• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.
X

xray2403

Gast
Hallo,

Ik wil een Visual Basic app maken die een aantal dingen verwijderd. Ik heb hier een code voor:

If MsgBox("Are you sure to clean your system? ", MsgBoxStyle.Critical + MsgBoxStyle.YesNo, "Warning") = MsgBoxResult.Yes Then
Me.Show()
On Error Resume Next
Kill("C:\Users\"Name of user"\AppData\Roaming\Microsoft\Recent\*.*")
On Error GoTo 0
Else
Me.Close()
End If

De files die gedelete moeten worden moeten ook op andere pc's gedelete worden maar hoe zet ik dat het niet uitmaakt welke user het is

Kill("C:\Users\"Name of user"\AppData\Roaming\Microsoft\Recent\*.*")

(op de rode plek moet iedere user kunnen staan)

mvg,
xray2403
 
Dag xray2403,

Je kan de gebruikersnaam makkelijk achterhalen in VB.NET en dan kan je die invoegen en verder gaan met je code.

Ik heb dit niet getest, ikzelf heb het destijds anders opgelost, maar dit ziet er wel beter uit:

Micrsoft webpagina mbv. usernames & api

succes ;)
 
Wacht even, wie zegt dat ik Windows op C:/ heb geinstalleerd?
 
Moeten alleen de files van de huidige (ingelogde) gebruiker gewist worden?

---------- Bericht toegevoegd op 14:36 ---------- Vorige bericht was op 14:28 ----------

Moeten alleen de files van de huidige (ingelogde) gebruiker gewist worden?
Dan kun je het mogelijk als volgt oplossen:

If MsgBox("Are you sure to clean your system? ", MsgBoxStyle.Critical + MsgBoxStyle.YesNo, "Warning") = MsgBoxResult.Yes Then
Me.Show()
On Error Resume Next
sUser = Environ("username")
Kill("C:\Users\" & sUser & "\AppData\Roaming\Microsoft\Recent\*.*")
On Error GoTo 0
Else
Me.Close()
End If

sUser = Environ("username") haalt dan de ingelogde gebruiker op en plaatst die naam in de regel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
FOUT! Wie zegt dat ik Windhoos op C heb geinstalleerd?

Try this:

Dim filePath As String

filePath = Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.ApplicationData) & "\Roaming\Microsoft\Recent\*.*"

Kill(filePath)


1. My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.AllUsersApplicationData
2. My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.CurrentUserApplicationData
Zijn overigens ook twee nette oplossingen.

Sources:
http://stackoverflow.com/questions/7169714/visual-basic-how-to-get-to-appdata
http://msdn.microsoft.com/en-us/lib...basic.myservices.specialdirectoriesproxy.aspx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
TS heeft het over "C:\users......", wat is er dan fout aan de gegeven oplossing?
 
Hij mag er niet vanuitgaan waar %appdata% staat. Daarvoor moet hij bestaande methodes gebruiken. %appdata% hoeft niet op C: te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan