• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Voor of nadelen Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomatoes

Junior lid
Lid geworden
26 aug 2021
Berichten
73
Waarderingsscore
4
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik ook bij de topic kom.
Maar, ik heb momenteel een computer met geen aparte grafische videokaart. En ik vind het ook wel mooi om Blu-ray disc's in full HD te kijken. En ik stream ook wel via internet. Zou het dan alleen al voor het kijken van Blu-ray discs een goed idee zijn om een nieuwe computer te gaan aanschaffen? Zou dat een goede reden zijn? En hoe zit het precies met Windows 11? Wat zijn de voor en nadelen ten opzichte van Windows 10?
 
Een nieuwe computer zou niet hoeven voor wat je wil doen. Ik heb je andere topic ook gelezen en snap je dilemma eerlijk gezegd niet helemaal. Koop gewoon een computer met in ieder geval een losse videokaart. Zo'n pc hoeft niet heel veel duurder te zijn (je kunt het zo gek maken als je zelf wil) maar je hebt dan wel de mogelijkheid om meer te doen wanneer je dat zou willen, in plaats van tegen een hardwarematig limiet aan te lopen.

Als je echt de fysieke Blu-ray discs wil afspelen moet je natuurlijk een Blu-ray speler hebben. Je hebt die Blue-ray dingen ook extern trouwens. Gewoon via USB.
 
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik ook bij de topic kom.
Maar, ik heb momenteel een computer met geen aparte grafische videokaart. En ik vind het ook wel mooi om Blu-ray disc's in full HD te kijken. En ik stream ook wel via internet. Zou het dan alleen al voor het kijken van Blu-ray discs een goed idee zijn om een nieuwe computer te gaan aanschaffen? Zou dat een goede reden zijn? En hoe zit het precies met Windows 11? Wat zijn de voor en nadelen ten opzichte van Windows 10?
Topic kapen is niet wenselijk, dus heb ik jou een eigen topic gegeven.
 
Oke, dan zal ik dat onthouden voor de volgende keer.
 
En hoe zit het precies met Windows 11? Wat zijn de voor en nadelen ten opzichte van Windows 10?
De enigste nadeel van Windows 11 vond ik dat je even moet wennen aan het uiterlijk, dus dat dingen er net anders uitzien en werken. Voor de rest ben ik er blij mee.
 
Windows 11 is best fijn, maar heeft wat onhandigheden.

Een echt lastige vind ik het instellen van standaard programma's.

Verder werkt het prima. Wel even wennen, net als Arie zegt.
 
Oke.
Ik heb een tijdje terug ook een video van The Pc Security Channel gezien, waaruit ik eigenlijk concludeerde dat Windows 11 niet meer was dan Windows 10 in een nieuw jasje.
Ik denk dat The Pc Security Channel dat ook dacht.
Hier is de video die ik gezien heb:
 
Ja zo zou je het kunnen omschrijven.
Nieuw uiterlijk, veiliger, sneller.
 
Maar, als ik het goed heb.
Dan heb je nog steeds een aparte beveiligingssoftware nodig, omdat Windows Defender nog altijd niet goed genoeg is om je computer zo goed mogelijk te beschermen.
Hoe zit het precies in het privacy gedeelte?
Als ik puur naar privacy zou kijken, zou ik dan beter af zijn met Windows 11 of Linux?
 
omdat Windows Defender nog altijd niet goed genoeg is om je computer zo goed mogelijk te beschermen.
En hoe kom je aan die wijsheid?
En Linux dan maar en dan ook niet gamen.:rolleyes:
 
Maar, als ik het goed heb.
Dan heb je nog steeds een aparte beveiligingssoftware nodig, omdat Windows Defender nog altijd niet goed genoeg is om je computer zo goed mogelijk te beschermen.
Nee hoor, die is tegenwoordig zeer goed.
Je hebt niks anders nodig
 
Hmm, ik weet het niet.
Ik heb nog nooit alleen Windows Defender geprobeerd, maar ik wil ook niet riskeren dat het een keer niet in staat is mij goed te beschermen.
Er is teveel waardevols op mijn computer opgeslagen daarvoor.
Ook heel veel gevoelige foto's.

Dat Windows Defender niet zo goed is, heb ik ook van de tests van The Pc Security Channel.

Ik was er inderdaad wel over aan het nadenken om i.p.v. Windows Linux te willen doen. Maar door slechte hulpervaringen online, ben ik daar toch maar weer vanaf gestapt.
Ik denk ook weleens aan Mac van Apple, maar dat heeft bij mij tenminste de reputatie dat het buitensporig duur is voor geen enkele reden.

Ik denk dus wel degelijk na over dit soort dingen, maar het is ook de onzekerheid als er iets mis gaat. Dat ik toch liever bij iets blijf wat zekerder is. Omdat, ik geen tijd te over heb om er constant mee bezig te zijn/blijven.
 
The Pc Security Channel
Gesponsorde site, logisch, lees die link van AVtest.org.
En weer jezelf tegenspreken, waarom?
Als je geen Linux distro wil gebruiken waarom haal je dan wel steeds naar voren?
Lijkt wel een theekransje, onnozel gedoe steeds.
Ik heb nog nooit alleen Windows Defender geprobeerd, maar ik wil ook niet riskeren dat het een keer niet in staat is mij goed te beschermen.

Echt hoor, iedereen zegt dat die gewoon goed is en dan nog twijfels, pfff.
En de echte goede beschermer zit nu naar dit antwoord te turen.
 
Hier draai ik zelf na jaren gebruik te hebben gemaakt van Bitdefender nu een klein jaartje Windows Defender. Geen problemen gehad. Daarbij is de beste beveiliging de persoon achter het scherm.
 
Hmm, ik weet het niet.
Ik heb nog nooit alleen Windows Defender geprobeerd, maar ik wil ook niet riskeren dat het een keer niet in staat is mij goed te beschermen.
Er is teveel waardevols op mijn computer opgeslagen daarvoor.

Ik denk dus wel degelijk na over dit soort dingen, maar het is ook de onzekerheid als er iets mis gaat. Dat ik toch liever bij iets blijf wat zekerder is. Omdat, ik geen tijd te over heb om er constant mee bezig te zijn/blijven.
Hier draai ik zelf na jaren gebruik te hebben gemaakt van Bitdefender nu een klein jaartje Windows Defender. Geen problemen gehad. Daarbij is de beste beveiliging de persoon achter het scherm.
Want ook heb jij de beste beveiliging, één verkeerde keus en je bent misschien toch besmet.
Zorg dus dat alle programma`s up to date zijn. Installeer software bij de maker zelf, open geen onbekende mailtjes en linkjes, gebruik een adblocker, back-up regelmatig bestanden en foto`s op een externe schijf enz...
 
@Lange Pier Je hebt gelijk, ik ben nog vrij onzeker. Omdat, ik in geen tijden zelf iets geprobeerd heb. En ik er nog niet genoeg vanaf weet. Van dit alles dan en beveiliging, ik zit denk ik nog vastgeroest in de oude tijd.
Ik zal jullie antwoorden ter harte nemen en kijken wat ik ermee ga doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan