• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DZwetsloot

Gast
Heb mijn oude laptop Toshiba 210cs weer actief gekregen. Inclusief draadloos internet (Via een PCMCIA kaartje). Hierop draait win98 met IE6. Laptop bevat maar 32mb intern geheugen. Wie weet een virusscanner voor deze PC. Heb zelf al avast geprobeert. Echter de PC wil dan nauwlijks meer draaien.
 
Tja, een virusscanner voor Windows 98 zou ook wel niet zo lekker draaien.
Ik zou zonder doen, maar als je het toch wil (met 32MB geheugen) kijk daan eens op www.oldversion.com
 
Je kan ClamWin eens proberen, maar deze AV kent geen actieve scan!

Maar sjonge, 32MB met Win98, die alleen bijna alles daarvan gebruikt.
Waarom zou je met dat oude klapkoffertje het internet opwillen?
 
Gewoon voor de gein. Vond het leuk dat ik hem weer aan de praat kreeg.
Is ook wel eens makelijk op vankantie om je email op te halen e.d.
Als ik zonder virus scanner zou draaien, kan ik IE6 beter inwisselen voor firefox 1.5 of maakt dat niet uit?
 
Ja, Windows heeft een groot beveiligingslek ontdekt in IE 6 t/m, hier is een update voor, maar Windows 98 wordt niet meer ondersteund!
 
Firefoxbrowsers ie niet meer geupdated worden - zijn inprincipe nog lekker dan IE6.

Bovendien: Firefox gebruikt meer geheugen dan IE.

Google op de AVANTbrowser voor Win98.
Dat is een browser die met de engine van IE6 werkt - maar veiliger is en sneller - bovendien: tabbed browsing!
 
Sorry, niet aan gedacht... :eek:
 
Even nog een andere tip.

Indien je met dat notebook nu contact met het internet kan maken - ga dan eerst naar de Windows update - alle beveiligingsupdates voor Win98 staan er nog steeds beschikbaar.

Natuurlijk lees je ook, dat de ondersteuning is afgelopen - maar die liep tot in 2006!

En wil veilig zijn, dan insalleeer je in die Windows de Sygate Firewall!

Seagate download: http://www.tucows.com/preview/213160

Seagate handleiding: http://www.schoonepc.nl/optim/sygate.html

Deze firewall werkt in de Windows versies 98 t/m XP!
 
Je kunt je laptop ook gebruiken om alleen maar te internetten, meer niet.
Dus geen bankzaken of bestandsuitwisseling en zo.

Dan laat je de virusscanenr gewoon weg, want dan is er echt niks te halen op je laptop.
 
Je kunt je laptop ook gebruiken om alleen maar te internetten, meer niet.
Dus geen bankzaken of bestandsuitwisseling en zo.

Dan laat je de virusscanenr gewoon weg, want dan is er echt niks te halen op je laptop.

als hij er zijn mails wil mee bekijken
bestaat er nog een veiligheidsrisico,
niet doen dus
 
kan linux of een variant daarvan eigenlijk op zo'n oud/sloom bakkie?
 
Ik zou niet weten hoe ik DSL moest installeren. Geen usb-poorten. Heb wel een cd-rom via paralelle poort, kan daar echter niet van booten. Heb win98 geinstalleerd via dos. Daar heb ik een driver van om de cd-rom te benaderen. Zo doe ik dat nu ook onder win98 als ik de cd-rom nodig heb. Dan laat ik via autoexec.bat de dos-driver voor de cd-rom.
Weet niet of ik DSL rechtstreeks kan installeren via Dos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan