• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

video naar cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hmk

Gast
???Wie kan me helpen?! Hoe kan ik videobanden bekijken op mijn pc (znder tv) en hoe kan ik deze overzetten op cd? Wat heb ik nodig aan hard- en software?
Graag z.s.m. een reactie! ::)
 
Je hebt een capture-kaart nodig, die je in een slot van je computer moet steken. Als je zo'n kaart nieuw koopt, dan zit er altijd opname-software bij.
Je kan op zo'n capturecard niet direct de scartkabel van je videorecorder aansluiten, want je hebt een omvormer nodig, die meestal ook bij zo'n kaart geleverd wordt. De prijzen van capture-kaarten lopen nogal uiteen. Er zijn kaarten met een televisietuner, en kaarten die alleen de functie opnemen ondersteunen. Aangezien je videobanden wil omzetten zou ik een goedkope, of een tweedehandse kaart kopen. De nieuwste kaarten zijn vooral bedoeld voor mensen die in een hogere kwaliteit dan analoge video willen opnemen. Laat je dus geen dure kaarten aansmeren.
 
Bedankt voor je reactie en advies! 'n Domme vraag misschien nog: is een capture-card hetzelfde als een video- of tv-kaart?
 
:) Absoluut geen domme vragen.
- Een videokaart (beeldschermadapter) is de kaart die je beeldscherm aanstuurt. Deze zit dus in elke computer en heeft geen bal met opname of weergave van videobeelden te maken.
- Een tv-kaart is een kaart waarmee tv-programma's opgenomen en bekeken kunnen worden op je computer. Vaak kunnen deze kaarten ook "capturen", maar in een niet zo'n hoge kwaliteit als een capturekaart.
- Een capturekaart is een kaart waarmee videobeelden opgenomen kunnen worden. In deze kaart zit niet altijd een televisietuner (zoals bij de tv-kaart), maar via een videorecorder (waar wel zenders mee te zoeken zijn) kan deze ook als televisiekaart gebruikt worden.

Vaak zijn de laaste twee gecombineerd.

Als je deze link volgt, zie je diverse capture (en tv-)kaarten te koop voor rond de 50 euro. De kwaliteit varieert.

http://computer.2dehands.nl/markt/onderdel...en/2299638.html

Die videobanden die je wil overzetten, zijn dat gewone VHS-banden, of digitale videocamerabandjes? Wil je behalve die videobanden ook andere dingen met die kaart gaan doen?

Indien je n of meerdere kaarten op het oog hebt kun je me ook gewoon mailen.
 
Ik wil een digitaal videocamerabandje (dat is toch zo'n klein bandje in je digitale cam?! haha) overzetten naar mijn PC. Heb ik hiervoor perse zo'n capturekaart nodig, of zijn er ook nog andere manieren dit te doen? Als ik zo'n kaart nodig heb, kan iemand me een adviesje geven welke een beetje okay is?

Thanx!

groetjes Liesie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan