• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

videobellen met digibeet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marinusT

Nieuw lid
Lid geworden
9 nov 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
ik wil voor een ouder persoon die geen computer kan bedienen een videocall systeem op een groot scherm realiseren.

Het idee is om een oud apparaat met een vga uitgang op een niet meer gebruikte grote vga monitor aan te sluiten. Hierop een internet connectie ,een remote desktop server en een videobel programma installeren.

Als je wilt videobellen maak je eerst contact met de pc van de oude persoon, start dan het videobelprogramma op de remote desktop en laat je het videobelprogramma je eigen apparaat/ contact bellen, de remote desktop is dan niet meer nodig en kan worden beeindigt.

ik heb dit getest en het werkt met realvnc server op de windows pc en een realvnc client op een android apparaat. Skype als videocall programma.

Ik zie de volgende nadelen.

VNC:Nog veel van te voren te regelen. Iedereen die contact wil maken moet dezelfde accountgegevens hebben. Een nieuwe beller moet deze gegevens eerst krijgen. Moeten ze in dezelfde groep zitten?

Het bedienen met een android telefoon is niet eenvoudig van wege het kleine scherm, ook op het android scherm zie ik zwarte stukken in het skype scherm.

Skype: Iedereen die wil bellen moet al in skype staan. Er moet een uitnodiging verstuurd worden, nadat deze is geaccepteerd kan de persoon in de contactlijst komen en dan zichzelf bellen via de vnc verbinding.



Kan dit eenvoudiger? Bijv met scripts of vastleggen van muisbewegingen en toetsen.

Suggesties voor andere programma's,evt. andere harware bij de oudere persoon? Voorwaarde is wel dat zowel met telefoon/ tablet (IOS en Android) als met een pc kan worden gebeld
 
Microsoft Teams maakt het eenvoudig.
 
Heb wat gegoogled, er is nog steeds toch actie nodig aan de kant van de oudere. Dat gaat niet lukken dan.
 
Tja, lastig allemaal. Geen enkel programma is "simpel". Zelfs voor mensen die elke dag achter de computer werken, Zoomen, Skypen, vergaderen een weet ik veel wat allemaal is het niet "simpel".

Waarom gebruik je niet gewoon WhatsApp met de video optie i.c.m. een tablet?
 
Een programma zonder handelingen ga je niet vinden. Wel zou je een handleiding kunnen schrijven en die met de persoon kunnen doornemen. Met een paar keer oefenen moet het lukken.
 
dank voor het meedenken, Whatsapp al geprobeerd, eist toch handeling, in het verleden al geprobeerd nu na verlamming nog minder hersenfunctie. Iets nieuws aanleren lukt al jaren niet. Zelfs nieuwe tv was een ramp, dus weer vervangen.
 
Je kan best wat opzetten maar 100% werken gaat het nooit.
af en toe zal je toch live naar dat systeem moeten als de gebruiker er zelf niets mee kan.

De pc overnemen zou je ook met teamviewer kunnen doen.je kan een wachtwoordt instellen voor overnamen zonde toezicht.
 
dank voor het meedenken, Whatsapp al geprobeerd, eist toch handeling, in het verleden al geprobeerd nu na verlamming nog minder hersenfunctie. Iets nieuws aanleren lukt al jaren niet. Zelfs nieuwe tv was een ramp, dus weer vervangen.
Dat maakt het dan helemaal lastig en blijft er denk ik niks over.
Want Whatsapp is normaal snel te leren, maar gezien de medische problemen is dat dus al een probleem.
 
De pc overnemen zou je ook met teamviewer kunnen doen.je kan een wachtwoordt instellen voor overnamen zonde toezicht.
Dan moet de computer wel altijd aan staan toch?
 
Of een RDP koppeling realiseren.
 
Een computer van afstand aan en uitzetten
kan op verschillende manieren maar als dat ook nodig is hoe zorg je dan dat je ook contact krijgt met de persoon als je wilt bellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan