• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Virusscanner voor Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dubbelklik op het rode Bitdefender logo, klik op "modules bekijken", klik op "scans beheren", klik op "nieuwe taak op maat", geef de taak een willekeurige naam en klik op het zwarte vakje achter het woord "Planning", Kies voor "eenmalig" of "periodiek" en je kunt tot op de minuut een datum, dag en uur uitkiezen waarop de scan plaats moet gaan vinden. Eventueel repating.

Wat Mbam betreft en die paar minuten : dan kies jij (mogelijk jullie beiden) voor de snelle bedreigingsscan. Die is hier idd. ook met een minuut of 2 voltooid. Kies je in het scanmenu van Mbam echter voor de "Aangepaste scan", "scan instellen" en vervolgens vink je daarna al je hdd's aan + het vakje bij rootkits, dan is Mbam wel een halfuurtje tot een uurtje bezig.
 
Ik gebruik altijd de uitgebreide scan, met alles aangevinkt.
 
TS is bitdefender dus zat en vraag hier om goede andere scanner, het enige antwoord wat hij krijgt is hoe goed bitdefender wel niet is.

Om aan de vraag van de TS te voldoen, probeer eens de software van Emisoft https://www.emsisoft.com/en/software/
Je kan kiezen uit anti malware of internet security

of bijv sofware van ESET https://www.eset.com/nl/thuis/antivirus/ of deze https://www.eset.com/nl/thuis/internet-security/

Van beide software aanbieders zijn de pakketten 30 dagen gratis te gebruiken.
 
Redelijk "niet waar" wat je schrijft. Als je het e.e.a. goed zou hebben doorgelezen dan had je kunnen zien dat ik 2 uitstekende scanners noemde, ic. Bitdefender en Kaspersky.
Feit dat TS inmiddels heeft ontdekt hoe hij 'berichten' kan deleten EN het feit dat ik hem heb laten zien (klikjes) hoe je een dag, datum, uur, minuut in kunt stellen v.w.b. een geplande scan, betekent dat TS nog niet alle (simpele) opties van Bitdefender 'tot zich' heeft kunnen nemen. Kortom, jouw reactie vat ik niet helemaal.

Daarnaast, als je mijn linkje in bericht 4 uitgebreid "bestudeert", dan kun je zien dat Eset het 'aflegt' tegen Bitdefender.

Dus ja, logisch dat wij TS proberen te overtuigen dat hij zijn uitstekende scanner moet behouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Redelijk "niet waar" wat je schrijft. Als je het e.e.a. goed zou hebben doorgelezen dan had je kunnen zien dat ik 2 uitstekende scanners noemde, ic. Bitdefender en Kaspersky.
Feit dat TS inmiddels heeft ontdekt hoe hij 'berichten' kan deleten EN het feit dat ik hem heb laten zien (klikjes) hoe je een dag, datum, uur, minuut in kunt stellen v.w.b. een geplande scan, betekent dat TS nog niet alle (simpele) opties van Bitdefender 'tot zich' heeft kunnen nemen. Kortom, jouw reactie vat ik niet helemaal.

Geeft niet dat je het niet helemaal snapt
 
Vervang het woordje "je" in je vorige bericht door "ik" en haal de "t" weg uit het woordje "snapt" en we zijn het helemaal eens. :cool:

Oók Emisoft legt het af tegen Bitdefender!
 
Correct, we zijn hier om mensen te adviseren en eventueel, waar mogelijk, te helpen. Redelijk negatieve berichten zoals bericht 23 waarin tevens scanners worden geadviseerd die "overall" slechter presteren dan Bitdefender, dragen daar weinig aan bij.
 
Correct, we zijn hier om mensen te adviseren en eventueel, waar mogelijk, te helpen. Redelijk negatieve berichten dragen daar weinig aan bij.
Hallo zeg. TS vraag het volgende : Graag jullie advies over een goede een goede antivirus scanner voor windows 10.

In mijn post krijgt hij er van mij 2 opgenoemd , wat is daar negatief aan???
 
Negatief vond ik je reactie omtrent de adviezen die aarie25 en ik geven (omdat Bitdefender een UITSTEKENDE scanner is) en vervolgens adviseer je 2 andere scanners die notabene 'overall' slechter presteren dan Bitdefender en Kaspersky. Ik zie dus even de meerwaarde niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
 
TS is bitdefender dus zat en vraag hier om goede andere scanner, het enige antwoord wat hij krijgt is hoe goed bitdefender wel niet is.

Hij heeft meerdere problemen en daarbij wordt hij gewoon geholpen, bijvoorbeeld door een reparatie uit te voeren.
Ook geef ik in bericht 20 een reactie op zijn gele driehoekjes probleem.
Dus ben ik niet alleen aan het vertellen dat Bitdefender zo goed is, hij heeft gewoon verschillende problemen en ik denk als die er niet meer zijn hij ook geen andere scanner meer hoeft te hebben.
 
oww god je leest testen , ik ga uit van eigen ervaring en gebruik zelf zowel software van Emisoft als wel van ESET.

Maar blijf lekker in je eigen gelijk hangen
 
@aarie25 : 100% mee eens!

Topicstarter kan en zal ongetwijfeld zijn eigen conclusie (kunnen) trekken na alle berichtjes.
 
Hij heeft meerdere problemen en daarbij wordt hij gewoon geholpen, bijvoorbeeld door een reparatie uit te voeren.
Ook geef ik in bericht 20 een reactie op zijn gele driehoekjes probleem.
Dus ben ik niet alleen aan het vertellen dat Bitdefender zo goed is, hij heeft gewoon verschillende problemen en ik denk als die er niet meer zijn hij ook geen andere scanner meer hoeft te hebben.

Lezen: ik geef gewoon antwoord op vraag van de TS , klip en klaar is het niet??
 
@pdexie Daar ben je ook vrij is,
Maar jij begint over het feit dat wij alleen maar zeggen hoe goed Bitdefender wel niet is.
Dit terwijl die niet het geval is, maar jij kunt ook lezen doordat wij ook hulp geven door de problemen te helpen oplossen die hij in Bitdefender heeft het volgende zegt. ->
Mochten jullie tips hebben bij de vragen die ik nog open heb staan dan natuurlijk weer mijn dank.
Ik zal Bd gewoon blijven gebruiken omdat hij idd een van de betere is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kaspersky is een zeer goed product!
 
Idd. bijna net zo goed als Bitdefender (scheelt maar weinig).
 
@aarie25: Ik heb inderdaad de nieuwste Windows versie op mijn Pc staan. Ik heb gezocht naar het Wd-centrum. Daar zie ik inderdaad een blauw schild met een wit uitroepteken staan maar rechtsklikken laat geen menu zien. De gele driehoekjes waarschuwen overigens voor een risico dat mijn Pc loopt nu ik ervoor heb gekozen verdachte bestanden niet naar MS te laten zenden. Verdere informatie over het betreffende bestand dat ze willen hebben word niet gegeven.
Om het kort te houden overleef ik die 'waarschuwing' wel maar vaak is er ook een simpele oplossing om meldingen (zoals deze) uit te zetten. In dit geval dus niet maar zoals ik al aangaf, geen probleem.

@quandor: Ik kan helaas geen rood Bd logo vinden, geen modules beheren en dus ook geen nieuwe of aangepaste taak toekennen. Dit is overigens wel waar ik naar op zoek ben. Het kan zijn dat mijn Windows-versie afwijkt van die van jouw maar ook mijn versie zal deze mogelijkheid ongetwijfeld hebben. Ik ga er trouwens van uit dat je met "repating" repeating bedoelde.

Dan toch even een opmerking over je reactie (#24) over mijn antwoord. Persoonlijk vind ik je reactie "betekent dat TS nog niet alle (simpele) opties van Bitdefender 'tot zich' heeft kunnen nemen." nogal neerbuigend overkomen. Je hebt waarschijnlijk veel meer ervaring met BD dan ik maar als het zo simpel was had ik natuurlijk allang het 'rode logo' gevonden waar je het over hebt. Maar we zullen hem gaan vinden.
Ik word trouwens wel nieuwsgierig naar de specificaties van jouw systeem want die van mij red de Mbam-scan echt niet binnen 2 minuten. Misschien een goede upgrade voor mijn eigen Pc kan nooit kwaad toch?

Over MalwareBytes: In het hoofdmenu heb je drie hoofdkeuzes. Een bedreigingsscan volgens Mbam de meest bekwame, uitgebreide scan, de Aangepaste Scan (waar jij op doelde) en de Hyper Scan. De snelle bedreigingsscan die jij noemde kom ik bij mijn versie (2.0.4.1028) niet tegen. De "meest uitgebreide" scan gebruik ik om mijn systeem volledig te scannen.

@pdexie: Ik ben Bd niet 'zat' maar vind het wel ontiegelijk irritant dat hij steeds met die waarschuwingsmelding komt omdat Windows graag een bestandje toegezonden wil krijgen. Je adviezen, en met name Emisoft zijn zeker goeie keuzes. Emisoft heeft er bij mij de afgelopen jaren al menig Trojan uit weten te peuteren. Ik zal die zeker weer gebruiken wanneer er iets door Bd heen is geglipt. Thanks!

Ik hoop dat ik uiteindelijk het 'rode logo' van Bd zal kunnen vinden en mijn scanner te kunnen laten scannen op tijden die me uitkomen. Ik lees het wel.

Tot slot wil ik wel opmerken dat we het hier gezellig moeten houden want de toon word af en toe een beetje vinnig.

Iedereen weer bedankt voor het meedenken en alvast een goed weekend.

Gr. Ticon65
 
@aarie25: Daar zie ik inderdaad een blauw schild met een wit uitroepteken staan maar rechtsklikken laat geen menu zien. De gele driehoekjes waarschuwen overigens voor een risico dat mijn Pc loopt nu ik ervoor heb gekozen verdachte bestanden niet naar MS te laten zenden. Verdere informatie over het betreffende bestand dat ze willen hebben word niet gegeven.

Als je het pijltje links in de hoek van de taakbalk opent dan zie je het witte schildje, die kun je dan met rechts openen.
Maar mocht je er niet uit komen of toch nog problemen ervaren dan kun je altijd hier even een nieuwe vraag plaatsen.

Tot slot wil ik wel opmerken dat we het hier gezellig moeten houden want de toon word af en toe een beetje vinnig.
Daar ben ik het mee eens :)

Iedereen weer bedankt voor het meedenken en alvast een goed weekend.
Geen dank en jij ook een fijn weekend!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Ticon65 : ik begin mij af te vragen of wij het allemaal over hetzelfde programma hebben?

Uit je laatste bericht meen ik op te maken dat jij het over Windows Defender hebt en niet over Bitdefender. Klopt dit?

Wat mijn opmerking over 'simpel' betreft : ik bedoelde daarmee eigenlijk dat wanneer je middels het BD logo het programma hebt geopend, je door van alles en nog wat aan te klikken en rond te kijken eigenlijk alle instelopties tegen gaat komen. Is een kwestie van muisklikken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan