• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Voor therapie gratis en eenvoudig te gebruiken video editing programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
In het kader van een misofonie therapie (hinder van eetgeluiden), is ’n kennis op zoek naar een gratis en eenvoudig te gebruiken video editing programma.

Dit is wat die kennis wil doen:
  • Ik wil een geluidsbestand langzaam in een ander geluidbestand over laten gaan en daar een filmpje overheen zetten.
  • Hiervoor wil ik de bestanden zowel audio als de audio behorende bij het filmpje in waveform kunnen zien.
  • Geluidsfragmenten en video kunnen knippen
  • Het volume per bestand en van moment tot moment kunnen regelen.
  • Ik heb 3 a 4 sporen nodig
Uitleg van het waarom:
  • Ik wil eetgeluiden over laten gaan in het geluid van bv lopen door modder / sneeuw / herfstbladeren.
  • Ik wil hiervoor de geluiden gelijk maken in intensiteit (volume) en “ritme”
  • Dan het eetgeluid langzaam in volume laten dalen en de andere geluiden langzaam in volume laten toenemen.
  • Ik wil de geluiden gelijk kunnen zetten met een (grappig) filmpje van iemand die door de modder loopt en valt.
Iemand een suggestie wel progje bovenstaande kan?
 
Overigens, mijn kennis heeft al diverse progjes geprobeerd maar was daar om e.o.a. reden niet tevreden over (VSDC, OpenShot). Of het kon niet wat hij wilde of het was een beperkte versie of het was te moeilijk.
Op dit moment is hij de originele Essentialsbundel aan het downloaden en kijken of Windows Movie Maker werkt.
Overstappen op Win 10 is echter geen optie.
 
Ik heb een paar jaar geleden NCH VideoPad gebruikt, zie Video Editing Software. Free Download. Easy Movie Editor.. Deze kan allerlei formaten importeren, je kunt in clips knippen en plakken, waar dan ook het volume wijzigen, crossfaden, en exporteren in verschillende formaten. Het is een makkelijk te bedienen programma met alle features die je maar wenst.

Wel moet ik vermelden dat VideoPad een trial versie is. De trial versie is maar 24 uur zonder beperkingen, daarna kun je bijv. geen video’s meer exporteren. Om de beperking weer op te heffen voor de komende 24 uur kun je deze registersleutel verwijderen: HKEY_CURRENT_USER\Software\NCH Software\VideoPad\Registration.

Maak een .txt-bestand en zet daarin het volgende:

Set objShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")
objShell.RegDelete "HKCU\Software\NCH Software\VideoPad\Registration\"

Geef het bestand de extensie .vbs en dubbelklik op het bestand. Je kunt nu het register controleren en de sleutel zal verdwenen zijn.
 
Geef ik door. Met dank. Wordt beslist geprobeerd als WMM niet aan de wensen voldoet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan