• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Volgorde Email mappen in Windows Life Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Door verschillende oorzaken heb ik een hele vertikale rij mappen in Windows Life mail. (De linkse kolom in WLM)
Die volgorde kun je veranderen door er een te selecteren en er dan rechts op te klikken waardoor je de map UP of DOWN kunt brengen. Maar als je even iets anders doet staan ze weer net zo als ze voorheen stonden.
Hoe kun je de volgorde definitief aanpassen? Dat wordt voor mij straks, als een Provider is opgeheven, erg belangrijk!
perloc
 
Wat ik zo zie is dat de folders op alfabet worden gezet.
Welke versie heb je. In elk geval kun je meestal probleemloos upgraden naar de laatste versie van WLM (12).
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/essentials-other#essentials=mailother
In de laatste versie zie ik de door jou aangegeven mogelijkheid niet (meer). Mss is dit om deze reden verwijderd.
Je kunt wel nog je map naar een andere map verplaatsen.

Wat ik in die gevallen doe doe, bv als ik mijn favorieten van Firefox sorteer en toch een bepaalde volgorde wil, is dat ik kijk hoe hij sorteert als ik er een punt of ander symbool voor zet. Vaak sorteren ze dan op aantal punten en zo kun je dan toch een bepaalde volgorde opdringen. Heb je erg veel folders, dan is dit natuurlijk minder elegant.
Of je zet er een kleine letter op alfabet voor in de volgorde die jij wilt. Ook niet mooi, maar het werkt wel.

---------- Bericht toegevoegd op 15:15 ---------- Vorige bericht was op 14:55 ----------

Foutje. De mappen met email accounts kun je nog steeds omhoog en omlaag verplaatsen. Binnen 'n e-mail-account zou je ze kunnen renamen.
Dan zou ik zeker naar de laatste versie upgraden.
 
Dank voor de aangegevens oplossingen. De map renamen, ik zie niet hoe dit zou kunnen. Rechtsaanklikken geeft geen "rename" mogerlijkheid. Ze hebben de naam van de provider + Email adres tot aan de @
Ik heb 7 mappen. Die staan niet in alfabetische volgorde.
Ik heb bedacht dat de volgende ook een oplossing is.
Ik sluit ze allemaal. Achter de naam van de map wordt aangegeven of - en hoeveel niet geopende Emails aanwezig zijn.
Dus ik kan een keus maken door op het pijltje te klikken en de box tot openen.
Ik denk dat ik dt maar doe.
Ik ieder geval dank voor het meedenken.
Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet gelukkig met Life Mail. 98% van de toeters en bellen zal ik nooit gebruiken en wat ik wel wil kn gewoon niet. Zou best terugwillen naar Outlook Express....

Dit is allemaal ingegeven omdat de outbox vrijwel onderaan staat. Als de mappen geopend zijn is de outbox uit beeld.
Die wil in beeld hebben omdat mijn provider erg traag is sinds een paar dagen. Dus om te zien of de mail de deur is uitgegaan.
Het is daarom dat ik deze vraag heb gestart.
MVG perloc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee. De accountnamen kun je niet renamen. Ik was ook blijer met IE dan WML, maar om andere redenen. Verder werkt e.e.a. toch wel redelijk bij mij. Heb je al geprobeerd om de accounts te verplaatsen en dan direct af te sluiten, in de hoop dat hij die instellingen dan vastlegt. Bij mij lijkt het nl. geen probleem. Heb je de laatste versie (v12), anders kun je die er volgens 'n moderator van het Microsoftforum zo overheen zetten zonder verlies van mails o.i.d.
(Een back-up kan natuurlijk nooit geen kwaad.)
Lukt e.e.a. niet, probeer dan daar eens.
http://is.gd/Ame7Qh

Bij mij keert de outbox ook weer terug naar de oorspronkelijke plaats. De accounts kan ik onderling verwisselen en die blijven dan wl op die positie.
Ja. Er zitten meer vervelende zaken in WML.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus jouw mappen zijn eigenlijk de accountmappen. Nu heb ik geen ervaring met WLM, maar in mijn emailprogramma wordt bij het aanmaken van het account inderdaad de naam van de map zo ingesteld. Dus bijvoorbeeld gollem[a]gmail.com.
Bij de instellingen van het account wordt dit ook weergegeven als "Accountnaam". Let wel, dit is dus wat anders dan emailadres!
En bij de accountinstellingen kan ik dit dus veranderen naar Gollem (priv) of Gollem (werk). En dat wordt dan ook de weergave in de lijst met accounts...
 
WML heeft links zijn accounts staan en onder die accounts hangen mappen (in, out, concepten, verzonden, verwijderd. en archief). Ook in WML kun je via je accountinstellingen de naam aanpassen. Lijkt me allemaal standaard. Het was al weer zo lang geleden dat ik dat bekeken heb en mijn geheugen is niet meer zo best helaas.
Die accounts kun je een andere positie in het rijtje geven. Als laatste in het rijtje staat er "opslagmappen" en "postvak uit". De positie van postvak uit is lastig, want als dat de laatste is en je meerdere accounts hebt, verdwijnt die onder uit beeld. Dat nu is blijkbaar het probleem van OT en het lijkt er op dat dat in WML zit ingebakken. Je kunt hem wel even verplaatsen, maar na opnieuw opstarten staat hij weer onderaan.
Tenzij iemand nog een truc weet.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/windows-essentials-help#v1h=tab4
of hier:
http://answers.microsoft.com/en-us/...ive-mail/e59ef7ab-cf0d-4b55-8271-18693d084300

---------- Bericht toegevoegd op 10:47 ---------- Vorige bericht was op 10:02 ----------

Perloc: "De map renamen, ik zie niet hoe dit zou kunnen. Rechtsaanklikken geeft geen "rename" mogelijkheid. Ze hebben de naam van de provider + Email adres tot aan de @"
Accountnaam aanpassen kan dus wl. Kijk onder "opties" "e-mailaccounts" kies je account en ga naar "eigenschappen". Daar kun je de naam aanpassen.
Omdat hij wl de mappen, maar niet de accounts op alfabet zet, zal dit je echter waarschijnlijk niet veel brengen.
 
Als je echt alles zelf meer in de hand wilt houden dan zou je i.p.v. Windows Live Mail ook eens Thunderbird kunnen uitproberen. M.b.v. add-ons kun je deze e-mailclint aanpassen.
 
Als je echt alles zelf meer in de hand wilt houden dan zou je i.p.v. Windows Live Mail ook eens Thunderbird kunnen uitproberen. M.b.v. add-ons kun je deze e-mailclint aanpassen.

In TB heb je geen add-ons nodig om de accountnamen te wijzigen hoor... Dat kan gewoon in de standaardversie al :wink:
 
Nu, ik blijf bij mijn eigen oplossing. Ik wilde alleen de Outbox naar boven halen en dat gaat dus niet (zonder meer) heb ik begrepen.

Maar ik wil er een andere vraag aanknopen, ook in WLM.
De bovenste van de mappen (want het zijn niet allemaal accounts) heet Quick views, en daaronder hangen drie submaps waarvan de laatste heet "Unread feeds". Daar zitten 109 berichten in, allemaal mij onbekend. Het lijkt wel spam!!
Nu wil ik alleen maar weten HOE KOM IK DAAR VAN AF! Deleten gaat niet, dat is grijs.
Wel "Remove from list" werkt maar betekent dat dan ook dat er niets meer binnenkomt? Want het is me wel duidelijk dat dat via Internet binnenkomt.
Enne..., waar zijn die 109 berichtjes gebleven? Er hangt/hing geen Email adres aan.
Wie kan en wil hier zijn tanden op stukbijten!
perloc
 
Dit is zo te zien een samenvatting van al je andere accounts. Als daar iets in staat, en je verwijdert dat, verdwijnt hij ook uit de oorspronkelijke folders/boxen en vv.
Miss. is dat de verklaring voor de settings. Als je de snelle weergave in de gaten houdt, hoef je niet direct je accounts in te gaan.
Zelf werk ik niet met feeds, maar mss komen die van feeds waarop je een abo hebt??

Maar ik denk dat je hier het best de echte antwoorden haalt:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...-help#v1h=tab4
of hier:
http://answers.microsoft.com/en-us/w...1-18693d084300
 
Ik bedoel met dat aanpassen toch iets meer ! Persoonlijk vind ik Windows Live Mail een baggerprogramma, maar daar zijn de meningen uiteraard over verdeeld !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veng: Ik betwijfel of dit een samenvatting is van andere account. Dus Emails. En Emails hebben een mail adres, en dat hebben ze niet.
Ik gebruik WLM 2011. Als je daarin links boven in het blauwe vakje klikt (namen hebben ze tegenwoordig niet meer, alleen maar logo's) kun je Options/Feeds selecteren. Als je op daarin de bovenste klikt en dan de delete knop zijn ze foetsie. Tevens kun je onderin bij "Update feeds every:" Never selecteren.
Vraag me af wat het nut is van die Feeds.....
perloc
 
Ik gebruik die folder nooit, maar bij het versturen van een testmailtje verscheen het direct in die folder. Precies zoals in mijn accountmap. Vandaar mijn conclusie. Maar daarom noemen andere WML blijkbaar "bagger". Als je iets meer wilt dan alleen je mail lezen kom je blijkbaar van alles tegen.
Bv. de contacten. Het is onbegrijpelijk hoe zij dit doen. Nu is mijn lijst redelijk schoon, maar het heeft even geduurd voordat ik er alle dubbele en eerder gedelete uit had. Mogelijk is dit ontstaan omdat ik een truc (gevonden op het net) heb toegepast om de map te verplaatsen en WLM nu zijn inhoud vanuit twee locaties bij elkaar zet.
Mss moet ik ook maar eens iets anders overwegen, want hoe Microsoft de contacten en back-ups organiseert is voor mij ondoorgrondelijk. In IE was dat veel duidelijker en gestructureerder. Gewoon een aantal files om te back-uppen. Nu zit alles in een hele rits folders verstopt.
Vraag is hoe dat in TB geregeld is.

---------- Bericht toegevoegd op 09:31 ---------- Vorige bericht was op 09:03 ----------

Ik zie nu wel dat er niet meer wordt ontwikkeld aan TB (Mozilla Thunderbird is no longer actively developed (except for security updates).). M.a.w. hoe gaat dit straks als we moeten overstappen op Windows 8?
 
Niet meer wordt ontwikkeld is een ander iets dan dat iets stopt.

There is no clear answer about Thunderbird's future despite the official statements that "we are not dropping Thunderbird". The real risk isn't Mozilla deciding to kill Thunderbird, its whether Thunderbird will slowly wither away.

Mozilla continues to provide infrastructure and stability and security fixes. The community is providing bug fixes and new features, but at a much slower pace than when Mozilla employees also did that. That's one reason why new features will only be added once a year.

There are numerous discussions on the tb-planning mailing list about how to get funding, what to do if Mozilla eventually stops all support, can we eventually leverage any code from the simpler email client Mozilla is developing for the Firefox OS etc. There is definitely a long term problem that needs to be dealt with, but nothing is likely to change for a good while.

Its easy to migrate your mail and address books from Thunderbird to other email clients. I wouldn't worry about lock-in.

http://www.rumblingedge.com/ is a web site that tracks bug fixes for various Thunderbird builds. Looking at it provides a good sanity check that development has not stopped.
 
Natuurlijk, maar de indirecte vraag was eigenlijk: Draait TB (nu of straks) ook onder Windows 8?
Mozilla's FireFox verliest ook marktaandeel. Als ik naar het aandeel FF kijk dat mijn bezoekers gebruiken is dat al tamelijk laag: 7.5% tegen 31.7% voor safari.
M.a.w. krijgen ze hun funding voor elkaar om bij te blijven.

---------- Bericht toegevoegd op 13:30 ---------- Vorige bericht was op 12:07 ----------

Mss kan Perloc eens aangeven waarom hij WLM gebruikt. Zelf gebruik ik die omdat ik een eenvoudig mailprogje wilde, met mogelijkheid voor nieuwsgroepen. Ik heb nl. ook Outlook. Daar heb ik mijn hoofdaccount al inzitten, maar die kan geen ng. Als vervolg op IE leek WLM logisch voor mij. Tot alle nadelen blijken,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veng: Waarom gebruik ik WLM.
Ik had OE (V6.0 geloof ik) en een vraag daarover. Ik kreeg een lawine van de gebruikers over me heen dat Outlook express niet meer werd gesteund, onveilig was, virus gevoelig en weet ik al niet wat. Kortom, ik moest zo snel mogelijk overstappen op een modernere mail handler bijvoorbeel Windows Life Mail.
Dat heb ik dus -en achteraf tot mijn grote spijt- maar gedaan, dus nu zit ik met WLM opgescheept.
De dsscussie daarover staat vast nog wel ergens in dit forum, is nog niet zo lang geleden, maar ik heb geen zin om het op te zoeken.

Het is hetzelfde als met Windows XP. Als ik daarover begin krijg ik steevast van allerlei raadgevingen dat het systeem uit de tijd is, niet meer ondersteund, en zo meer. Ik heb nooit updates gedaan, behalve SP3, en heb vrijwel nooit problemen met virus aanvallen. Ik heb ook (op deze laptop b.v.) Win7. Standaard genstalleerd, maar ik zou het liefst win7 eraf gooien en WinXP erop zetten.
Voor mij is XP superieur boven alle nieuwere modellen. Wie praat er nog over Vista, bij voorbeeld?
Het zou best wel eens aardig zijn te weten hoeveel (%) van de gebruikers terug willen (en gaan!!) naar WinXP.
(Ik zit weer op mijn stokpaardje.)
Het is wat gerben als lijfspreuk heeft: If it ain't work, don't fix it!
perloc
 
Nieuw is niet altijd beter. Onder Win7 werkt OE niet, dus ik moest ook wel iets anders. WML is voor mij ook duidelijk minder dan OE, althans wat gebruik betreft.

Gezien alle dreigingen denk ik dat je wel mee moet gaan met de software. Internetcriminaliteit zal volgens mij nog flink toenemen. Ik wil zelf zo min mogelijk kans op problemen. Te veel zaken en steeds meer zaken gaan tegenwoordig via het net. Over welk OS je ook praat, als ik zie hoeveel veiligheidspatches er telkens uitkomen!!
 
Je hebt helemaal gelijk, er zijn en er blijken steeds meer dreigingen te komen.
Maar het is afhankelijk van je Internet gebruik. Mijn zoon heeft om de haverklap virusses op zijn copmputer, ik heel erg weinig.
Ondanks WinXP op de een, en op deze Win7.
Ik snap niets van al die kerels die computergebruik van anderen kost wat kost willen verzieken.
In plaats van hun talenten voor iets opbouwends te gebruiken....
perloc
 
Winstbejag en easy money. "Struikrovers" zijn van alle tijden.
 
Thunderbird draait perfect onder win 8
en gebruik je ook firefox??
dan is mozback erg handig om die beide te backuppen:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan