1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologie├źn. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

videobewerking: SSD 120 gb + 2 x 1Tb harde schijf; of beter SSD 240 GB + 1 x 2TB harde schijf

Discussie in 'Aanschaf & Advies' gestart door jerom123, 12 sep 2012.

1. jerom123

jerom123 Nieuw lid

Ik twijfel wat beter is voor videobewerking:

ofwel SSD van 120 GB met daarop alle software en 2 gewone 7200 1TB harde schijven (bron- en doelbestanden) ofwel grotere SSD van 240 GB waarop doelbestanden van videobewerking worden gezet (om die dan na afwerking op een tragere 2TB harde schijf te zetten).

Qua prijs zal het op hetzelfde neerkomen, maar hoe zit het met snelheid en geluid?

2. roemertissi

roemertissi Senior

2 gewonen schijven in Raid 0 of 1 of geen Raid? Een SSD van 240GB is wel een stukje sneller dan een van 120GB.

3. jerom123

jerom123 Nieuw lid

Geen raid, daarvan ken ik veel te weinig.

4. roemertissi

roemertissi Senior

Dan zou ik voor de grotere SSD gaan.

5. jerom123

jerom123 Nieuw lid

dank, kan je ook kort uitleggen waarom?

6. roemertissi

roemertissi Senior

Hoe groter de SSD, hoe sneller hij is. Als je denkt dat je voldoet met 1x 1TB, dan moet je natuurlijk voor de snelheid kiezen. Welke SSD wil je eigenlijk kopen?

7. jerom123

jerom123 Nieuw lid

plan was: intel ssd 520 120gb + 2 keer Western Digital Black serie ( WD1002FAEX ) 1 Tb.

alternatief: intel ssd 520 240gb + gewone 2Tb harde schijf

andere gegevens pro memorie:
    - Intel Core i7 3770
    - Kingston HyperX 16GB DDR3-1600 CL9 XMP quad kit
    - MSI Geforce GT640 2 GB grafische kaart
    o ja overclocken ga ik niet doen, ken daar niet genoeg van

8. roemertissi

roemertissi Senior

Ik zou voor het alternatief gaan. Je kan later meer storage in vorm van harde schijven toevoegen, en dan zou ik nu een zo groot mogelijke SSD kopen.

9. jerom123

jerom123 Nieuw lid

Thanks Roemetissi. Ik zou dezelfde kast als jij nemen en een voeding van 500W, dat lijkt me ideaal als ik niet wil overclocken? Ik zet er ook wel een bluray writer bij.

10. fotopaul

fotopaul Nieuw lid

Video bewerking.
    En besparen op je voeding zou daar toch voorzichtig mee zijn.
    sommige van die video kaarten vragen al een voeding van 500watt, zonder dat daar dan andere dingen bijkomen.
    zie dan naar wat je allemaal extra op aansluit. En die 500watt ligt op zijn gat!

Deel Deze Pagina