• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Voorkeur openen PDF in Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ollekebolleke

Nieuw lid
Lid geworden
28 mei 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
1
Hi all,

In firefox kun je instellen wat jouw voorkeur is voor het openen v an een bepaald bestand als je een link klikt. Voor pdf bestanden wil ik graag dat de Standaard Windowsoplossing wordt gebruikt, dat is bij mij een pdf reader. Als ik dat instel gaat het vanaf dat moment goed, maar met enige regelmaat schiet de instelling weer terug naar "bestand opslaan" en moet ik mijn voorkeur opnieuw instellen. Irritant!
- het heeft niks te maken met updates
- het heeft niks te maken met opnieuw starten van de computer, of in en uitloggen (maw in dezelfde browse-sessie kan de instelling ineens veranderd zijn)
- ik heb synchroniseren van instellingen met firefox account aangezet, en uitgezet: geen verschil
- ik heb de standaard acties ingesteld en vervolgens weer mijn eigen voorkeur aangegeven: geen verschil.

Heeft iemand een idee wat hier gebeurt, en hoe ik dit kan veranderen?
 
het enige dat ik kan bedenken is om Foxit (PDF-reader) alsnog te installeren en aan te geven dat dit de standaard is. Ik heb daar nooit problemen mee, en het schijnt beter ("licvhter") te zijn dan Acrobat en soortgenoten.
 
Bedankt. Windows gebruikt de applicatie (X-change Editor) perfect als ik een pdf open. Dus het is in Firefox zelf. Het is ongebruikelijk dat persoonlijke voorkeuren veranderen. En voor zover ik weet, bezorgt alleen deze setting me hoofdpijn
 
Je hebt steeds de Firefox settings bekeken en gewijzigd, maar heb je, als het fout gaat, ook eens gekeken hoe de associatie in Windows is met een PDF ? Zodra er in Windows zelf geen associatie is zal Firefox (logisch) automatisch gaan kiezen voor 'Openen met...'. Het hoeft dus nog niet een FF probleem te zijn.
 
@erikdenhouter: inderdaad zijn de associaties met windows goed. Als ik een pdf aanklik opent windows deze automatisch met Xchange Editor. Als dit fenomeen zich voordoet, hoef ik ook alleen maar in FF de setting weer aan te passen, en dan gaat het weer een keer of 10 goed. Soms gaat het langer goed (dagen), en soms korter.
 
De vraag die ik heb na jouw verhaal gelezen te hebben, hoe stel jij het in Firefox in,
dat de PDF-XChange Editor standaard als PDF gebruikt moet worden.

Ik doe doe dat bij Firefox via Instellingen en dan scrol ik naar Toepassingen
In de regel Bestandstype of toepassingen zoeken typ ik dan PDF.
Wordt de in Windows geïnstalleerde PDF-XChange Editor aangegeven, dan deze aanklikken en dan weet Firefox vanaf dat moment, dat de PDF-XChange Editor standaard gebruikt moet worden om PDF's te openen.
 
@iMousE: Ik stelde in dat FF de standaardtoepassing in Windows moest gebruiken. Naar aanleiding van jouw bericht heb ik via optie "andere gebruiken" nu expliciet Xchange Editor aangeklikt. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat dit de truc is. Blijft suf dat windos standaard al zo staat ingesteld, dus dat 'mijn" optie ook zou moeten werken maar wellicht gaat daar soms iets in fout. Dank voor jouw reactie, ik heb weer iets nieuws om uit te proberen. Ik kijk het even een weekje aan om te beoordelen of het werkt.
 
@Ollekebolleke - je mag ervan uitgaan dat in jouw Firefox nu de PDF-XChange Editor goed ingesteld staat en dat dit zo blijft; ook na updates van Firefox.
 
Ik durf te stellen dat het is opgelost. Thanks for commenting.
 
Helaas moet ik na twee weken constateren dat de instelling wederom uit zichzelf terug gaat naar "bestand opslaan" in plaats van dat hij de koppeling met PDF-XChange Editor onthoudt. Erg irritant, omdat ik op een dag zeker 100 pdf documenten open vanaf een sharepoint omgeving, dus met de browser.

Dus...als iemand andere ideeën heeft waar dit aan kan liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan