• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

voeding van computer testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

123plukken

Nieuw lid
Lid geworden
31 aug 2019
Berichten
21
Waarderingsscore
1
Hallo wie o wie, heeft een idee hoe je de voeding van je computer test? Ik heb het al met een Paperclip geprobeerd. Maar het werkt helaas niet bij mij. Op het internet staat het wel vermeld dat het moet werken. Maar er zit op de moderne voedingen en begrenzer op. Ik heb het al geprobeerd om met een extra fan aan te sluiten. Maar dat werkt helaas ook niet. Op het moederbord heb ik de voeding ook al een keer aangesloten maar de voeding reageert daar ook niet meer op. Één van de twee zijn ook stuk maar welke is nog altijd de vraag. Heeft er ook iemand een idee of er een andere manier is om de voeding testen?

Vraag 2 is kan je het moederbord ook met een nieuwe voeding opblazen? Of anders genoemd de voeding zelf?
 
Ter verduidelijking heb ik de titel van het topic aangepast.
 
Mijn ervaring is dat je best een voedingtester koopt. Deze kosten niet erg veel. Het is nl. niet zo omdat de 24pin aansluiting werkt, dat de rest niet defect kan zijn. Dan is het beter om elke aansluiting apart te kunnen testen.

Bijvoorbeeld:
 
Als je een beetje kan knutselen kan je een auto (gloei)lamp op de 12V aansluiting zetten (zwart en geel in een molex connector), en ook eentje op de 5V (zwart en rood in een molex connector). Dat moet voldoende belasting zijn om hem te laten starten. En starten doe je door de groene draad in de 24 pin plug elektrisch te verbinden met één van de zwarte draden. Dit kan je doen terwijl de voeding uit de computer ligt, dus niet op het moederbord aangesloten is.
Gebruik minstens twee 20Watt autolampen, en let er op dat ze erg heet worden.
Je kan, als het eenmaal aangaat, met een goedkope digitale universeelmeter eventueel de spanningen meten in de plug.
Als het zo niet aangaat, dan is vrijwel 100% zeker de voeding defect.

Moederbord opblazen met een nieuwe voeding ? Denk het niet.
En voeding kapotmaken met het moederbord ? Ook dat niet snel, want daar is een voeding tegen beveiligd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan