• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

momsie46

Vaak hier
Lid geworden
20 mrt 2004
Waarderingsscore
2
hallo

tijdens het scannen van spy sweeper kwam er een melding van Antivir dat er een virus
in mijn pc zit.

09.10.2004 09:11:40: The file "C:WINDOWSTEMPBRITNEY.JPG .SCR" has been infected with the virus "Worm/Mabutu.A"
09.10.2004 09:12:08: The file has been deleted.
09.10.2004 09:12:08: Access will be denied.
09.10.2004 09:15:39: The file "C:WINDOWSLOCAL SETTINGSTEMPORARY INTERNET FILESCONTENT.IE5456JKLMBBRITNEY[1].ZIP" has been infected with the virus "Worm/Mabutu.A"
09.10.2004 09:16:01: The file has been deleted.
09.10.2004 09:16:01: Access will be denied.

dit is wat mijn virusscanner ontdekte.

Wat moet ik hiermee doen.Hij staat nog in mijn scanner als delete.
Ook heb ik nog een vraagje omtrent spy sweeper.
Er staat nog van alles in quarentined mag ik dat verwijderen.

groetjes lida

De dingen die hierboven staan mag je zeker verwijderen mochten deze ook in quarantaine staan.

Het virus stond in je temp map en in je temporary intenretfiles ledig deze mappen anders voor de zekerheid nog eens, en draai een online virusscan met bitdefender of housecall.

C:WINDOWS/TEMP <--de bestanden in deze map wegdoen, maar niet eventuele mappen die daar in staan.

C:WINDOWS/LOCAL SETTINGS/TEMPORARY INTERNET FILES/CONTENT/.IE5456JKLM/ <----de bestanden die in deze map staan verwijderen.

hoi frankw

er staat nu nog een map in temp internete files de content IE5 maar krijg hem
niet verwijderd maar kan dit geen kwaad.
Enne nog bedankt voor je raad.

groetjes lida

Oke graag gedaan :)

En draai voor de zekerheid nog een online virusscan, :)

hoi frankw

misschien een domme vraag maar weet niet hoe ik die gedelete virus
moet verwijderen in AntiVire heb wel van alles geprobeerd maar weet niet
hoe.

groetjes lida

Als je de quarantianed map hebt geledigd, zouden ze weg moeten zijn :)

Als het virus gedelete = verwijderd is het al verwijderd, en kan je het niet meer verwijderen omdat hij al weg is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan