• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

VLC opent bepaalde bestanden niet.

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Waarderingsscore
286
Al jaren gebruik ik VLC player voor het afspelen van muziek en video's. IK heb daarnaast een andere muziekspeler die ik ook gebruik.
Ik werk onder windows 11 professional. De VLC player is up te date.

Maar goed ik wil dus bepaalde bestanden afspelen in mijn VLC player.

Ik krijg sinds een paar dagen dit vaak te zien.

Uw invoer kan niet worden geopend:

VLC is niet in staat om de MRL 'file://?/ (tekst voor het forum verwijderd) .mp3' te openen. Controleer het logboek voor details.

Ik heb op internet gezocht naar de fout. Dan kom ik hier terecht, allemaal uitgevoerd, het helpt echter niet.

En deze

Ook al voeg ik VLC aan de firewall toe, het helpt niet.

In media monkey openen de bestanden wel!

Heeft het ooit wel gewerkt?
Heb je VLC al opnieuw geinstalleerd?

Volgens die foutmelding is het pad best lang. Kopieer dat bestand eens naar je Bureaublad en open het van daaruit ?

Jazeker heeft het wel gewerkt. En ik had de bestanden opnieuw binnengehaald met Media Human to MP3 en als ze in de gedownloade map staan, spelen ze af, verplaats ik ze, dan geven ze de foutmelding. Het lijkt dus iets met de lengte/grote van de directory te maken te hebben.

Met mijn andere media speler, doen ze het namelijk wel. Ik was met Enc Spot bestanden MP3 aan het controleren of ze goed zijn, en deze waren minder in kwaliteit. Dus vervangen.

En VLC is zoals in de voorbeeld handleidingen te lezen is, volledig verwijderd d.m.v. Revo unisntaller.

Je kan nooit goed zien hoe het programma (hier VLC) intern de opdracht om af te spelen inricht, en de lengte zou dan voor alleen dat programma een probleem kunnen zijn.

Vergelijk alleen de bestandsnaam van de niet af te spelen bestanden met de lengte van de wel af te spelen namen in dezelfde map. Zijn ze een paar karakters langer ? Kort ze eens wat in ?

Kijk maar eens hoeveel submappen je gebruikt om het bestand op te slaan. Dat gaat tien mappen diep. Is het nodig om zoveel mappen in mappen te gebruiken? Het is niet gek dat je dan over de maximale lengte heen gaat.

@Roxmarie : waren het Youtube bestanden die omgezet zijn door Media Human to mp3?
Ik heb namelijk zojuist via mijn payserver Rox RMX 2024 triple CD remix album (2024) -zijnde de bestanden waarvan ik denk dat we het over hebben- vanaf het Usenet binnengehengeld en daarna met de VLC player afgespeeld en het werkt uitstekend.

Die klopt allebei, ik zal als Roxette fan wat minder lui zijn en mijn originele cd (die inmiddels uit is en thuis ligt) eens rippen.

Of je stuurt mij een PB'tje met een mailadres en dan stuur ik de 534 MB (.RAR) via We Transfer naar je toe ;)
Eenmaal un-rarred werken ze in de .vlc uitsteekbaar..............

Correctie : ze zijn al un-rarred, het zijn allemaal normale mp3 bestandjes.

Om je een idee te geven waar een programma intern mee te maken kan hebben kan ik je het voorbeeld van een batchbestand geven:

je kan in een batchbestand variabelen een waarde geven, b.v. een pad. Simpel gezegd kan je aan een korte term, b.v. "Werkpad" het pad "c:\users\Adje\documents\muziek\Pink_Floyd\Favorieten" toewijzen, 52 karakters.
Dat werkpad kan ik nu in allerlei opdrachten gaan gebruiken als verkorte versie van dat pad. Maar als je in één opdrachtregel nu drie maal die variable Werkpad gebruikt, dan wordt intern voor de opdrachtprocessor drie maal die padlengte in de opdracht geplaatst (156 karakters), en omdat de opdrachtlengte in de opdrachtprocessor altijd aan limieten gebonden is kan dit een overloop veroorzaken.

Even lullig technisch vraagje tussendoor: kunnen jullie mijn berichten hier lezen, ik heb er 3 geplaatst, 4 met deze er bij.

Laatst bewerkt:
ja.

Dank.

01.04, 01.32, 54 min en 1 minuut geleden, al zullen die laatse 2 waardes per minuut veranderen totdat een kloktijd wordt weergegeven.

Ik had ook al de paranoia gedachte dat er straks iemand op jou reageert met de vraag "quandor, tegen wie heb jij het ?" 😅

(Dit heeft met shadowbanning van mijn comments op youtube te maken, ik wilde even zekerheid sinds hier geen reactie kwam op mijn bericht over de padlengte. Shadowbanning maakt nu eenmaal paranoia.)

Kon je die niet afspeelden verplaatsen naar je bureaublad of zo en proberen ? Ik ben wel benieuwd of die padlengte het echt was.

Ik had ze in de hoofdmap verplaatst toen deden ze het wel.
Ik heb de bestanden weggegooid. En iets anders ingericht.

Hoe kan ik je dat doorsturen?

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan