• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Visual Studio melding over security updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Visual Studio geeft tijdens een update aan:
"Some of your selections are no longer fully supported and will not receive security updates anymore"
https://i.postimg.cc/8kJm7MH4/Visual-Studio-installermelding.jpg (met "Postimg want IMGdumpert.nl wil bij mij plotseling niet meer)
Vraag is wat wijsheid is, toch updaten of met de oude versie verder blijven gaan?
Weet @maulem miss. raad?
 
Laatst bewerkt:
Welk nut heeft het om oude versies erop te laten staan? welke heb je?
Tis een forum, mail @maulum als die enige voor je is.
:cool:
 
Foutje
 
Gewoon Continue klikken, oudere component versies die niet ge-update worden blijven namelijk functioneren. Die componenten krijgen dan simpelweg geen update gedurende de update.
 
@Lange Pier:
"De laatste is 11.3."
Mss heb ik v11.2 gemist. Ik gebruik VS alleen als ik mijn website moet aanpassen. Dat is niet elke week. Nu omdat ik dode links moet herstellen.

@maulem: ik begrijp dat ze geen update krijgen maar ze worden dus wel kwetsbaar. Ik heb .NETCore 2.1 Runtime gewoon verwijderd (natuurlijk eerst een image gemaakt). VS lijkt gewoon te werken want al eerder hebben we de csproj aangepast.
Mss moet ik ergens tegen VS zeggen dat ik die niet meer gebruik.
Of was dat onverstandig en heb ik kans dat andere programma's wel nog van v2.1 gebruik maken en dat ik daar tegen problemen aan loop?

Dit heb ik nog gevonden:
 
.NET Core 2.1 wordt alleen gebruikt in ASP.NET MVC applicaties maar zolang je geen MVC gebruikt zul je daar niks van merken.

Je zou je andersom kunnen afvragen waarom er ooit .NET Core in jouw Visual Studio geïnstalleerd is, misschien is destijds bij installatie expliciet aangegeven dat .NET Core moet worden inbegrepen.
 
"misschien is destijds bij installatie expliciet aangegeven dat .NET Core moet worden inbegrepen."
Zou zomaar kunnen. Diegene die de installatie in het verleden heeft gedaan was een professional die van alles had meegeïnstalleerd. Wat allemaal kan ik nu niet meer terughalen omdat ik de niet gebruikte zaken zo veel mogelijk heb verwijderd.
 
Het zou me niet verbazen als ik nog een aantal Microsoft prog's heb welke weg kunnen. Er zitten er immers een aantal uit 2012 bij (liever had ik een bewerkbare tekstfile bijgesloten maar dat is me niet gelukt. Na OCR echter wel: ):

6159b57cd602d-Microsoft_installs.jpg
 

Bijlagen

  • Microsoft installs.docx
    356,7 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan