• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Virus op pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominique

Vaak hier
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
574
Waarderingsscore
93
Hallo, ik ben hier in het verleden altijd goed geholpen geweest als er een probleem was met mijn pc en hoop dat dit deze keer ook zo zal zijn.
Het is nu de 5de dag dat alles op de pc super traag verloopt. Ik geraak nog op internet, maar moet heel veel geduld hebben. Sommige sites werken wel en andere dan weer niet. Facebook krijg ik met moeite open en ook hetgeen ik typ verschijnt tergend traag. Mijn mails krijg ik ook met moeite open. Ik dacht dat het misschien een browserprobleem was en heb Edge dan verwijderd, maar heb het ook op Firefox. Heb al een volledige virusscan uitgevoerd, maar heeft niet echt iets opgeleverd. Geen idee wat het probleem zou kunnen zijn, maar ik vermoed een virus of iets dat misgaat met mijn Windows.
Ik voeg hier de 2 logbestanden toe die ik met Farbar Recovery Scan Tool verkregen heb. Alvast bedankt en ik hoop dat iemand het probleem kan vinden en oplossen.
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    32,3 KB · Weergaven: 6
  • Addition.txt
    39,6 KB · Weergaven: 10
Ik zal Abbs vragen om jou te helpen, hij is hier de virus expert.
 
Hallo,

We gaan eens kijken wat we kunnen doen, doe het volgende:

63-20180328-003bd2.png



Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
    RunAsAdmin.jpg
    Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
 

Bijlagen

  • fixlist.txt
    3,1 KB · Weergaven: 3
Hey, bedankt voor jullie antwoord. Ik denk dat het probleem opgelost is, maar ga niet te rap juichen. Heb deze namiddag Avast nog een opstartscan laten doen en die vond 2 virusbestanden (Win 32:Malware Gen) en heeft die verwijderd. Momenteel gaat alles weer vlot. Indien ik morgen toch terug problemen zou ondervinden (hopelijk niet) doe ik die fixlist nog. Ontzettend bedankt voor jullie snelle respons Aarie25 en abbs :)
 
Voorbarig neer te zetten ,weet alleen niet of later nog van komt, maar niet twee antivirussen tegelijk aanstaan, al kunnen sommige wel naast defender draaien dacht ik. Kan boel ook aardig spaak van lopen soms.
 
Ik zou toch voor de zekerheid Abbs de boel nalaten kijken, want er kan altijd nog iets zijn achter gebleven. Want 1 virusscanner vind niet altijd alles.
 
Ik zou toch voor de zekerheid Abbs de boel nalaten kijken, want er kan altijd nog iets zijn achter gebleven. Want 1 virusscanner vind niet altijd alles.
Je hebt gelijk Aarie25....ik ga dit morgenochtend zeker doen.
 
Goed plan.
 
Hallo,

Je gaat nu dingen door elkaar doen wat het voor mij moeilijker gaat maken of zelfs niet meer gaat werken.

Voer nu eerst de fix uit en kijk of je kan vinden wat avast heeft verwijderd.
Lukt dat niet via avast zelf dan zouden de logjes hier moeten staan:
C:\ProgramData\Avast Software\Avast\report of log

Moet je eerst de verborgen mappen zichtbaar maken: Verborgen bestanden weergeven
 
Dit is de Fixlog en wat ik kon vinden van de Avast scan
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    7,7 KB · Weergaven: 1
  • aswBoot.txt
    455 bytes · Weergaven: 2
Hallo,

Avast heeft exe bestanden van BitTorrent verwijderd, dit soort programma's blijven een gevaar opleveren.
BiTorrent gebruiken blijft een gevaar, maar dat is meen keuzen die je maakt en als je al ziet dat je pc lekker gaat draaien zou voor mij de keuzen makkelijk zijn.

De fix heeft zijn werk ook gedaan hoe draait de pc nu?
 
Hey, ik heb Bittorrent ondertussen volledig verwijderd. Ik gebruikte dat tot een jaar geleden en heb er eerlijk gezegd nooit problemen mee gehad. Maar mijn achterneef heeft vandaag toegegeven dat hij een paar dagen geleden op een video op FB geklikt heeft en sindsdien had ik problemen. Misschien dat het virus zich op die manier aan Bittorrent gehecht heeft?
De pc draait terug vlot. Alles gaat makkelijk open en ondervind nergens nog problemen.
Ontzettend bedankt voor de hulp :)
 
Dus dan niet meer de pc uitlenen ;)
 
Hallo,

Dat is mooi, dan mag je de laatste stap doen:

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.

  • Klik met de rechtermuisknop op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.


Hierna zijn we klaar.
 
Ok die is verwijderd. Nog eens ontzettend bedankt voor de hulp :)
 
  • Leuk
Waarderingen: abbs
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan