• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Videokaart voor monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd008

Nieuw lid
Lid geworden
10 mei 2016
Berichten
8
Waarderingsscore
0
beste mede gebruikers. ik zit met een probleem waar ik niet echt lekker uitkom, ik heb het weekend een nieuwe monitor gekocht voor mijn pc. een ACER Nitro XV273Xbmiiprzx 244hz
alleen heb ik niet echt goed gekeken naar specs van scherm. nu staat er op de acer website dat het een FreeSync monitor is. dit zou moeten werken met mijn RX590 special edition alleen lopen de games niet echt soepel. zoals mijn oude 60hz scherm

nu ziek ik op een andere website dat dit een G-Sync monitor is voor nvidia.
nu wil een een andere videokaart kopen mijn keuze is eigelijk 5700xt
is dit wel mogelijk met dit scherm nu ik G-Sync zie staat of moet ik perse nvidia kopen
ik kan evt ook 2060 super kopen alleen kan mijn tweede OS niet met nvidia overweg alleen amd radeon kaarten

wat kan ik het beste doen wil geen 600 euro uitgeven dat het dat nog niet goed werkt
 
Laatst bewerkt:
FreeSync ondersteuning
FreeSync (of Adaptive Sync) is een softwarematige techniek die tearing én stuttering tegengaat.
De techniek geeft monitoren een variabele verversingssnelheid, zodat de monitor op ieder moment de verversingssnelheid aanpast op die van de videokaart.
Een monitor met FreeSync kan vaak ook met Nvidia kaarten werken, de monitoren waarop dit gegarandeerd is, hebben het label G-Sync compatible en werken meteen.
Zo niet, moet je handmatig een driverinstelling aanpassen, dit is echter niet gegarandeerd.
*de vraag is dus over welke videokaart jij nu beschikt .. en of deze geen driver update nodig heeft ..
 
FreeSync ondersteuning
FreeSync (of Adaptive Sync) is een softwarematige techniek die tearing én stuttering tegengaat.
De techniek geeft monitoren een variabele verversingssnelheid, zodat de monitor op ieder moment de verversingssnelheid aanpast op die van de videokaart.
Een monitor met FreeSync kan vaak ook met Nvidia kaarten werken, de monitoren waarop dit gegarandeerd is, hebben het label G-Sync compatible en werken meteen.
Zo niet, moet je handmatig een driverinstelling aanpassen, dit is echter niet gegarandeerd.
*de vraag is dus over welke videokaart jij nu beschikt .. en of deze geen driver update nodig heeft ..

ik heb nu de rx590 special edition
ik heb alle settings geprobeerd in games en radeon software
de monitor wil niet lekker lopen in games het stottert soms
het zelde effect als met mijn 60hz scherm met freesync uit op 100fps
 
AMD gebruikt Freesync en die wordt ook ondersteund, die dien je wel aan te vinken in de AMD gui.
 
Stotteren van games, is dat op te lossen via de refresh rate van de monitor ? Dacht het eigenlijk niet. Misschien in minimale mate, maar grote vertragingen toch niet ?
Het stotteren, met welke snelheid zie je dat gebeuren ?
 
Laatst bewerkt:
Stotteren van games, is dat op te lossen via de refresh rate van de monitor ? Dacht het eigenlijk niet. Misschien in minimale mate, maar grote vertragingen toch niet ?
Het stotteren, met welke snelheid zie je dat gebeuren ?

het gebeurd vooral tussen de 80 en 100 fps, niet heel erg maar wel vervelend.
ik kan de refresh rate niet veranderen in de monitor settings. heb alle opties geprobeerd
ik heb in radeon software FreeSync aanstaan dit helpt iets, maar niet in alle spellen. race games lijken het meeste te stotteren.

ik krijg woensdag een rtx 2070s, ik hoop dat dit de problemen gaat verhelpen.
het lijkt of me huidige videokaart de power niet kan leveren voor mijn monitor.
vooral op 1920x1080 max settings
 
het lijkt of me huidige videokaart de power niet kan leveren voor mijn monitor.
Power?
Beeldopbouw kan achter blijven als de CPU zelf wordt belast door overbodige handelingen, kaartje is niet één van de snelste, overigens.
Vs een RTX 2070, de Super is wat sneller.
 
Power?
Beeldopbouw kan achter blijven als de CPU zelf wordt belast door overbodige handelingen, kaartje is niet één van de snelste, overigens.
Vs een RTX 2070, de Super is wat sneller.


ja mijn rx 590 werkte perfect voor 60hz en 60fps,
maar mijn videokaart kan de 244hz monitor niet bijwerken. het is een refresh rate probleem
hoop dat de rtx dit gat kan opvullen. het werd al tijd voor een videokaart upgrade.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan