• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Visual Basic/Studio Tutorials/Source code

Status
Niet open voor verdere reacties.

imtehQ

Nieuw lid
Lid geworden
5 jul 2012
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Dit is niet 1 tutorial over visual Basic/Studio maar dit zijn merendeels source code voor visual Basic/Studio.
Ik zal mijn best doen de zaken zo goed mogelijk uit teleggen, tog vraag ik begrip voor mijn dislekti.


________________________________________________________
Vind je het ook niet raar dat je text soms gewoon op je scherm gedrukt word als je een label verandert, of een richtextbox?
ik heb een stukje code gemaakt dat met behulp van een timer, de text letter voor letter zal type net als een persoon dat doen.
hiervoor zelf een timer en een richtextbox teplaatsen, dan kunt u deze code zo gebruiken.

Code:
Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

dim tmptext as string

tmptext = "Dit is een test"

timer1.start

end sub

Code:
Private Sub Timer1_Tick(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick

        If tmptext.Length > 0 Then
            richtextbox1.Text += Microsoft.VisualBasic.Left(tmptext, 1)
            tmptext = Microsoft.VisualBasic.Right(tmptext, Len(tmptext) - 1)
        Else
            Timer1.Stop()
        End If

    End Sub


________________________________________________________
Aan het type in een textbox maar geen zin om steets op de button te moeten klikken?
Deze code zal, als u op de "ENTER" toets drukt de button1_click event actieveren.

Code:
    Private Sub textbox1_KeyPress(sender As Object, e As System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs) Handles textbox1.KeyPress

        If e.KeyChar = ControlChars.Cr Then

            e.Handled = True

            Button1.PerformClick()

        End If

    End Sub


________________________________________________________
Gemakelijk TTS willen toevoegen maar heeft u problemen met het freezen van uw Programma?
Hiermee is diet probleem opgelost! (Gemakelijk tegebruiken met de letter voor letter schijver (zie boven aan))

(Hievoor heeft u de Speech Lib nodig!) SpeechSDK51.exe

Code:
Imports SpeechLib

Code:
    Public Function say(om)

        voice.Speak(om, SpeechVoiceSpeakFlags.SVSFlagsAsync)

end Function

Gemakelijk aan teroepen met:

Code:
say("Dit is de text dat gesproken moet worden.")
________________________________________________________


Meer zal komen, als dit soort tutorial toegestaan zijn.
Voor vragen kunt u me altijd een prive bericht sturen.
 
Sorry. Maar doe eens aan kopjes.

En je paar zinnen verbeter ik even voor je. Doe je de rest dan zelf?

Vindt je het ook niet raar dat je text soms gewoon op je scherm gedrukt wordt als je een label verandert, of een richtextbox?
Ik heb een stukje code gemaakt dat met behulp van een timer, de text letter voor letter zal typen net als een persoon dat doet.
Hiervoor moet je zelf een timer en een richtextbox plaatsen op je form, dan kunt u deze code zo gebruiken.


Ik heb bij de laatste zin een klein dingetje qua. zin volgorde aangepast maar de zin loopt alsnog niet helemaal lekker..
 
David, De topic starter heeft in zijn handtekening staan dat hij dislekties is en daarmee rekening moet worden gehouden. Het is logisch dat je fouten maakt dan toch?

Verder een duidelijke tutorial volgens mij!
 
Dus? Dat neemt niet weg dat het er niet uit ziet.. Als je weet dat je de Nederlandse taal niet goed kan maak dan geen tutorial of laat iemand hem nakijken voordat je hem hier plaatst..
 
Tjah. Niet iedereen kan de nederlandse taal even goed maar ik probeerde gewoon te zeggen dat sommige fouten door disleksie komen.
 
Ja. Ik snap dat hij fouten maakt door zijn dyslexie, is ook helemaal niks mis mee. Maar als je tut schrijft vind ik dat de spelling in orde moet zijn.

imtehQ,

Wat je nu alvast wel kan doen is kopjes in je tekst verwerken. En kijk of iemand je wil helpen bij de spelling verbeteren :)
 
Ik heb al een keer eerder iemand erop gewezen de tekst in Word op te stellen - waarbij de spellingcontrole dient aan te staan.

Dan wordt het heel simpel kopiren en plakken.
Desnoods kan de het briefpapier in Word ook van een andere kleur worden voorzien.
 
Sorry. Maar doe eens aan kopjes.

En je paar zinnen verbeter ik even voor je. Doe je de rest dan zelf?

Vindt je het ook niet raar dat je text soms gewoon op je scherm gedrukt wordt als je een label verandert, of een richtextbox?
Ik heb een stukje code gemaakt dat met behulp van een timer, de text letter voor letter zal typen net als een persoon dat doet.
Hiervoor moet je zelf een timer en een richtextbox plaatsen op je form, dan kunt u deze code zo gebruiken.


Ik heb bij de laatste zin een klein dingetje qua. zin volgorde aangepast maar de zin loopt alsnog niet helemaal lekker..

Dankje wel, ik zal het topic even aanpassen, sorry voor de late reply.

Ik heb al een keer eerder iemand erop gewezen de tekst in Word op te stellen - waarbij de spellingcontrole dient aan te staan.

Dan wordt het heel simpel kopiren en plakken.
Desnoods kan de het briefpapier in Word ook van een andere kleur worden voorzien.

Het nadeel hiervan is dat ik dit al geprobeert heb en zelf spelcontrollen zie soms gewoon niet wat ik bedoel en krijg ik aleen maar veel meer werk met bijna de zelfde hoeveelheid fouten.


Ik zal er nog even doorheel lopen om de textfouten eruit tehallen, sorry voor het ongemak voor jullie.
 
Dus? Dat neemt niet weg dat het er niet uit ziet.. Als je weet dat je de Nederlandse taal niet goed kan maak dan geen tutorial of laat iemand hem nakijken voordat je hem hier plaatst..

ik snap dat je je eraan stoort, als ik snel type maak ik ook wel eens fouten...
en we zijn hier btw niet bij een nederlands examen/pw/so ofzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan