit echter altijd uitbreiden naar 16GB, mocht je dat willen.

DVD-brander: Sony Optiarc AD-5280S

Deze brander leest en schrijft CD/DVD'tjes.

Dan is er nog de Windows en draadloze ontvanger, maar hier valt niet zoveel over te vertellen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)!

Roemertissi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan