• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Videobewerkingssysteem voor me pa

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 13605
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 13605

Gast
Beste NCF, :)

Ik probeer me pa te helpen om een videobewerkingssysteem samen te stellen. Alleen wil ik jullie toch om hulp vragen, namelijk om het volgende..

Link: https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/89582

Dit systeem heb ik zo ongeveer samengesteld tot zover. Graag zou ik van jullie willen weten wat 'beter' kan. Het budget is €800,- en mijn vader wil hier niet overheen. Nogmaals het gaat om een PC die videobewerken echt aan moet kunnen. Ik zat te denken aan een quadcore CPU wegens het programma Pinnacle Studio. Daar wordt ook aanbevolen om met een quadcore processor te werken. Daarnaast sowieso 4GB RAM en een videokaart zoals de HD4770? misschien toch iets zwaarder voor HD materiaal..?

Graag jullie advies/wijzigingen van het systeem. B.v.d. heel veel dank voor jullie tijd en moeite!!

Met vriendelijke groeten,

killman

EDIT: Bluray is een must
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Is de blue ray brander ECHT nodig?

Ik kwam op zoiets uit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...235982]=1&product[248010]=1&product[243945]=1

De videokaart is flink minder, maar zelfs de low profile kaarten van tegenwoordig kunnen HD afspelen. Ik heb die kaart zelf ook en ik kan er cod 4 op spelen op 1280*1024 met een gemmiddelde framerate van 45;)

En voor photoshoppen heb je geen sterke videokaart nodig;)

HD is voor dit kaartje dus een makkie;)

En de HD 4650 ondersteund ook: UVD 2.0: Speciale decoding voor blue ray zodat je cpu dat niet hoeft te doen;)

Dit systeem is toch wel een stukje sterker voor dit doeleinde;)

Het moederbord:
Het bijzondere van dit moederbord is dat het USB 3.0 ondersteund, wat later als er USB 3.0 apparaten uitkomen die ook op volle snelheid kunnen werken.

Processor:
Core i5
Die is in de meeste gevallen net iets sneller als de 965 van AMD, het grote voordeel van deze cpu is dat hij gebruikt maakt van Hyperthreading. Dat betekend dat als er dus 1 core veelvuldig in gebruik is en de koeling het toelaat hij zichzelf overklokt en zo hogere resultaten behaalt.

Processorkoeler, eigenlijk wel nodig om een beetje normale temperaturen te krijgen.... Maar het paste niet meer in het budget. Misschien kan je je vader toch nog overhalen wat extra geld uit te geven (max 30 euro extra). Anders moet je een goedkoper moederbord nemen (dat uiteraard geen USB 3.0 heeft).

Groeten Sebas
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Is de blue ray brander ECHT nodig?

De videokaart is flink minder, maar zelfs de low profile kaarten van tegenwoordig kunnen HD afspelen. Ik heb die kaart zelf ook en ik kan er cod 4 op spelen op 1280*1024 met een gemmiddelde framerate van 45;)

En voor photoshoppen heb je geen sterke videokaart nodig;)

Hoi Djseb,

Bedankt voor je reply!

Ja een bluray brander is nodig, dit was ik vergeten erbij te zetten en is inmiddels aangepast.

De grafische kaart moet sterk zijn voor videobewerking en dan ook alleen videobewerking. Dus geen games of Photoshop CS3 of 4 (geen photobewerking, alleen HD content). Het gaat om Pinnacle Studio en Adobe Premiere. Dit zijn behoorlijke zware programma's (zelf ervaring mee).

Ik waardeer het echt dat je helpt, maar ik denk echt dat een HD4650 niet echt lekker werkt met deze programma, een Nvidia GT210 of in die richting doet het niet (geprobeerd) en ligt ook in die price range.

Grtn,

killman
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Ik vrees dat je dan toch iets aan je bugget zal moeten doen ;)
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Verklaar je nader :agree:.
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Zoals het er nu uitziet is het prima, alleen heb je DDR2 ramgeheugen genomen en geen DDR3 wat er op je moederbord moet.

En voor dit budget kan je bijna niet sneller krijgen, een Intel i5 systeem zal zeker beter presteren, maar je moet dan zo erg gaan bezuinigen in andere onderdelen dat het nergens meer op slaat.
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

500Gb hardeschijf? Dat lijkt me veel te weinig. Als je serieus met videobewerking bezig zal je dichter bij de 4 Terabyte moeten zitten (En dan lijkt het me nog mager).
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Ok, maar als je een AMD CPU neemt een bijv een HD4870 of iets dan zal videobewerking niet lekker gaan (HD). En ook niet beter presteren dan een GT210......?

Sorry, maar dat maak je mij niet wijs........

@BuysDB, 500GB intern is wel goed. Mij lijkt 2x500GB intern en dan heeft hij nog een 1.5TB extern. Dat is genoeg voor wat me pa nodig heeft. Het is niet zwaar professional of als beroep. Gewoon hobby waar hij een goede PC voor wil hebben en dan denk ik aan een quadcore en iets van een 4870 min. als videokaart. Want hij wil gewoon dat het sneller is dan een E5200 @2,5GHz, 4GB en een GT210 van Nvidia. Daarmee is het gewoon niet te doen. Dan lopen de programma tijdens het importeren al vast.!?

Grtn,

killman
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Je hebt nu een HD4770 in je samenstelling toch? En geen HD4870 ;)

Anyways tuurlijk is het niet traag! Enige wat ik zeg is dat een i5 ietsje sneller zal zijn, maar ook duurder.
En dat je je ram in DDR3 moet veranderen omdat het anders niet gaat werken :)
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Tja hetzelfde als met 3d, je moet hier eigenlijk een i7 of nog beter een dual xeon systeem voor gebruiken (En een berg ram). Rekenkracht is gewoon een must, en daar moet je in dit geval niet op gaan bezuinigen. Dus gewoon nog even doorsparen, en minimaal voor de i7 gaan.
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Dat is overdreven. Als je het als hobby (maar wel goed) wil doen is dit prima zo.
Ik kan toch wel begrijpen dat je geen 2000 euro wil uitgeven aan een computer die het net wat beter kan.
Ik denk dat dit prima werkt voor de vader van killmanp123.
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Dat bedoelde ik ongeveer :)
Ook dat je een snel systeem met goede videokaart wil en daarbovenop nog een blue ray brander, en toch 'maar' 800 euro wil uitgeven.

Met een 4770 kom je toch al aardig ver hoor, als je het kapitaal hebt zou ik voor een 4890 gaan.

En zoals al eerder gezegd, RAM geheugen is bijna even belangrijk als je videokaart ...
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Maar als ik een quadcore, 4GB en een 4870 of 4890 zou nemen voor het systeem dan zal het toch ook gewoon moeten draaien? als ik zie dat 3D games ook goed op die kaarten reageren, dan moet 720P en 1080P video-materiaal toch ook gewoon gemporteerd worden, maar ook makkelijk bewerkt en gerendeerd of zie ik dat nu toch echt verkeerd?

Grtn,

killman
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Dan kan je idd beter bij jouw eigen samengestelde systeem blijven;)
Goed dat ik weet dat zo'n kaart niet sterk genoeg is voor videobewerking;) Dan maak ik die fout tenminste niet nog een keer;)

Het budget was idd al heel erg krap voor een i5 ik wou ook liever die HD 4770 (of eventueel sterker) erin laten. Maar dat kon niet....

Nog even verder over de videokaart ik denk dat je met het budget niet kan gaan voor een HD 4890. Ik zou de tussenmaat kiezen. De HD 4870, die krijg je ongeveer voor 120 euro. De prijzen liggen nu vrij dicht bij elkaar;).

Wat je al zegt gamen kan je met deze kaarten heel goed, bij resoluties van 1920*1080 kan je de meeste games nog op zijn hoogst spelen. Natuurlijk zijn er extreme uitzonderingen.

Ik heb alle posts nog even doorgelezen, en ik denk ook dat je als hobbiest (ik denk dat ik het fout spel:p) hier prima mee kan werken. En dat jouw vader hier prima mee aan de slag kan gaan.
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Beste, :)

Ik heb een bestelling geplaatst. Het is toch iets veranderd :). (Zie bijgevoegd plaatje)

Ik denk dat hij hier wel even mee uit de voeten kan. Kan ik weer bouwen :D.

Grtn,

killman
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

ohh shit, foutje! :|

Bedankt, dit ga ik snel veranderen!!!
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Verander dat heeeeeeeeel snel in windows 7 inderdaad! :)
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Mooi systeem;)
 
Re: Videobewerkingssysteem_voor_me_pa

Beste,

Thx for the help :D vind het ook een mooi systeem zo.

Nogmaals dank voor alle hulp!!! :)

Grtn,

killman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan